Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Je zal er duidelijk wel verstand van hebben, en dat is prima dat je mensen dan verbetert, alleen maar chill juist.

Maar onderbouw het dan wel ipv gewoon zeggen dat het bullshit is wat ze zeggen en verder niks beargumenteren. Beetje nutteloos is dat. ;)

2. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Iedereen die gezond verstand heeft van fitness en voeding weet dat het te weinig is en zeker icm veel sporten, waardoor je niet gaat afvallen.

3. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ok tnx :thumbs:

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Crisis man heb je een dubbelaccount met onze oude vriend Ashavan ofzo? Altijd zo irritant als mensen zelf meer verstand van fitness krijgen ze andere mensen gaan afbranden met een testosterontoontje.

Daarnaast zegt hij dat je zelfs 2000kcal als een crashdieet kan beschouwen als je een flinke jongen bent en veel sport en dat je met 2400 ook prima kan afvallen. Zo raar is dat allemaal niet, dus ik snap even niet waar je nu zo keihard over struikelt en volgens mij heb je gewoon zijn post niet goed gelezen.

Over het kcal tekort wel/niet nodig ivm afvallen: heb je in principe wel, al kan dat natuurlijk ook door harder/meer te sporten of cardio omhoog te schroeven. Ik zeg 'in principe' omdat je maar wat vaak hoort van mensen die te weinig eten en veel meer gaan eten en daardoor juist meer gaan afvallen.

Reden schijnt dan te zijn dat je verbranding omhoog gaat. Uiteindelijk zorgt dat dan weer voor een hoger kcal te kort. Persoonlijk vind ik het maar vage materie en ben ik van mening dat je een kcal tekort niet zomaar even kan uitrekenen maar dat het uitrekenen van je behoefte een basis kan zijn voor het opstellen is van je dieet en dat je vanaf daar zelf moet gaan proberen wat goed werkt.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    :lol:

He Felix, nu Kevf het zegt, je ziet er wel een beetje uit als Ashavan :+

@Rigest: Kijk wat je zelf het makkelijkst vindt, haal inderdaad het brood uit je maaltijden, vervang dit door rijst en werk met een aantal maaltijden per dag.
    Belangrijkste is dat je voor jezelf uitvindt op welke hoeveelheden jij het beste je doel bereikt. Belangrijkste is dat je blijft trainen en zoveel mogelijk cardio er bij doet als je echt wil afvallen.
    Loose the bread, loose the milk en ga voor rijst, kip/vis, groene groenten overdag, complexe carbs en eiwitten in de ochtend. Oh, en ga eens hardlopen voor je ontbijt, 5 km in hoog tempo. ;)

Het uitrekenen van je onderhoud kan hierbij helpen om als basis te dienen voor de hoeveelheden per maaltijd, maar ga niet elke calorie en elk grammetje in je achterhoofd houden. Dan word je gek. (Precies wat Kevf zegt)

Laatst bewerkt: 6 okt 2012
  6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    _O_

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha tis wel zo. Al was Ashavan nog een heel stuk vetter geloof ik.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Die knalde er een 6 eieren omelet en pizza doorheen om aan zijn kcal onderhoud te komen toch?

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Geen idee. Maar het was ook een strongman/powerlifter/kogelstoter geloof ik. Geen bodybuilder dus. Hij zal dus wel nooit cutten.

10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Flix wel dan? :+

11. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sinds vorige week maandag toch begonnen met meer eten en beetje voor de bulk gegaan. Na al 1 week merk ik al dat ik wat vetter ben geworden en toch al veel te snel. Hiervoor nooit echt veel KCAL gegeten dus ga er vanuit dat mijn lichaam moet wennen. Aangezien ik nu 1.97CM ben en tegen de 100KG heb ik redelijk van calorieen nodig die ik voor vorige week maandag nooit heb behaald. Nu opeens wel en dus ga er vanuit dat mijn lichaam dit redelijk als een klap aanziet komen.

Is het verstandig te minderen en weer langzaam opbouwen of? Geen idee, eerste bulk.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Het is belangrijk dat je voldoende calorieën binnenkrijgt, maar ook dat je er niet teveel binnen krijgt. Je moet je gewicht weten, maar ook je vetpercentage. Zo kun je je vetvrije massa berekenen en daarop baseer je je calorie behoefte (via de methode van Katch-McArdle, kun je googlen). Als je 100kg weegt bij 1,97 moet je misschien eerst flink gaan cutten. Het kan natuurlijk dat dat vooral spiermassa is, maar gezien dit je eerste bulk is (denk ik?) ga ik daar niet vanuit eigenlijk. Maar het zou kunnen. Daarom is het belangrijk dat je je vetpercentage weet. Laat het meten bij een sportschool oid via een huidplooimeting (niet via zo'n weegschaal).

Als je dan je caloriebehoefte weet, kun je een voedingsschema maken. Dan ga je gewoon 300 tot 500 calorieën boven je onderhoud zitten. En als je dan te langzaam aankomt doe je er wat bij, kom je te snel teveel vet aan, haal je er wat af.

13. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tussen de 16/17 % zit ik momenteel ( had laatst al wat foto's gepost. Word door iedereen geadviseerd om te bulken dus zo gedaan.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dan ga je gewoon bulken. Er vanuit gaande dat je 3-5 keer per week sport (activiteitsfactor 1,55) is je onderhoud ongeveer 3350kcal. Dan ga je om te bulken gewoon daar wat boven zitten. 3650. Kom je te snel aan, haal je er wat af. Kom je niet snel genoeg aan, doe je er wat bij. En zorg dat je genoeg proteïne binnen krijgt (gram of 200 - 250). En genoeg (goede) vetten, maar ook niet teveel. 75 gram ofzo.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Shit besteld:

[​IMG][​IMG]

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Oke, moet toegeven dat het een beetje een uitschietertje was.
    Punt waar ik tegen aan stoot is het feit dat meneer hier zich nog nooit heeft laten zien en toch wel een handje vol heeft van 'advies' te geven van dingen waar ie weinig kaas van heeft gegeten.
    En zeker op een onderwerp als dit, wat je hebt 't gewoon over iemands gezondheid, als je zomaar wat dingen gaan roepen zonder er al teveel verstand van te hebben vind ik erg kwalijk.
    Maargoed, dat kan aan mij liggen.

En nu is het ook niet zo dat je hier niet mag posten als je hier niet vaker komt, kan me best voorstellen dat het beetje zo overkomt zoals ik het hierboven verwoord, dat is natuurlijk onzin, maar komt igg wel met goede onderbouwde argumenten liefst met bron.
    Jij moet ff lekker je bek houden:+

Zit nu gewoon 10% lager sinds januari op 95.6 kg en sterker dan ik ooit ben geweest.
    Al eens eerder met handschoenen getrained?
    Vind die fitness handschoenen echt verschrikkelijk. Door de padding had ik 't gevoel helemaal geen controle meer te hebben over de gewichten omdat je ze niet goed aanvoelde.

17. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde ze eigenlijk ook net gaan kopen, omdat ik met sommige oefeningen pijnlijke plekjes krijg op m'n palmen net onder m'n vingers zeg maar. Zijn er alternatieven om dat te voorkomen?

18. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Zijn het een soort van steken?

19. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Je moet goed op je grip letten. Iemand had hier laatst ge post hoe het moet en nu heb ik er veel minder last van.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nee nog niet nee, ben wel benieuwd. Maar m'n handen gaan helemaal kapot zonder, dus dat was de reden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina