1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Knap gedaan. Gewoon bannen die kerel.

2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    [yt]JxAe-3t2OVg&[/yt]
    [yt]EVYcwbjL-PE&[/yt]

Wanneer Mila een ground throw poging heeft betekent niet dat de volgende hits gegarandeerd zijn, om eruit te ontsnappen moet de verdediger eerder op de throw knop drukken dan de Mila speler. Als de Mila speler de throw opties op de eerste frame land(bjna niet te doen) dan kan de verdediger het niet breken.

Dus elke keer als je "combo throw" ziet probeer zo snel mogelijk throw te drukken, en niet mashen, hebt namelijk maar 1 kans.

Als de verdediger later dan de thrower de throw drukt, dan krijgt Mila de combo throw damage.
    Als de verdediger net zo snel als de thrower de throw drukt, dan word de throw gebroken en heeft Mila voordeel bij het opstaan(kan eerder bewegen)
    Als de verdediger eerder dan de thrower de throw drukt, dan is de throw gebroken en zijn beide characters neutral bij het opstaan.

Laatst bewerkt: 7 okt 2012
  3. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Chronicles Episode 5 (volgens mij hadden we die nog niet hier)

Weet je dat zeker dat je maar 1 kans hebt? ik heb dat nog niet eerder gehoord en toen ik gisteren speelde tegen een mila verloor ik veel throw combo's als ik het met 1 druk probeerde te timen.. daarna ben ik gewoon weer gaan mashen en ik won toen veel meer throws.

In de official DOA 5 guide staat er ook niks over (wil ook niet altijd alles zeggen).

Quote:
    Ik heb ook nog even bij de character guide gekeken bij Mila en daar staat er ook niks over. Volgens mij kan je wel mashen maar telt het pas zodra Combo Throw op beeld staat en vanaf dat moment kijkt het spel wie het eerste duwde, als je de timing weet doordat je met een grappler speelt zal je normaal wel winnen van een masher maar die kan net geluk hebben door het mashen vd Throw button.

Als er trouwens mensen zijn die wat willen weten over de guide, character specifics dan hoor ik het wel, kan wel wat stukjes quote'n ofzo.

Zo zag ik bij Mila dat ze maar 4 moves heeft die echt safe zijn (allemaal Guard Breaks) en 17 semi-safe moves (van 68 ofzoiets). General strategies zijn wel interessant, frame data is handig maar kan je ook zelf uitzoeken in-game. Maar wat ik vooral handig vind is snel uitzoeken hoe een lastige tegenstander gebruikt maakt van een character en wat je daaraan kan doen, zonder dat je die character zelf hoeft te leren.

Bv ik had laatst flink wat problemen tegen een Kokoro, die heel erg efficient met haar speelde, veel crushes, paries, frame advantage/safe moves en moves waarbij kokoro eerst een backdash doet waardoor je whiffed en dan wordt afgestraft. Met de guide kan je tenminste snel zien waar je opties liggen. Paries in DOA5 vind ik trouwens wat overpowered, ik zie de parries en wil daar op reageren, maar Kokoro kan na het missen van een parry meteen een snelle high crush (met backdash) eruit gooien waardoor het heel moeilijk wordt om aan te aanvallen. Dus je moet eerst haar hele combo blokken (counters online lukt vaak niet goed online bijna snelle combo's ivm lag), daarna komt er meteen een parry (ik denk mid+high) omdat kokoro open staat dus daar moet je al oppassen en daarna komt er een crush backdash move die door spacing en crush je aanval opties beperkt. Ook die laatste aanval blokken werkte nog het beste maar dan word je helemaal in de defence geduwd en dat schiet niet op en natuurlijk ziet die ander dat ook snel. Charachters met parries heb ik ook de meeste problemen mee, met name Kokoro + Leifang, Helena en Ayane voor andere redenen.

