Ik ben een groot voorstander van LPG(mijn kadett city rijdt op uitsluitend LPG) en het staat niet gelijk aan aftrappen, maar het is met een reden ingebouwd. De reden is namelijk dat er veel km's gemaakt zijn in een korte tijd(anders kan de inbouw er niet uit t.o.v de hogere belasting).
de reden dat ik geen opel wil tussen '00 en '05 wil is puur uit het feit dat ze toen begonnen met het steeds meer toepassen van klemming ipv schroeven/bouten. het rammelt allemaal wat makkelijker en bijvoorbeeld de achterruitewissers knappen met enige regelmaat.
Ik zou nooit een auto kopen die rond de 2ton zit... mijn golf is nu de 240.000 gepasseerd en ik moet zeggen, als ze allemaal zo zijn boven de 2ton als mijn golf, dan zou ik die "angst" gerust kunnen laten vallen.
En ik weet ook niet hoe lang die astra nog door kan, maar op een dag moet je je astra ook weer verkopen. en een astra met 150.000 gaat makkelijker weg dan 1 met 250.000. En je weet niet of de koppeling vervangen is, maar dat zijn de dingen die wel zo rond de 2ton vervangen moeten worden.
Er is maar 1 auto welke ik boven de 2 ton vertrouwd. en dat is een oude volvo.. onze 240 met 6ton op de klok(welke ook op LPG reed). was uiterst betrouwbaar en deze zou het makkelijk tot de miljoen vol houden zonder ernstig onderhoud..
Zonder cruisecontrol kun je nog zuiniger...
Laatst bewerkt: 23 okt 2012