Chronicles Episode 5 (volgens mij hadden we die nog niet hier)
Weet je dat zeker dat je maar 1 kans hebt? ik heb dat nog niet eerder gehoord en toen ik gisteren speelde tegen een mila verloor ik veel throw combo's als ik het met 1 druk probeerde te timen.. daarna ben ik gewoon weer gaan mashen en ik won toen veel meer throws.
In de official DOA 5 guide staat er ook niks over (wil ook niet altijd alles zeggen).
Quote:
Ik heb ook nog even bij de character guide gekeken bij Mila en daar staat er ook niks over. Volgens mij kan je wel mashen maar telt het pas zodra Combo Throw op beeld staat en vanaf dat moment kijkt het spel wie het eerste duwde, als je de timing weet doordat je met een grappler speelt zal je normaal wel winnen van een masher maar die kan net geluk hebben door het mashen vd Throw button.
Als er trouwens mensen zijn die wat willen weten over de guide, character specifics dan hoor ik het wel, kan wel wat stukjes quote'n ofzo.
Zo zag ik bij Mila dat ze maar 4 moves heeft die echt safe zijn (allemaal Guard Breaks) en 17 semi-safe moves (van 68 ofzoiets). General strategies zijn wel interessant, frame data is handig maar kan je ook zelf uitzoeken in-game. Maar wat ik vooral handig vind is snel uitzoeken hoe een lastige tegenstander gebruikt maakt van een character en wat je daaraan kan doen, zonder dat je die character zelf hoeft te leren.
Bv ik had laatst flink wat problemen tegen een Kokoro, die heel erg efficient met haar speelde, veel crushes, paries, frame advantage/safe moves en moves waarbij kokoro eerst een backdash doet waardoor je whiffed en dan wordt afgestraft. Met de guide kan je tenminste snel zien waar je opties liggen. Paries in DOA5 vind ik trouwens wat overpowered, ik zie de parries en wil daar op reageren, maar Kokoro kan na het missen van een parry meteen een snelle high crush (met backdash) eruit gooien waardoor het heel moeilijk wordt om aan te aanvallen. Dus je moet eerst haar hele combo blokken (counters online lukt vaak niet goed online bijna snelle combo's ivm lag), daarna komt er meteen een parry (ik denk mid+high) omdat kokoro open staat dus daar moet je al oppassen en daarna komt er een crush backdash move die door spacing en crush je aanval opties beperkt. Ook die laatste aanval blokken werkte nog het beste maar dan word je helemaal in de defence geduwd en dat schiet niet op en natuurlijk ziet die ander dat ook snel. Charachters met parries heb ik ook de meeste problemen mee, met name Kokoro + Leifang, Helena en Ayane voor andere redenen.
Een ander voorbeeld kan zijn als iemand lastig is met Alpha152 en je hebt haar zelf niet, in de guide staan haar moves en wat unsafe is etc.
Ik kwam bij Jann Lee (main) ook nog wat interessante info tegen, ik wist dat Jann een sit-down stun had bij een bepaalde move maar ik had nog niet uitgevonden wat ik er mee kon (ook niet in training uitgezocht). Ook online zag ik daar weinig mensen iets mee doen en niet duidelijk of die escapable is, maar nu weet ik dat het een gegarandeerde launcher oplevert wat wel zo handig is om te weten
Ook de wall-game was me niet helemaal duidelijk, deze is anders dan die van DOA4, soms kan je een relaunch doen en soms niet, waarom was me niet duidelijk maar ik snap nu waarom (het ligt eraan hoe je iemand tegen de muur gooit).
De guide is vooral handig voor mensen die of geheel nieuw zijn wbt DOA of mensen die al een tijdje spelen en wat dieper erin willen gaan (alles wordt zo'n beetje behandeld). Ook voor mensen die goed zijn in DOA maar nog niet alle nieuwe stuns (CB, Faint, Limbo, SitDown, Stumble) , setups (zoals Combos, Criticial Burst, Stun -> Unholdable stun -> CB -> PB, Whiff punishers, Crushes, natural combo's), frame zooi, character strategies, stage strategies etc kennen en dit als naslag werk willen hebben is het de moeite waard vind ik. Kleine dingetjes die je misschien nog niet wist, zoals een stage met ceiling levert een unholdable sitdown stun nadat je iemand tegen het plafond hebt geslagen/gegooid, lang genoeg voor een Power Blow. Etc
Guide is 336 pagina's, alles is in kleur, veel moves/setups hebben plaatjes erbij, begint met Basic Info + Terminology; General Strategies; Stage Strategies; Story Mode (met titles erbij en howto); Training Mode en de Character Guide begint op p.47 tot p.231 (Strategies: offensive;defensive;wall;throws;combo's; framedata) en dan nog 3 pagina's extras (unlocking guide, achievements, behind the scenes) verder hebben Mila en Kasumi een fullpage (inside) cover en zit er een Kasumi kalender in (1 foto; kasumi in roze beach outfit) en wat handdrawn art op diverse pagina's. Je gaat hier niet de ultieme juggle in vinden; er staat bij de juggle's ook niet bij op welk launch niveau je moet zitten en welke weight classes wel/niet werken voor die juggle. Mijn eerste guide, niet alles staat erin, maar zeker wel geslaagd, imo. Nu nog flink doorlezen
Laatst bewerkt: 11 okt 2012