Een ander voorbeeld kan zijn als iemand lastig is met Alpha152 en je hebt haar zelf niet, in de guide staan haar moves en wat unsafe is etc.

Ik kwam bij Jann Lee (main) ook nog wat interessante info tegen, ik wist dat Jann een sit-down stun had bij een bepaalde move maar ik had nog niet uitgevonden wat ik er mee kon (ook niet in training uitgezocht). Ook online zag ik daar weinig mensen iets mee doen en niet duidelijk of die escapable is, maar nu weet ik dat het een gegarandeerde launcher oplevert wat wel zo handig is om te weten :)

Ook de wall-game was me niet helemaal duidelijk, deze is anders dan die van DOA4, soms kan je een relaunch doen en soms niet, waarom was me niet duidelijk maar ik snap nu waarom (het ligt eraan hoe je iemand tegen de muur gooit).

De guide is vooral handig voor mensen die of geheel nieuw zijn wbt DOA of mensen die al een tijdje spelen en wat dieper erin willen gaan (alles wordt zo'n beetje behandeld). Ook voor mensen die goed zijn in DOA maar nog niet alle nieuwe stuns (CB, Faint, Limbo, SitDown, Stumble) , setups (zoals Combos, Criticial Burst, Stun -> Unholdable stun -> CB -> PB, Whiff punishers, Crushes, natural combo's), frame zooi, character strategies, stage strategies etc kennen en dit als naslag werk willen hebben is het de moeite waard vind ik. Kleine dingetjes die je misschien nog niet wist, zoals een stage met ceiling levert een unholdable sitdown stun nadat je iemand tegen het plafond hebt geslagen/gegooid, lang genoeg voor een Power Blow. Etc

Guide is 336 pagina's, alles is in kleur, veel moves/setups hebben plaatjes erbij, begint met Basic Info + Terminology; General Strategies; Stage Strategies; Story Mode (met titles erbij en howto); Training Mode en de Character Guide begint op p.47 tot p.231 (Strategies: offensive;defensive;wall;throws;combo's; framedata) en dan nog 3 pagina's extras (unlocking guide, achievements, behind the scenes) verder hebben Mila en Kasumi een fullpage (inside) cover en zit er een Kasumi kalender in (1 foto; kasumi in roze beach outfit) en wat handdrawn art op diverse pagina's. Je gaat hier niet de ultieme juggle in vinden; er staat bij de juggle's ook niet bij op welk launch niveau je moet zitten en welke weight classes wel/niet werken voor die juggle. Mijn eerste guide, niet alles staat erin, maar zeker wel geslaagd, imo. Nu nog flink doorlezen ;)

Laatst bewerkt: 11 okt 2012
  4. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    :F:
    De aimbot users in de fps games, de maphackers van de rts games en nu dus dit ook. Sneu, hopelijk perm xbl ban :)

5. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Als de "combo throw" prompt op het scherm komt te staan heb je maar 1 kans, als je daarbuiten om gaat zitten mashen maakt het inderdaad vrij weinig uit...aangezien je toch niets doet.

6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    [yt]_8HtIxVwmTg[/yt]

Overigens is er schijnbaar al een patch uit voor online, balance tweaks, wat bugs en de Mila infinite op de PS3, de 360 komt wat later.

7. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    @Lockum : thx voor de Jann Combo video. Van sommige setups wist ik niet dat bepaalde moves connectable zijn, goed om te weten. Hij toont ook wat extra CB setups die ik nog niet gezien had, maar Jann heeft er al zo veel. Ik had er zelf al stuk of 7 gevonden en toen ben ik maar gestopt. Jann is altijd al goed geweest om mensen in stun te houden en daardoor heeft hij nu veel CB setups.

