Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.969
    Dat had daar niet mee te maken. ;)

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ja, bij die pretstudies doe je geen fuck idd.
    Het is hier toch wel heel anders. Even een groot deel van een boek er doorheen rossen in een paar weekjes is de normaalste zaak van de wereld bij sommige leraren.

3. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.992
    Ik weet niet of Rechten op de Uni ook als pretstudie wordt gezien, maar had altijd voldoende tijd over voor 'naschoolse activiteiten' :D

Daar ramden ze ook altijd een boek per week erdoorheen, maar je moet natuurlijk ook niet alles doen. Beetje je momenten uitkiezen.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ja, maar bij rechten heb je naast dat huiswerk maar max 8 uur per week college + bijbehorende uren. :+

5. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.992
    True, waarbij je sommige hoorcolleges makkelijk kon skippen. Wist je na een tijdje wel. Dan kon je beter de stof thuis lezen.
    Werkcolleges waren wel belangrijker vond ik, daarbij werd wat dieper in de stof gedoken. Dat kon uiteraard bij hoorcolleges niet. Dan kon je beter met de powerpoint-slides het zelf thuis uitzoeken.

6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.969
    Aan welke regels moet je voldoen wil je een uitwondende beurs krijgen wat betreft studiefinanciering?
    Stel, je woont thuis, maar je geeft je als inwoner op in een andere gemeente, zet daar een bed neer e.d., dan zou het toch kunnen?

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    tuurlijk, frauderen is altijd een optie

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Laatst bewerkt: 27 sep 2012
  9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    idd en dat voor een paar centjes extra:emo: Zou daar echt het risico niet voor willen nemen

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Oh ja, je moet wel ff gedag zeggen tegen je studenten OV anders valt het wel erg op dat je zo vaak terug gaat naar papa en mama.

11. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Is wel moeilijk in te schatten wat nou een pretstudie is voor je begint. Heb zelf net bachelor psychologie afgerond in Utrecht, maar stelde inderdaad weinig voor. Alleen het eerste jaar had je nog redelijk veel te doen. Daarna had ik 2 vakken per blok, maar max 6 contacturen per week. Colleges sloeg ik sowieso over omdat hier haast het leerboek wordt voorgelezen.

Hoewel de stof wel boeiend was heb ik best spijt gehad van m´n keuze. Ga dan ook even rustig kijken welke master ik ga doen en het liefst op een andere universiteit. Verbaasd me dan ook dat Utrecht al 10 jaar op rij de beste universiteit van Nederland is.

Laatst bewerkt: 27 sep 2012
  12. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ingeschreven staan in een andere gemeente, maar zijn erg streng aan het controleren dus kans is groot dat je er bij gelapt word. Mag je al je stufi terug gaan betalen + een flinke boete. Doen dus.:thumbs:

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ga gewoon werken voor je geld.

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Frauderen is werk.

15. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Huiswerk tot diep in de nacht, alles word afgezeikt en schets maar 10 keer zo veel word mij verteld op de studie, no thanks.

Maar is opzoek naar iets anders..

Laatst bewerkt: 28 sep 2012
  16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.969
    Ik moet een paper schrijven over of het terrorisme in het Baskenland, of het transnationale terrorisme (netwerken) en Al Qaida. De paper moet gericht zijn op de statelijke actor in het conflict en is gebaseerd op literatuuronderzoek. De paper dient verder een probleemstelling te hebben gerelateerd aan het conflict.
    Oke, leuk. Best interessante onderwerpen, maar ik kan me maar geen probleemstelling verzinnen, waar mn paper over zou moeten gaan...iemand een idee?

17. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.992
    Zou Baskenland kiezen, wat meer afgebakend.
    De ETA zet zich af tegen de ‘Spaanse bezetter’ die zich in baskenland ophoudt, en willen een onafhankelijk baskenland. De Spaanse bezetter is dus de statelijke actor, op wie je je moet richten. Je zou dus kunnen bekijken op welke wijze/manieren Spanje tegemoet is gekomen aan de eisen van de ETA? Hoe zij het probleem mogelijk hebben verergerd? Verminderd? Wat de invloed van de ETA is op de Spaanse regering? Door de aanslagen van 2004 werd Aznar bijvoorbeeld niet herkozen, al bleek dat dus later Al Quaida te zijn.

18. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Even over de studiefinanciering: mijn vader is een klein jaar geleden overleden, mijn moeder is er gewoon nog en is een jaar of twee geleden opnieuw getrouwd met mijn 'stiefvader' zeg maar. Dien ik dan alleen de gegevens van mijn moeder in te vullen en bij vader 0 (belastbaar inkomen) of neemt mijn stiefvader dan de plek van paps over?

Laatst bewerkt: 25 okt 2012
  19. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Zijn er mensen hier die de opleiding Small business and retail management doen?
    Aangezien dat me wel een leuke opleiding lijkt en het profiel wat word beschreven op alle sites wel goed bij me past.

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Als je eigen pa overleden is heb je recht op aanvullend, omdat je stiefpa niet je wettelijke ouder is en je dus deels 'wees' bent. Ik zou eens bellen of naar de voorwaarden van aanvullend kijken :)

Deel Deze Pagina