Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Morgen introductie. Lekker op kamp, CMD kamp.

Met Tom \o/

2. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Zijn er nog mensen die SMB of CE doen en al een stage hebben gehad? Ik moet begin volgend jaar 6 maanden stage lopen alleen zie ik hier best wel tegen op. De reden dat ik SMB ben gaan doen is omdat ik gewoon niet onder een baas wil werken. Ik heb er echt een schijthekel aan en daarom ben ik nu al voor stages aan het kijken om straks niet 6 maanden koffie te moeten gaan halen oid.

Wat voor stages hebben jullie zoal gedaan?

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Gewoon naar het buitenland gaan :+

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wel I richting?

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.969
    Jongens ik snap er geen fuck van.
    Vandaag een brief van DUO binnengekregen dat mijn recht op het studentenreisproduct binnenkort verloopt:
    Beste student, jouw recht op studiefinanciering vervalt. Hierdoor zal ook je recht op het studentenreisproduct vervallen en mag je daar dus geen gebruik meer van maken.
    Even een overzicht van mijn studiegegevens:

sept 2009-aug 2010: studiefinanciering aangevraagd.
    sept 2010-april 2011: studiefinanciering aangevraagd.
    sept 2011-aug 2012: studiefinancering aangevraagd.
    sept 2012-nu: studiefinanciering aangevraagd.

In al deze tijden had ik basisbeurs, maar vanaf september niet meer, maar wel een studentenreisproduct aangevraagd. Maar wtf? De regel is toch dat je 3jr over je bachelor mag doen+1 jaar extra? Dat is 4 jaar. Als ik naar mijn gegevens kijk zit ik nu in mn 4e jaar. Hoezo lullen ze dan dat mn studentenreisproduct binnenkort vervalt?

Dit is dus bullshit, het zijn er 4:

Laatst bewerkt: 12 sep 2012
  6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Hee die brief kreeg ik ook :+

7. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.969
    Klopt t bij jou wel ? Als mijne vervalt nu ben ik fucking hard de lul
    Moet anders klappen met geld dokken voor reizen

8. Rebby

Rebby Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is nu toch je studie duur + 1? Dus bij 3 jarige bachelor en 1 jarige master heb je je ov kaart voor 5 jaar.

9. Shock10

Shock10 Pro!

Leuk Bevonden:
    0
    Iedere student mag zowel over de bachelor als over de master één jaar langer doen dan het aantal jaren dat de bachelor/master duurt.
    Dus dan heb je inderdaad 5 jaar :)

10. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Heb je wel een prestatiebeurs aangevraagd van 0 euro per maand?

11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.969
    Laat maar, ik wilde mijn basisbeurs bewaren zeg maar voor later, als ik op kamers ga (binnenkort), zodat ik meer geld krijg. Maar ik wist niet dat je als je die uitzet je geen recht meer op ov krijgt. Dus fucking gay, want dat heb ikwel nodig...Ik kan mn basisbeurs dan wel op 0 zetten en mn OV krijgen maar dan kan je dat geld later niet krijgen zeg maar..je stufi gaat gewoon door. Dus heb het weer aangezet, moet goedkomen.

Anyway, ik studeer momenteel Sociale Geografie en Planologie aan de Universiteit van Amsterdam. Het eerste jr is me redelijk bevallen, P in 1x gehaald en nu in het tweede jr. Maar ik volg nu zulke saaie shit en ik doe de hele week vrij weinig (2 dagen vrij, verder 1x per dag, op maandag, woensdag en vrijdag college) dat mn motivatie redelijk ver te zoeken is nu. Je moet wel weer bergen leeswerk verrichten, maar dat doe ik toch nooit. Paar dagen voor tentamen boek doornemen en samenvatting leren, aantekeningen colleges leren en klaar. Ik ben iig van plan om gewoon de opleiding af te maken, ik heb vrijwel geen andere keus om weer helemaal opnieuw te beginnen met een andere voltijdopleiding. Ten eerste heb ik daar geen zin in en ten tweede heb ik dan al 3jr als het ware verneukt (studie hiervoor Commerciele Economie HBO Alkmaar, niet afgemaakt, studie daarvoor WO Rechten VU, tevens gestopt).

Nu ben ik van plan om een deeltijdstudie HBO aan de HvA erbij te gaan doen. Weet niet precies welke. Maar dat ik iig naast het universiteitsgebrabbel met iets praktisch bezig ben + Maar het is toch zo dat je als je een 2e studie doet, hetzelfde bedrag collegegeld betaald voor maar 1 studie? Ik weet dat dit voor voltijd geldt, maar geldt dit ook voor deeltijdstudies? Als het wel zo is ga ik het serieus reconsideren, want ik besteed hoogstens maar 10 a 20u per week aan mn huidige studie, dus een deeltijd kan er wel makkelijk bij.

12. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kom net van Havo 5 en studeer nu CMD op Avans.

Is het normaal dat je zo fucking veel huiswerk hebt? Bedoel daarmee op andere studies.

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja middelbare school was gewoon lui lekker leventje. Als je eens ziet wat je op de uni zou moeten doen dan zou je zeggen dat wat je nu doet weinig is.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    HBO is vaak niet eens een verschil in moeilijkheid, maar in het werk dat je moet doen.

Weet niet of je de C of I richting hebt, maar volgens mij is de C richting minder praktijk en veel meer huiswerk.

15. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    C of I richting?

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Waarschijnlijk heb je dat dus niet :)

Op de HAN kun je de opleiding in een Informatica of Communicatie richting volgen.

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    2de jaar Avans en heb moeite om alles bij te houden. Of ik ben nog gewoon zomerlui, kan ook.

Toen ik een praktijk IT studie deed werd ik trouwens ook kapot gebombardeerd met huiswerk. De stapel werd alleen maar hoger, hoe hard ik ook mijn best deed. Dan heb ik liever iedere week tentamens.

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.969
    Ik doe geen reet op de uni hoor. :+ hbo is in t algemeen qua werkdruk veel hoger imo

19. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Jij was toch nog niet voorbij het eerste jaar gekomen of wel?:+

20. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Welkom bij de grootste fraudezaak van Nederland!
    Het is op Europees niveau vastgelegd dat 1 studiepunt gelijkt staat aan 28 uur werk. Helaas hebben verschillende onderwijsinstellingen een heel ander beeld van hoe lang een uur duurt. :p

Deel Deze Pagina