Weet je trouwens al hoe je counter/hi-counter opzet in training mode? ik kon het niet vinden maar ik zag laatst wat videos waar alles meteen (hi)counter was. Ik las op FSD wel hoe je wakeup-crush moves kan proberen: zet AI op mid/low-kick en mep em neer dan doet hij een wakeup kick :)

Patch Notes:

Patched Game Changes
    + Better netcode stability.
    + Voice language setting now saves in the save file.
    + No more 1 round ranked matches.
    + Connection bar shows in non lobby matches.
    + Side Step glitch has been fixed.
    + People no longer enter the wrong lobby.
    + Slowdown from throwdown is gone.
    + AI has been adjusted to react slower on higher difficulties
    + Fixed glitch where the game freezes from backing out of a search.
    + Fixed bug where skipping a command then clearing would halt progress during Lisa’s and Tina’s command training.
    + Power Blow settings carry over when resetting position in training mode.
    + Titles can now be removed at the Mission title set screen with the ? button.
    + Changed the hit reaction to certain attacks when hitting a downed opponent. (Mila Infinite)
    + Improved the game screen freezing after the start of a match when playing Versus, Arcade or Training mode with challenges on. (May still occur depending on the connection environment)
    + When accepting a challenge during the final stage of arcade mode, then returning to offline play after the match, the final stage no longer repeats without a mode clear, nor does the game freeze.
    + Your opponent’s cursor is no longer displayed in the menu after a rank match, simple match, or challenge match.
    + Your opponent’s connection speed is now displayed on the character select menu next to their account name. 5 good ? 1 bad
    + During a match, your opponent’s connection speed is now displayed next their opponent name.
    + Opponent’s account name and connection speed are now displayed next to the challenge icon.
    + Lobby match search results now are sorted in order of connection speed.
    + During an online match, input delay and laggy character movement due your connection with the opponent is less likely to occur. (Still may occur depending on the connection status between players)
    + Skill info and move lists during online versus are now set to always off.

Patched Character Changes
    + Mila's 2P only connects twice then causes quick recovery. Infinite Fixed.
    + Tina's 2H+P changed from +5 to ±0 and doesn't link together while opponent is grounded. Infinite Fixed.
    + Ayane's 66KK4 is now +1

Not Patched Game Changes
    + Story mode has all of its information and tips reference the default control style regardless of the player's controller layout.
    + The player can set a function to only one button making it impossible to set, for example, Hold to two buttons.

Not Patched Character Changes
    + Jann Lee's 6H+K doesn't break critical state at the end of critical threshold, and 9K after 6H+K initiates critical stun does not count towards critical stun damage

Goeie patch, belangrijkste irritaties zijn in elk geval opgelost. Jammer genoeg is mijn vakantie voorbij dus niet veel tijd meer om te spelen :mad:

====

DLC #2 is uit, 400MSP per pack (4 costumes), 3 packs. 23 Oktober komt combo-pack met alle 3 voor 1040MSP. Laat het melken beginnen!!!

Kitty Pack PlayStation®3 : $4.99 / Xbox 360® : 400MSP
    New costumes for Helena, Christie, Tina and Lisa.

What a Character PlayStation®3 : $4.99 / Xbox 360® : 400MSP
    New costumes for Hitomi, Mila, Rig and Lisa.

Special Set PlayStation®3 : $4.99 / Xbox 360® : 400MSP
    New costumes for Kasumi, Leifang, Hayabusa and Lisa.

Dead or Alive 5 Round 2 Costumes - Full Set PlayStation®3 : $12.99 (available on October 2:cool: / Xbox 360® : 1040MSP
    A single pack containing the Kitty Pack, What a Character and Special costume packs.

Alle screenshots hier: http://teamninja-studio.com/doa5/us/screenshots11.html

Expensive shit, 100MSP/1Euro voor (oude) costumes :mad:

Laatst bewerkt: 17 okt 2012
  8. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Om eerlijk te zijn, die prijzen komen goed overeen met de rest van de fighting games. Ik heb op het moment geen xbox, dus kan helaas niet testen hoe je high counter kan instellen, anders kan je het wel met de "record" functie doen.

