FM4 [Finished] FIA GT2 Championship [PRO] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 2 aug 2012.

1. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    ABS! Yeah

2. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik denk dat het vanavond de meest close racing wordt van het seizoen gezien de tijden die behaald worden bij het oefenen. Ik kijk er in ieder geval al naar uit. eerst korea maar eens bekijken en dan nog wat oefenen.

3. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik ben erbij, wel groggy van de nachtdiensten. Hoop dat ik mijn concentratie kan vasthouden tijdens de races.
    Ik kijk wel uit naar een spannende race.

Laatst bewerkt: 14 okt 2012
  4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Denk het ook ja. Motegi is vind ik een relatief makkelijke baan om op te rijden (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Infenion van vorige week) met veel rechte stukken en harde en lange remplaatsen. Over dat close-racing i.c.m. veel en hard remmen zou ik alleen graag nog wat kwijtwillen. Excuses wanneer het al te betweterig overkomt of ik eigenlijk niets nieuws, maar ik doe het met de bedoeling om onze races nog geslaagder te maken voor iedereen.

Over het remmen zou ik een misverstand dat soms nog lijkt te leven uit de wereld willen helpen. Namelijk dat wanneer je dicht achter iemand rijdt en op dezelfde plaats remt als je voorganger je hem niet kunt raken! Rem je niet iets éérder dan je voorganger dan zul je hem raken! In de afgelopen races (Road America, Infenion, Laguna Seca) hebben we het al wel eens fout zien gaan met aanrijdingen als gevolg en dat wordt soms onterecht geweten aan verstoorde aerodynamica als je dicht achter elkaar rijdt. Deze aanrijdingen worden niet, of slechts zeer marginaal, veroorzaakt door verstoorde aerodynamica/downforce, maar simpelweg omdat de absolute afstand tussen auto's bij dalende snelheden sterk vermindert.

Voorbeeldje:b:
    Auto 14 en auto 84 rijden vóór deze bocht allebei 240 km/h en ze moeten zodadelijk afremmen tot 60 km/h voor een bocht. De afstand tussen de 2 is ongeveer 0,05 seconde / 1 meter (kont tot neus). Wanneer beide auto's op dezelfde plaats beginnen met remmen blijft de tijdsafstand tussen de twee identiek, maar zal de afstand in meters afnemen.

De 'denkfout' die soms gemaakt wordt is dat die 1 meter zal slinken tot ongeveer 30 cm, waarbij er nog steeds niets aan de hand zou zijn omdat er nog 30 cm ruimte overblijft tussen 14 en 5.
    Je moet hier echter niet met die 1-meter-afstand (kont-neus) rekenen maar met de afstand van neus tot neus (ongeveer 6 meter; 5 meter auto + 1 meter lucht). Die 6 meter zal slinken tot slechts ongeveer 2 meter (neus-tot-neus afstand) en auto 14 knalt hier auto 5 dus finaal van de weg, terwijl ze op exact dezelfde plaats remden!

De ellende zal alleen nog maar groter worden wanneer auto 14 wacht met remmen tot hij auto 84 ziet remmen. Vanwege de reactietijd bij auto 14 zal hij namelijk zelfs later remmen dan auto 84 als ze zo dicht achter elkaar rijden...

Je kunt dit ook waarnemen wanneer je tegen een ghost rijdt die vlak voor je rijdt. In krappe bochten zul je niet achter hem blijven maar deels in hem verdwijnen (tijdsafstand blijft identiek, absolute afstand krimpt) en bij het uitgaan van de bocht zal de ghost weer voor je wegrijden ((tijdsafstand blijft identiek, absolute afstand krimpt).

Omdat ik net als Coldzero close-racing verwacht op Motegi en er op Motegi zo veel lange remwegen zijn leek het me in het algemeen belang om hier op voorhand misschien wat extra aandacht voor te vragen.
    Nogmaals sorry als het een irritant verhaaltje is geworden.:b::b:

Laatst bewerkt: 27 dec 2012
  5. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik kan er weer eens niets van.. ik draai constant 1:57.5-ers vind het sinds ik hem als DLC kocht in FM2 al een schijtbaan..

dus ik denk dat ik ga strijden voor een goede 10e plek ofzo:p

6. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    ik kan op een goed rondje net de 1.57.1 aantikken maar daaronder is me nog niet gelukt. Heb er wel zin in vanavond. Hopelijk gaat het wel beter dan vorige week want dat was echt waardeloos. @Stijn: bedankt voor de reminder en de uitleg.

Laatst bewerkt: 14 okt 2012
  7. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Vanavond is toch Infenion Long aangezien jullie het allemaal hebben over montegi?

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

8. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
    De uitslag van Infineon staat op de vorige pagina alleen nog niet in de openingspost. Vanavond is Motegi!

9. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Oeps :x zit ik de verkeerde baan te oefenen.

;')

10. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Stroomstoring, waarom nu !?

11. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Sprintrace ging zonder problemen. Had een prima start en kon zonder schade en problemen naar plaats 3 rijden.

Hoofdrace was aanvankelijk redelijk tot aan LAG-incident:
    Game werd stroperig en bevroor. Daarna een auto die recht op mij afkwam uit de tegenovergestelde rijrichting.
    Vervolgens schade door de volgende onvermijdelijke lag-aanrijding met Flavour die onfortuinlijk achter mij reed.

