[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    shit, ik mag ook al bijna afrijden, (10 jaar later begonnen dan gemiddeld)
    maar ik weet niet of ik wel een auto ga kopen, alles wat ik moet is binnen 10 km. daarnaast heb ik er geen zin in verzekering en belasting te betalen als die 6 dagen per week stil staat. Hoe veel kost het huren van een auto eigenlijk? als ik em toch nodig heb.

Maar goed, als ik dan een rijbewijs heb, moet ik toch wel wat vlieguren maken. je leert het toch ook wanneer je rijdt.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik zit er ook aan te denken om er zo eentje aan te schaffen. Bruut zijn ze. Ik zit ook te kijken naar een Focus aangezien ik wel 2 kids heb, dus ik moet wel wat ruimte hebben in de achterbak... Ze rijden ook zo lekker 1 op 19 ofzo. Heb je een diesel?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De goedkoopste is Borent daar krijg je een Toyota Aygo (reclame).

Ze maken reclame voor een bedrag van €17,50 per dag maar dit is wel zonder verzekeringen , BTW enz.

Je zal altijd zien wanneer je een auto nodig hebt , heeft het verhuurbedrijf hem niet.

Mijn auto (Benzine) zou gemiddeld 1:22 lopen , heb de auto nu bijna 3 maanden en ik haal nu gemiddeld 1:19
    Moet er wel bijzeggen dat ik veel van de Cruise Control gebruik maak.

Zoveel nog 8)
    Ik betaal nu € 17,78 bij Interpolis (All-Risk + No-Claim garantie).
    Rij al meer dan 15 jaar schadevrij.

1x schade (±€3000) gehad omdat een idioot zonder te kijken van een parkeerplaats de weg op reed en ook nog eens tegen het verkeer in.
    Reed gelukkig niet hard <30km want de airbags deden het niet want dan was de schade nog veel meer geweest.

4. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Vrienden van mijn ouders gebruiken dit:
    https://www.greenwheels.com/nl/Home/Particulieren/Home.html

Geen idee hoe het werkt though, maar geloof dat het voordelig is.

5. JeePee

JeePee Guest

Oldtimertje?

6. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Jup, 1.6 turbodiesel. Rijdt super! Al heb ik er net 200 km opzitten :) vond mijn vorige auto, Toyota Aygo, erg fijn rijden, maar dit is toch wel een klasseverschil. Heb ook gekeken naar de Focus, erg mooi, maar wel een knappe prijsklasse omhoog..

7. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Moest eens een diesel zonder turbo zijn :') Fiesta staat bekend om de fijne rijeigenschappen :) Ik vind het wel jammer dat Ford een groffe afwerking heeft in het interieur, veel hard plastic, ongelijke kieren en behoorlijk druk met verschillende knopjes. (de DS3 en Polo doen dit een stuk beter).

Heb je voor de aankoop ook in andere auto's gereden of direct voor de Fiesta gegaan? Wij willen binnenkort ook een (benzine) B segment auto kopen rond de 18k en momenteel ligt onze voorkeur bij de Polo 1.2TSI met R-line pakket.

Ps. ik zou met een zwarte kleur niet teveel door de was/kras-straat gaan ivm swirls en hologrammen.

8. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Vond de DS3 ook fantastisch, maar alleen in 3deurs.. Voor ons is 5deurs een vereiste! Anders had er nu heel goed een DS3 voor de deur kunnen staan.. Heb ook gereden in andere auto's: Clio (saai), Peugeot 208 (rijdt fijn, mooi interieur maar volledige touchscreen besturing vonden wij niks, en we misten net iets.. Weet niet wat, maar het was hem net niet), Kia Rio (betaalbaar tot je er wat opties op gaat zetten), Mazda 2 (te klein), Seat Ibiza ST (mooi groot maar vond hem kwa rijden minder prettig als de rest), Opel Astra (erg mooi, maar toch een stuk duurder, en beetje saai uiterlijk/interieur).. Fiesta stak er eigenlijk met kop en schouders tussenuit :) Voor ons althans, over smaken valt uiteraard niet te twisten.

Wilden ook nog wel naar een Golf kijken, maar als je daar een dieseltje met een paar opties van gaat bekijken kom je op een heel andere prijsklasse. Plus dat ik een Golf ook niet echt een heel swingende auto vind.. Zijn we dus uiteindelijk niet naar gaan kijken.

En thanks voor de tip! Wist niet dat ze daar gevoeliger voor waren.. (Net als dat ik geen verstand van motoren ansich heb ;))

Laatst bewerkt: 14 okt 2012
  9. Remco

Remco Guest

Dat snap ik nooit. Waarom zou je een auto er 'snel' uit willen laten zien, terwijl die dat absoluut niet is?

Zo'n kantoorbal op m'n werk ook: Ibiza met Cupra-pakketje en als 'ie 'm start, hoor je die ecomotive troep draaien.

10. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat iemand het misschien mooi vind? Waarom gebruiken vrouwen make-up is bijna dezelfde vraag.

11. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Omdat je dat mooi kunt vinden? :confused:

12. JeePee

JeePee Guest

Een intens lelijke vriendin met veel make-up zou je ook niet erg vinden? Leuk 's ochtends. Beetje hetzelfde gevoel heb je dan als wanneer je de 1.2 start.

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik kijk naar occasions van ongeveer 3 a 4 jaar oud. Het prijsverschil tussen de Focus en de Fiesta is daarin relatief klein. Nieuw is het prijsverschil groter inderdaad.

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Een vriend van mij gebruikt dit regelmatig, hij gebruikt 'm eigenlijk puur als we een verre uitwedstrijd hebben. Dan boeken we zo'n auto en kost het je nauwelijks iets qua kosten. In Utrecht heb je genoeg van die dingen staan, ik weet niet hoeveel er in niet Sneek staan ;)

15. JeePee

JeePee Guest

Net in een DS3 gereden. Tegenvallertje. Vind 't een heel tof ding om te zien, maar de besturing was behoorlijk sponzig. De voorkant had er ook duidelijk geen zin in. Had ik niet verwacht, dacht dat je redelijk kon hoeken met zo'n ding.

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Omdat het net even wat toffer eruitziet dan de gewone Polo? Ook het interieur krijgt een sportstuurtje ipv zon lomp, rond ding en sportstoelen wat beter zit dan gewone stoelen.

Tevens is het geen blue motion en zou "mijn" Polo een ABT chipje krijgen waarmee je van 105 naar 140pk gaat (wat best veel is voor een B segment auto). Tevens is de 105pk geen bluemotion/ecomotive oid.

Als budget en vooral verbruik/wegenbelasting niet uitmaakten hadden we een 2de hands BMW 325 of 330 gekocht maar aangezien wij zo'n 20.000km per jaar rijden is dat niet zo fijn met een 3liter 6 cilinder die op zijn zuinigst een keer 1 op 11 rijd.

Laatst bewerkt: 15 okt 2012
  17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    De Golf, Astra en Focus zitten een segment hoger logisch dat ze daardoor duurder zijn. Had je beter de Polo en de Corsa mee kunnen nemen aangezien die wel in dezelfde prijsklasse vallen en 5 deurs zijn.

Zelf ook in de 208, Kia Rio en DS3 gereden, 208 mooie auto, maar interieur kwam erg (hoogglans)plastic over en dat kleine stuurtje en hooggeplaatste tellers zijn toch een beetje te raar/hun tijd vooruit. Voor alsnog geen zuinige turbo motoren te krijgen waardoor je niet op koppel kan rijden.

Rio wollig stuur karakter en matige motoren, DS3 krappe stoelen en ook weer veel hoogglans plastic waar je direct vingerafdrukken op hebt. De 1.6 turbo motor is veel duurder dan de (trage en lawaaige) atmosferische motor waardoor je al snel op 25.000,- zit.

Zonder verwachtingen in de Polo gestapt en deze voelde erg volwassen aan, net een Golf zeg maar. Motortje is lekker fel dankzij de turbo en op de snelweg draai je dankzij de 6de versnelling maar 2000rpm bij 130km/h. Stoelen en zitpositie is prima en (sport)onderstel is ook erg fijn. Wat ons over de streep heeft getrokken is de DSG7 automaat, rijd erg relaxed en schakelt zonder dat je het door hebt. Momenteel is er een leuke actie waardoor je voor een kleine meerprijs xenon met meedraaiende bochtverlichting en een panoramadakje hebt.

Nooit VW fan geweest (in tegendeel juist) maar ik moet toegeven dat een Polo (met de 1.2TSI) een erg fijne en complete auto is.

Over het wassen van jouw Fiesta, het beste is om geen kras/wasstraat te pakken en lekker zelf op een zondag je auto te wassen met goede autoshampoo, 2 emmer methode en een wasmit. Hierna de auto op de juiste manier in een goede autowax zetten en je hebt geen hologrammen/swirls.

18. JeePee

JeePee Guest

Klote. Eerste grote onderhoud zit er aan te komen voor mij.
    Tijdje terug al een vreemd gevoel in het koppelingspedaal gehad. Vermoedde de drukgroep. Dat gevoel verdween, maar sinds gisteravond sist 'ie als de koppeling ingedrukt is. Druklager is afscheid aan het nemen dus.

Motor, bak, aandrijfassen, luchtfilter, draagarmen... de hele bende moet los om er bij te komen :'-(

19. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    volgende week m'n nieuwe fiat punto ophalen :thumbs:
    'oude' punto evo met 20dkm inleveren :p

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    huh motor moet uit de auto of bedoel je dat alles van de motor los moet? In elk geval sterkte ermee. Zelf doen of laten doen?

Deel Deze Pagina