Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoeveel verschil maakt het eigenlijk echt uit tussen stereo en surround met een headset? Dat 5.1 surround uberhaubt mogelijk is met een headset vind ik al heel speciaal eerlijk gezegd. Is het 't prijs verschil waard? 60 voor een X12 en bijna het dubbele voor eentje met surround. Maar aan de andere kant, als ik uiteindelijk toch voor zo'n Soundprocessor zou gaan, zou ik een dief van eigen portemonnee zijn.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2012
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ja, 5.1 Surround is goed te horen met een headset; juist beter zelfs!:thumbs:

    Een (goede) 5.1 headset heeft ook geen 2 boxen, maar meerdere, waardoor je de 5.1 ook echt goed hoort doordat je geen 'geluidsverlies' hebt.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Hmmmm dan moet ik er misschien toch extra goed over nadenken. Die X12 die ik uitgetest heb op de Gamescom bij Black Ops II vond ik echt geweldig, wat een geluid zeg. Alleen is het best mogelijk dat al die X12's daar gebruikte maakten van een sound-processor...maar dat weet ik niet zeker. Ikheb op Turtlebeach.com en Budgetgaming gekeken welke headsets (bedraad) er zijn die surround hebben. En er zitten sowieso twee tussen op de TB site die Budgetgaming niet eens kent...das minder.

    Ik zie sowieso maar weinig keus voor bedraad met surround geluid, veel is wireless en ik ben geen fan van wireless. Ik heb hier een Senheisser wireless en die pakte constant andere dingen op, heel hinderlijk. Nee hoor, gewoon draadje.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2012
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    bij een stereo headset hoor je ongeveer waar de vijand zich bevindt, maar met een surround headset hoor je precies waar die zit.

    Met een headset heb je al een voordeel tov anderen en met een 5.1 nog veel meer :)
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Nou ik heb gisteren de beslissing gemaakt en een X12 gehaald. En na 10 minuten het ding uitgeprobeerd te hebben wilde ik hem niet meer afzetten, wat een geluid zeg. De game ervaring wordt echt volledig anders erdoor, Skyrim is echt een genot en dat geld gewoon voor alle games die ik heb. Je hoort ineens zoveel meer dingen die je nooit hoorde. Ik heb hier een dijk van een surround set staan, maar ik merk gewoon nu dat ik het nooit zo zal krijgen als de X12. De bass is precies goed, het is gewoon super.

    Dit is een stereo headset, maar voor zo'n 100 euro in NL en iets van 70 ofzo via Amazon is er een sound-processor kastje te vinden van TB die het naar surround haalt. Wie weet haal ik die nog wel een keertje erbij, voor nu is dit genoeg.

    Dit ding is echt een uitkomst, want het komt vaak genoeg voor dat ik laat in de avond/nacht een game wil spelen en het geluid dan gewoon op een normaal volume wil hebben. Maar ik ben altijd bang dat de buren dat horen, en muziek draaien kan dan al helemaal niet. Kan nu allemaal.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2012
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    dat klopt helemaal. Ik gebruik mn surround set nooit meer om te gamen, alleen nog voor films.
     
  7. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik denk het niet, maar zeker weten doe ik het ook niet. Zou het even googlen anders of op een soort Turtle Beach forum vragen. Volgens mij heb je echt die HDMI AV cable van MS nodig, of tja...die andere manier:

    [yt]5p2XQ_Gf4a4[/yt]
     
  9. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja had het al gezien inderdaad. Geen probleem want die heb ik al. Optical voor het geluid via Home theater en HDMI voor naar de tv. :)

    Dus dan wordt dan de optical naar de headset ipv naar de Home Theater..

    Ik heb hem besteld....

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  10. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik zit er ook over te denken om een Turtle Beach te kopen, gewoon omdat ik het op Firstlook geprobeerd heb en het zuigt je zoveel meer in de game.... Nou is echter mijn gewone koptelefoon die ik voor onderweg gebruik ook net stukgegaan, en zou het wel heel handig zijn als ik twee vliegen in één klap kon slaan.

    Mijn vraag is dus: is er een Turtle Beach (of eventueel ook ander merk) headset waar ik gewoon makkelijk m'n MP3 speler in kan pluggen dmv een 3,5mm kabeltje en mee kan nemen? Dus ook naast het gamen.
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik denk dat die er wel zijn, maar de X12 is dat niet man, helaas. Als ik mijn X12 wil aansluiten op mijn Ipod, dan moet ik de USB aansluiten op de laptop en het groene stekkertje in de Ipod, best onhandig. Hij is echt puur voor 360 gaming hiero,
     
  12. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Persoonlijk zou ik dat niet doen, ten eerste omdat die headsets vaak al relatief prijzig zijn maar ten tweede omdat er onderweg een grotere kans is op draadbreuk e.d. en bij een gaming headset zou dat alleen maar erg sneu zijn als je een headset van bijvoorbeeld 100+ euro verpest na 1 tramritje o.i.d. :mad:.
     
  13. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Ja dat is ook wel weer zo. Naja, m'n kapotte koptelefoon krijg ik als het goed is gewoon vergoed / gerepareerd van Sennheiser, dus dan wordt het een Turtle Beach puur voor het gamen :thumbs:

    Zijn er daarvoor nog meningen hier? Draadloos / bedraad, stereo of surround?
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik ben geen groot fan van draadloos, heb ooit eens een Senheisser gehaald en hij blijf maar andere signalen oppakken, erg hinderlijk. Plus het prijsverschil is erg groot. Ik heb zelf een X12 en die is stereo maar het is werkelijk ongelooflijk wat een geluid dat is. Plus als je echt wil kun je later nog een sound processortje halen en dan heb je alsnog surround. Ik heb geen andere echt goede bedraadde Turtle Beache's kunnen vinden.
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Kun je net zo goed meteen een 5.1 surround halen, toch?

    Heb hier een Tritton Ax Pro (bedraad) 5.1 en kan niet meer zonder.
    Groot pluspunt was ook dat deze te gebruiken is op zowel de 360 als de PS3 (PC ook als ik me niet vergis maar daar gebruik ik em dus niet voor).
    Zo sla ik meteen 2 vliegen in 1 klap.\o/
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Jup ik heb die ook _O_ enorm over getwijfeld omdat het zo prijzig is, maar de ervaring wordt beter en ik ben anderen niet tot last met het geluid.
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ook hier veel getwijfelt omdat het inderdaad niet goedkoop is (145 euro was de mijne toen, was een aanbieding bij Wehkamp) maar man, wat-een-verschil._O_

    Effe gecheckt omdat ik de earpieces ga vervangen met de bijgeleverde leren earpads (niet omdat het nodig is, maar gewoon, omdat het kan); ook voor PC.
     
  18. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Aja maar een doodnormale koptelefoon is al een heel verschil qua beleving. Ik vind €150 voor een headset wel een beetje teveel van het goede.... Maar dat is persoonlijk natuurlijk.


    Ik hou het wel bij die X12....

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:
     
  19. Rich_Art

    Rich_Art The one and only

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    1
    Is die USB stekker van de X12 bedoeld voor de spraak??

    Snap eigenlijk niet zo waarom er een USB stekker aan zit. :)

    Peace,
    Rich_Art. :thumbs:

    Edit: net de headset ontvangen.. USB is dus voor de power.. Lekker geluidje trouwens... :)
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2012
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    ik deed die usb gewoon in n usb stekker en die in t stopcontact.
    usb naar de xbox vond ik onhandig
     

Deel Deze Pagina