[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. JeePee

JeePee Guest

Als 'ie weer blijft branden als je hem de volgende keer start, dan is het redelijk gauw uit met de pret. Je accu raakt dan leeg en dan houden de ontsteking/inspuiting het voor gezien, waardoor je hele auto er gewoon mee kapt.
    Blijft hij uit, dan lekker er mee door rijden :+

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hehe, okay. Ik rij morgen even de lange route richting de snelweg en als ik de garage voorbij ben en hij is uit gok ik het er op en breng ik hem donderdag wel weg :+ Thx voor de info

3. JeePee

JeePee Guest

En mocht 'ie na de garage aan gaan: verlichting uit, radio uit, navi uit, verwarming uit, en volle bak naar je werk :+

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    En 300 euro aftikken voor een gereviseerde dynamo :emo:

Krengen zijn vaak prijzig

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hij wou vanmorgen dus helemaal niet meer starten :+

Mannetje van de garage is langs geweest en moest de massa kabel van zn start apparaat op t blok zetten om hem te starten.

Dus volgens hem betekende dat dat het ciruit niet helemaal lekker meer is en het waarschijnlijk de massa kabel is?

Dus dan valt het mee en ligt het niet aan de dynamo of de multiriem o.i.d

precieze oorzaak hoor ik vanmiddag ergens :+

6. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Wat belachelijk..
    Als de peilstok kapot is(hoe krijgen ze het voor elkaar) moet je gewoon olie eraf, carterpan eronderuit(dat is meestal kwestie van 6-8 boutjes) en dan het reststukje eruit halen en de carterpan met nieuwe pakking monteren en nieuwe olie erin(moet toch al bij een beurt).

2 banden voor 327 euro? wat voor een maat ligt daarop, ik heb zelf onlangs lekgereden en voorop nieuwe banden gemonteerd(Dunlops) in de maat 225/45 R18 en 2 banden kostten mij zonder montage 250,- euro..

Ik weet niet hoe oud die auto is en wat voor auto het is, (ik ga er vanuit dat hij meer dan 150.000km heeft gelopen vanwege het wisselen van de distributieriem) dus fuseekogels kan ik me nog wel inkomen. uitlijnen is goed dat het gebeurt, want dan slijten de banden in het vervolg ook niet meer.

lampjes op het dashboard is toch wel iets wat serieus is.. als ik het allemaal zo lees zou ik die vent geen auto meer toevertrouwen:p

7. JeePee

JeePee Guest

Ook ooit eens meegemaakt, miste gewoon ineens de onderkant. En dan niet 1 breuklijn, nee, gewoon volledig versplinterd. Lagen wel 100 kleine peilstokjes in het carter 8)

8. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Vanavond een testrit met een Oldsmobile Delta 88. Toch een flinke vooruit gang aangezien ik hiervoor een afgetrapt BMW 316 E30 twv 500 euro reed. Waarschijnlijk gaat die Olds me qua verzekering nog minder kosten dan de BMW, alleen het verbruik gaat een pietsie omhoog. :+

9. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ubervet... bereid je alleen voor op roest.. amerikanen willen namelijk graag van hun gewicht af en dus roesten ze zeer goed.

ik neem aan dat er LPG in zit, anders is het niet te doen qua brandstof.

10. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Jammer van de V6 in een Amerikaan :p

11. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Nice, aanstaande zaterdag (of maandag, ligt eraan wanneer de kentekens binnenkomen) nieuwe auto ophalen!

12. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Even crossposten met het Pats-topique:

Hij is binnen! En potdikkie wat rijdt dat fijn.. Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic Titanium, spoiler, privacy glass, Sony X-Pack mega audio systeem ding.. Top!

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een 1.6 is een hele verstandige keus.
    Mijn collega heeft Fiesta Champions Edition (Full option) gekocht met een 1.25 motor (60Pk) en deze heeft komt op de snelweg veel vermogen tekort.

Het gaat om een Renault Trafic met een 150pk motor.
    De auto is 5 jaar oud en gaat alleen met de APK naar de garage en dan wordt alleen die dingen gemaakt die voor de keuring belangrijk is.
    In de 1e 3 jaar (150.000) is de auto nog nooit met de garage geweest want dat kost alleen maar geld.

De auto ziet er verschrikkelijk slecht want zowel mijn werkgever als collega interesseren het niet.
    Snap het ook niet hoe mijn collega de motorkap steun kan kwijt raken ?

De distributieriem is 2 jaar geleden door iemand vervangen en toen ik de auto wilde ophalen had hij alles weer verwijderd.
    De motor wou niet starten en toen bleek dat hij per ongeluk de krukas-sensor had los getrokken.
    Het gekke is dat de sensor aan de andere kant van het blok zit 8)

Munsterhuis (Renault dealer) heeft alleen het probleem met benzine in de diesel mogen verhelpen , de rest zou gedaan worden door een kennis van mijn collega.
    Weet 100% zeker dat alleen dingen voor de APK verholpen worden.
    Een afspraak voor de APK (uiterlijk 21 oktober) hebben ze nog steeds niet gemaakt.

14. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Even wat tips nodig. Woensdag moet ik afrijden en ik hoop natuurlijk dat ik het direct haal. Maar ik kijk dus nu al een beetje voor een auto. Ik vind dat mijn eerste auto geen hele dure hoeft te zijn, 3000 euro is wel het maximale.

Ik rijd per dag 100 km en ik zoek dus een zuinige auto. Ik zat te denken aan Fiat Stilo (200:cool:, Renault Megane (200:cool: of misschien een VW Bora. Heeft iemand tips over de aanschaf van een eerste auto en misschien ook wat tips voor bepaalde auto's die misschien geschikt voor mij zijn.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ook al rekening gehouden wat de kosten zijn voor de autoverzekering als beginnende bestuurder ??

16. TripMode

TripMode Novabetting

Leuk Bevonden:
    4
    Ja daarom koop ik geen nieuwe auto of een dure tweedehands. Een auto van een jaar of tien oud is op dit moment prima.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De auto bepaald wel degelijk wat je gaat betalen.
    Voorbeeld.
    Leeftijd 20 jaar , geen schadevrije jaren , regio Almere , <15.000Km per jaar.

WA + inzittende + rechtsbijstand.
    Stilo 2003 (Diesel) is €109 per maand.
    Bora 2003 (Diesel) is €149 per maand.

18. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    :eek:

Ik betaal 40,30 per maand, all risk met noclaim beschermer voor een gloednieuwe auto van 22.000 euro, 20.000 km per jaar... Goed, wel wat korting opgebouwd, maar dan nog.. Allemachtig wat een geld!

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zal ook een Stilo vermijden als ik jou was.

20. JeePee

JeePee Guest

Leeftijd en vermogen hè.
    Ik betaal ook 70 p/m (alleen WA) voor een 16 jaar oude auto.

Deel Deze Pagina