9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik kan dit geen melken noemen. Dat kan je dan van ieder spel zeggen dat met dlc komt. Bij launch heb je al veel costumes gekregen, dus ik vind het geen probleem dat ze nu costume packs uitbrengen. Al die shooters komen ook na een paar weken met mappacks voor de multiplayer. Dan mis je dus content ten opzichte van degene die het wel koopt. Nu gaat het slechts om costumes. Die koop je wel of niet. Niet iets om over te klagen.

10. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik noem het melken omdat er bijna niks qua nieuwe costumes bij zit en dus wel erg makkelijk cashen is voor Tecmo

In DOA 1 had Tina 13 costumes, Leifang 14 zelfs. We krijgen er steeds minder en moeten steeds meer bij betalen. Ze hebben van DOAxVB2 nog 300 costumes liggen.

Als je hier kijkt: http://teamninja-studio.com/doa5/us/screenshots11.html

* de zwarte jurk rechtsonder is een Leifang costume (Black Party Dress) die ze nu blijkbaar deelt met Lisa (1 vd betere outfits, zal wel vraag naar zijn geweest). Leifang had die al in DOA2(U)
    * outfit van Hayabusa (rood/zwart) is van Ninja Gaiden 3 (Inner demon pak)
    * die 4 cat-suits zijn er maar 2 (color swaps) en beide komen uit DOA4/DOA2U
    * die van Kasumi onderin links is ook uit DOA2U
    * zelfde voor de zwart/witte outfit van Leifang met het beertje (DOA2U)
    * die van Hitomi/Milla zijn color-swaps zijn en komen uit DOA Dimensions
    * die gele van Lisa is uit DOA Dimensions
    * die van Rig is afgeleid van een Jann Lee costume ( DOA3 ), maar is iets anders

Dus voor wat oudere costumes/swaps/copies is het niet echt goedkoop te noemen, ze hadden deze set ook nog gratis weg mogen geven en dan voor nieuwe sets geld vragen.. Maar goed, ze zijn de kerstman niet. Hopelijk gaat de prijs niet omhoog voor echt nieuwe costumes.

De outfits zijn trouwens alleen zichtbaar voor mensen die de DLC ook hebben gekocht (er is geen compatability pack ofzo), dus je koopt ze voornamelijk voor jezelf. Voor de fighters die ik speel zit er niks interessants bij maar misschien koop ik de set alsnog om outfits van andere te kunnen zien.

Edit: videos toegevoegd

Laatst bewerkt: 18 okt 2012
  11. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik koop het sowieso niet, of ik de outfits nu mooi vind of niet. Met het gewone spel heb ik niet eens zin om alle outfits te unlocken. Ik heb alleen alle outfits van Helena en La Mariposa, de rest speel ik toch niet. De enige nieuwe outfit van Helena is dan van het Kitty pack, maar daar ga ik echt niet in lopen. Ik vind de gewone outfits veel stijlvoller.

12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Waar is de online pass voor? Volgens mij kan ik gewoon online zonder code.

13. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt 2 day trial daarna zonder code kom je niet online.

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ah duidelijk. Kan alleen geen ranked matches vinden

Laatst bewerkt: 19 okt 2012
  15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wow, is het ranked systeem echt zo kut?

Ik heb net 3 minuten in de lobby gezeten zonder resultaat. Toen de regels maar wat versoepeld naar tegenstanders t/m C, ook nog een minuut gewacht. En dan kan je één potje spelen, en begint het van voor af aan? 8)

16. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ranked is idd kut...je vind niks of na 20x proberen ofzo.

Je kan beter een lobby joinen ipv zelf maken ;)

@Syke ben je vanavond nog online voor een paar potjes?

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Maar dan is het niet ranked, right?

18. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Klopt het is niet zoals 4 dat je ook ranked in lobbymatches.

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Jahoor. Hele avond online

20. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Mooi ik kom straks ff horen hoe het op de lan is :+

Deel Deze Pagina