Auto zwaar beschadigd en onbestuurbaar. Probeerde het nog maar het werd te gevaarlijk.
    Uit frustratie meteen maar gestopt en gereed gemaakt voor mijn laatste nacht-dienst van de week.
    Vergat achteraf dat Flavour ook gedupeerd was door deze LAG-aanrijding en schade had opgelopen.
    Ik had nog wel even sorry kunnen zeggen voordat ik uit de lobby ging, hoewel ik niks aan de LAG kon doen. Bij deze sorry Flavour!

Ik heb achteraf nog gekeken of er iemand aan het downloaden was in het gezin, maar dat was niet het geval. Ik had vooraf instructies aan de kids gegeven om dat niet te doen.
    Verder geen andere apparaten met internet verbonden, dus LAG-oorzaak is een raadsel.

Voor de rest van de cup rij ik nu maar in het teambelang want individiueel klassement is door DNF en een gemiste race al te veel negatief beinvloed.
    Gelukkig was team Pioneer voltallig met drie man, zodat er niet te veel punten verloren zijn geraakt in team-klassement.
    Ga waarschijnlijk toch nog 2 races missen.

Wel jammer van de LAG, want de race was best wel spannend met wat mini-gevechtjes.

Laatst bewerkt: 15 okt 2012
  12. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ach ja, niks aan te doen.

De standings als we de 'niet tellende' races weghalen:

De normale standings:

13. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Twee heel leuke races gehad, mede door m'n eigen stommiteiten.

De kwalificatie verliep prima en ik mocht de sprintrace achteraan starten. Door wat moeilijkheden van mijn kant bij vooral het inhalen van teamleden (=>ik wil niet zo arrogant zijn om lomp te roepen 'ga aan de kant!' en ben juist wat voorzichtiger/minder genadeloos achter hen dan achter échte tegenstanders... Als ik bij Nori of Kimi ofzo een gaatje zie dan prop ik hem erin, maar bij Flavour en Lircky doe ik dat veel minder..) verloor ik wat tijd en plaatsjes, maar dat zorgde er wel voor dat ik echt moest blijven racen voor m´n posities die race. Leuke gevechten gehad met vooral Nori en Denvan geloof ik :)

De hoofdrace startte ik vlak achter Bigga84 en ik had er alle vertrouwen in dat ik hem die race kon inhalen want de Ferrari ging enorm goed op deze baan. Achter me was reeds een gat naar de BMW's ontstaan en ik was aan het nadenken over een slimme pit-strategie om Bigga te grazen te nemen. Ik spinde echter op een plaats waar ik nog niet eerder was gespind en zowat het hele veld kwam langs. Vanaf dat moment benaderde ik de race als een hotlap-challenge en lukte het gelukkig nog wel om wat auto's in te halen pitlane (Menno, asjemenou) en op de baan (Kimi, Denvan, Coldzero). Hiermee had ik een ontzettend leuke race en bleef de schade beperkt, maar er had op Motegi veel meer ingezeten helaas.

14. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik had echt een wereld raceweekend gehad..

Na een kut kwalificatie, ik bleef maar op het gras uitkomen, kon ik op P.4 starten in de sprintrace. Na de eerste bocht stond ik 1e en lach na 1 rondje dik 300m voor op nummer 2. mede door het dichte veld kon ik mijn leiding behouden. Wel dikke respect voor Bigga, want toen deze eenmaal loyall voorbij was kwam hij met rasse schreden dichterbij en het had geen 2 rondjes langer moeten duren of hij was 1e geworden.

Hoofdrace was leuk, maar door mijn simpelweg lage rondetijden kon ik geen weerstand bieden tegen snellere mensen als B Tender, Coldzero en Nori.. P5, niet heel slecht, maar ook niet goed.. heb me wel uitstekend vermaakt..

15. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb me echt werkelijkwaar kapot gelachen om Kimi, je dilalect is zo gaaaaaff!!!! ik zelf kom uit Groningen en kan ook enorm plat over komen. Zelf hoor ik het niet maar anderen allemaal wel. Vindt het gewoon gaaf om te horen. Vooral als je boos wordt dan is het echt hilarisch!

Begrijp me goed hoor, geen kritiek of zeiken. IK VIN MOOI

16. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik zal ter jullie vermaak het komende weekend dan wel mijn opmerkingen in het Fries doen :) Alvast een andere vraag; kan over twee weken de start wat later ivm een etentje? Ik zou er graag bij willen zijn maar mogelijk ga ik het niet op tijd redden. het staat nog niet definitief vast dus ik probeer het zo gunstig mogelijk te verschuiven maar als dat niet mocht lukken weet ik alvast of er nog hoop is.

17. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Wie zijn er vanavond allemaal bij?

Ik wel.

18. Lircky

Lircky who's your daddy

Leuk Bevonden:
    1
    Helaas is de visite blijven eten (wel gezellig hoor) maar geen races voor mij dus.
    Succes op dit vreselijke circuit!

19. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik ben er wel.

20. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Asjemenou afwezig, Flavour Host

Hey Mannuh....,

Ik denk dat ik het vanavond ook niet redden, ik probeer nog aan te schuiven voor de hoofdrace. Flavour zal vanvond hosten.

Let ff op de pit ingang,

Veel succes allen.

Grt A

Deel Deze Pagina