[Muziek] Hardstyle & Hardcore

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bulleta, 15 dec 2005.

1. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Het verschild sowies nogal in heel het hardstyle/hardcore wereldje. Ik vind dan wel vrij veel mooi. Ik begin steeds meer hardcore te waarderen.

Deze van Evilactivities vind ik wel prettige herrie:
    [yt]Jo5F7VP4ls0[/yt]

Hier nog twee plaatjes:

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    die eerste vind ik dus helemaal niks juist :+

2 hoor ik geen geluid :confused:?
    3de is opzich wel leuk, maar beetje slap/saai

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik kom nog uit deze tijd :+

(wel even door normale speakers luisteren]

[yt]QPLudCLnOC0[/yt]

[yt]ypXxyfUOFds[/yt]

[yt]Xb9XgDqcD8M[/yt]

en deze plaat heb ik zoooooovaak gedraaid op feesten, toffe opbouw en aan het einde snoeiharde terror :D

[yt]bT5Vrt3kSaU[/yt]

@Exionche: tnx!

4. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    Vroege vogel tickets binnen!
    Partyflock

Verkozen boven de alllleeeer laatste Thunderdome :x
    Maarja in Zwolle ging het vorig jaar zo gruwelijk lekker, is goedkoper en het ging daar vorig jaar zo lekker

[spoiler1]
    [yt]S2PnvYjk8dw[/yt]
    :cool:
    [/spoiler1]

Laatst bewerkt: 22 sep 2012
  5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Haha koning, prima platen!

6. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107

\o/

PF-linkje

En een weekje later lekker Fusion wat ook echt een lekkere lineup is! Veel Minus is More :D

7. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Aaah de goede oude tijd, toen hardcore nog echt hardcore was :cool:

Kan me de keren dat ik ben losgegaan op de Thunderdome's eind 1990 nog goed herinneren :D

De hardcore feesten van deze tijd skip ik volledig omdat ik de hardcore anno 2012 totaal niet trek. Mij te vrolijk en happy 8)

9. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vrolijk en happy?

Maar ik denk dat je meer de vele (lange) handjeklap / aanstekers in de lucht momentjes bedoeld die er in veel hardcore tracks zit?
    Volkomen mee eens, die tracks sla ik ook allemaal over.

Laatst bewerkt: 16 okt 2012
  10. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Daar doel ik idd ook meer op ja. De veels te lange breaks, aansteker/film momentje en het handje klappen... Dat trekt mij gewoon totaal niet. De hedendaagse hardcore lijkt tegenwoordig meer op hardstyle waar dit ook mij te vaak in voorkomt.

Geef mij maar gewoon een snoeiharde/zagende bassline en mij hoor je niet klagen, uitrusten en handje klappen doe ik wel als een set is afgelopen }:]

11. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Ben juist de laatste tijd helemaal into de early rave.. Oude thunderdome's, heerlijk! Die eerder besproken handjeklap zut van tegenwoordig trek ik idd ook niet. Zanglijnen, foute covers van rocknummers, verschrikkelijk. Tegenwoordig zijn er maar weinig labels of artiesten die toffe dingen blijven doen.. Enzyme is een van de weinige labels die originaliteit en kwaliteit blijven leveren!

Maar toch gaat er weinig boven deze cd:

En dan die megamix-cd. Heeeeeerlijk! Vroeger al die hakke-feestjes afgeweest.. Thunderdome '98, '99, '00, Mysteryland '97 en '98, toen die nog fatsoenlijk 's nachts waren (Marc Acardipane live, wat een baas!), zootje kleinere feestjes, Ruffneck / Gangsta feesten.. Erg tof!

12. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    LOL, Thunderdome... Ik heb hier nog al die CD's liggen en ook die gelimiteerde Thunderdome paketten met al die merchandise. Wat een tijd ook! :D

13. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Mystery Land indoor en outdoor (Lingebos en Bussloo) _O__O__O_ Dat waren idd echt de betere festivals.

14. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik woonde vroeger in de buurt van de maasvlakte en daar was volgens mij de eerste Mysteryland, maar die shit stond zo hard daar dat al die dorpen eromheen mee konden genieten met het gestamp! 8)

15. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Marc Arcadipane is tegenwoordig wel n mega drama in combinatie met the ultimate mc hoor... Mag hopen dat dat vroeger beter was dan.

16. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jullie omschrijven het exact :)
    Goed, nu ben ik te jong voor de feesten van de jaren '90 / begin '00.

Gelukkig is het 'kaartje' hardcore veel breder te trekken en wordt er naar mijn idee nog steeds heerlijke muziek gemaakt en is de muziek volwassener geworden. Maar dan wel even buiten de "mainstream" zaal / CD's kijken.

Enzyme, Genosha, The Third Movement, PRSPCT Recordings, om wat labels te noemen.

Ben nu deze set aan het luisteren:
    http://lsdb.nl/set/120587/krauser-fear-fm-10-10-12.html

Dát vind ik echt heerlijk.

Signal Flow Podcasts zitten ook hele goede tussen: http://signalflowpodcast.blogspot.nl/

Laatst bewerkt: 18 okt 2012
  17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Hahaha inderdaad 'JONGENS LAAT DIE HANDEN ZIEN!!! 8)8)8)' hoor ik nu echt elke 3 minuten. Man man, draai gewoon door :lol:

18. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Vroeger was dat keihard kippevel en indien mogelijk een kloppende erectie, zo tof was dat.. Niks geen blije poingpoing-meuk. Kerel kwam het podium op met alleen een Akai MPC2000 en speelde de hele zaal plat. Six Million Ways To Die, Hardcore MF, Return to Zero, Atmos-Fear, Slaves to the Rave, whaah! Krijg weer heimwee naar 15 jaar geleden _O_

19. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043

Dijk van een nummer:cool:.

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    De Ziggo Dome is echt briljant.

Wat een bizar goed en hard geluid zeg, nog beter dan in de HMH. Gisteren echt een heel vet feestje beleefd, meteen kaarten kopen voor Freaqshow tijdens Oud&Nieuw:D

Deel Deze Pagina