Fotografie [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Remco, 12 mrt 2012.

1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Dan laten we die mooi zitten. Stel ik die pop-up ook ff in op -3 stops. Ging mij vooral om het feit dat je idd het onderwerp niet belicht.

Instellen vanaf de D700 moet ik ff naar gaan zoeken.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zit er op een Nikon geen optie dat je de flitsbesturing alleen wil gebruiken voor de externe flashes? Is bij Canon wel zo.

3. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben er nog steeds niet over uit of zo'n pop-up flash in alle situaties werkt t.o.v. radiogolven. Iemand ervaring hiermee?

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je externe flash moet de andere flash wel op kunnen pikken, er moet dus genoeg licht op de sensor van die flash komen. Zet er een object tussen en je kan het vergeten.

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Exactly.

6. JeePee

JeePee Guest

Die foto van Remco met die lamp was met twee externe SB-700's, waarvan eentje zo'n 15 meter ver weg stond in het bos, met een hoop takken ertussen. Works like a charm.
    Natuurlijk staat het soms zo opgesteld dat 'ie even niet afgaat, maar een trigger werkt ook alles behalve 100% van de tijd.
    Gratis, flitsers in-camera afstellen, meerdere flitsers tegelijk kunnen aansturen, in no-time kunnen switchen tussen wel of geen flits, de getriggerde SB's die een geluidje geven zodat je weet dat ze afgingen... De keus is vrij makkelijk. Niet dat jullie Canon gebruikers een keus hebben, maargoed :+

7. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Pocketwizards gaan 99% van de tijd af. Canon heeft al die dingen die je opnoemt ook btw (alleen laaang niet alle modellen/combinaties), en zo niet, dan kan je nog alles wat je opnoemt met die triggers. Maar buiten dat, heeft Nikon dat awesome geregeld.

8. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    De 600EX kunnen dat ook idd. Maar bij Nikon zit je dan weer altijd met zo'n loos popup flitsertje? Kan Nikon ook E-TTL op die manier, en HSS? Zou knap zijn als die oude modellen dat kunnen. Canon kan wel met een popup flitser speedlites triggeren, maar niet via de camera besturen zonder triggers behalve de 600EX dan.

Ik heb trouwens niet 1 keer gehad dat een trigger niet werkte.

Laatst bewerkt: 26 sep 2012
  9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Hier de foto waar JeePee het over had met de flitser op lange afstand.

10. JeePee

JeePee Guest

Ik vond dat ook eerst gay, maar eigenlijk is het best makkelijk. Je hoeft niks te installeren, je hebt het altijd bij je, en tijdens een shoot trekken de SB's alle aandacht, waardoor je niet eens licht van de pop up ziet afkomen.
    Geen idee of TTL kan. Tot nu toe altijd manual gebruikt, maar de M zit wel in een scrolmenutje waar volgens mij ook TTL tussen staat. HSS ook geen idee.
    En de oudere goedkopere modellen kunnen dit niet hoor. Een externe flitser instellen op mijn D3100 hoef ik niet te proberen, die heeft nog net TTL met een flitser in z'n hot shoe :+

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    D800 dus binnen I presume?!

12. JeePee

JeePee Guest

Nee nog niet. Fotografeer alleen niet meer met de D3100. Daar is gewoon geen lol meer aan nu ik Remco's camera gewend ben. Nog een maandje en dan ben ik good to go.

13. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Waar heb je hem dan besteld?! Want dat duurt wel erg lang nu... Of heb je de D600 afgewacht?

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    De Mediamarkt heeft geloof ik komende week, of iig zeer binnenkort weer een BTW actie. Dat scheelt dus gelijk een honderd of 2/3. Waarschijnlijk kan je hem dan nieuw halen voor de zelfde prijs als dat ze hem op marktplaats aanbieden. Tom en ik hebben hem ook met zo'n actie gehaald.

We hebben onze 5DII nu al ruim een half jaar en hij was 150 euro goedkoper als nu de goedkoopste nieuwe.

Haha, jaja op die fiets.

Jij hebt ook een aantal lenzen te verkopen die je voor je D3100 had. Die groothoek enzo had je nog niet zo lang toch.

Edit: WTF, ik zie dat ik op Flickr een bericht heb gekregen van Flickr HQ. Ze willen graag dat ik een deel van mijn foto's in de Flickr: Getty group gooi zodat ze daar verkocht kunnen worden. Nooit geweten dat Flickr dat deed.

Laatst bewerkt: 26 sep 2012
  15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dit kan ook allemaal bij Canon hoor ;). Bij takken gaat er nog veel licht langs en tussendoor. Als je er echt een muurtje oid tussenzetten dan werkt het niet meer. Dus bij zoiets heb je wel wat aan de PW.

16. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Welke foto's :)?

17. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Dat is echt awesome! Goed bezig!

18. Bonbridge

Bonbridge Hi!