1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zoals in mijn eerdere post, 1x een uitgave wat je op den duur weer bespaard. Rij je niet op je zomerbanden slijten ze ook niet. Kost je niks extra's behalve 4 losse velgen die je altijd weer kunt verkopen/mee kunt nemen naar je volgende auto.

    Kom jij maar een keer rijden in die 530 met regen, en in de sneeuw heb je aan abs/traction control niks. Abs werkt dan zelfs tegen door de remweg langer te maken, in de sneeuw rechtdoor remmen heb je meer aan blokkerende wielen.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2012
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Abs zorgt niet voor een kortere remweg, abs zorgt ervoor dat je auto bestuurbaar blijft tijdens het remmen. Wanneer je voorwielen blokkeren kun je niet meer sturen. ABS schakelt de remmen aan/uit/aan/uit/aan etc. om te zorgen dat je kunt sturen..

    Wanneer ik in groningen ben, rijdt ik graag xtje een rondje in je 530..
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Vroeger kon je een ABS er uit remmen, dat red je echt niet meer met de huidige ABS systemen. Je kunt wel veilig zeggen dat ABS tegenwoordig er wel degelijk voor zorgt dat de remweg korter wordt.

    Je begint een beetje op JeePee te lijken met je koppigheid? :emo:
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Meer op svennies.
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Haha, nu begin ik me zorgen te maken..

    je hebt gelijk over de nieuwe systemen.. maar ik wou gewoon even duidelijk maken dat het ook zorgt voor een bestuurbare auto..
     
  6. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Iemand ervaring met www.autobandenmarkt.nl ?
    Ziet er aantrekkelijk uit en scheelt veel geld tov profiletyre centre of dealer in de buurt.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Haal ik altijd mijn banden. Vroeger nog wel eens "oude" banden gekregen, met een code van 1,5 jaar geleden. Laatste 2 bestellingen echter bandjes gekregen die net 6 weken oud waren.

    Prima dus :)
     
  8. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik rijd liever in die zoutbende met stalen velgen dan met lichtmetalen velgen. :thumbs:
     
  9. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Ieder z'n ding, no problemo. Maar bij een flink ongeval kijken de verzekeringspartijen tegenwoordig ook naar de banden en zal een winterband in het voordeel staan tov een zomerband. Natuurlijk zal jou nooit een ongeval overkomen omdat je weet waar je mee bezig bent op je zomerbanden(!)

    Daarnaast ga ik samen met maten altijd nog een weekje wintersporten in Oostenrijk, nu is het wel mogelijk om Duitsland heen te rijden maar brandstof technisch gezien is dat niet de beste route. :+ Ze zijn daar toch verplicht, dan kan ik net zo goed die winterslippers onder de auto gooien als de temperatuur lager dan 7 graden word.
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Blijkbaar geen ervaring met het remmen op sneeuw in combinatie met abs :F:
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Afgelopen 2 jaar ben ik 3 keer vanachter aangereden tijdens die heftige sneeuw en ijs. Alle 3 de keren was het zo'n kneus op zomerbandjes die denkt dat hij wel zonder winterbandjes kan. Ik hoop echt dat ze het zo snel mogelijk gaan verplichten.

    Dat gezemer over dat het geld kost.... Sjorrit zei het al, je zomerbanden gaan ook langer mee. En zeggen dat de winters hier te kort zijn.. Please, het is dus niet zo dat het alleen tijdens heftige sneeuwbuien veiliger is. Het is gewoon veiliger om bij een bepaalde tempratuur op winterbanden te rijden. Dan kun je denken dat je het met aan aangepaste rijstijl allemaal wel kunt opvangen, maar dan wordt het tijd om wakker te worden. Want je rijdt niet alleen op de weg, je kunt niet altijd voorspellen wat een ander doet. Zolang er niemand iets geks doet en jij niet een ander hoeft te corrigeren, kun je door je rijstijl aan te passen inderdaad wat veiliger rijden op je zomerbandjes. Maar als iemand wel iets geks uithaalt en jij moet daarop in een split second gaan reageren, dan heb je op een gladde ondergrond toch echt wel een probleem met je zomerbandjes. Het bewijs zie ik op stevige winterse dagen langs de snelweg staan....
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Remstof is net zo kut als zout, dus schoonmaken moet je toch.

    En met winterbandjes waren ze niet tegen je aangereden?
    Sommige mensen denken dat ze onsterfelijk zijn op die dingen. Je hebt iets meer grip, niet oneindig veel meer. IJs is ijs en glijden zul je.
     
  13. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, en dat gevoel dat ze onsterfelijk zijn is misschien nog wel gevaarlijker :+. Maar goed, iedereen moet het zelf weten. In Nederland vind ik het echt zo'n bullshit.
     
  14. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat weet je nooit natuurlijk. Het waren 2x vrouwen, dus ik denk dat het niet had uitgemaakt :+

    Maar goed, ieder moet het inderdaad lekker zelf weten, maar denken dat als je als bestuurder wel even je gedrag kan aanpassen en daarom geen winterbanden nodig hebt, dat vind ik zo ontzettend naief... Er is niets zo moeilijk als je rijstijl aanpassen. Dat lukt als het weer extreem is, maar zodra je denkt dat het allemaal wel meevalt, ga je weer rijden als altijd...

    Overigens is het inderdaad zo dat gasten met winterbanden vaak denken dat zij alles wel kunnen. Dan ligt de hele A6 vol met ijs in de polder en dan komen ze je links voorbij met 140 terwijl de rest net 70 rijdt.
     
  15. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Viel mij begin dit jaar juist heel erg op dat iedereen vrij 'kalm' reed met de gladde wegen en de vrachtwagens op volle toeren iedereen voorbij knalden.
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Anyways,

    Ik sta dus op het punt om een Ford Fiesta 1.6 TDCi Titanium Econetic Diesel uit juli 2011 te kopen. Iemand nog iedeen voor andere automerken in diezelfde klasse? Hij is wegenbelastingvrij overigens.

    Eisen:

    Max 60K aan km's
    Minimaal 1.6
    Niet ouder dan 2010
    Diesel (ik rijd rond de 30.000 km per jaar)
    1/18 of nog beter
    Budget is ongeveer € 14.000,00

    Ik zit dus al maanden te zoeken en te rekenen en iedere keer komt die Fiesta er dus het beste vanaf. Ben benieuwd of ik een merk of type over het hoofd zie.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2012
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Clio, Corsa, 207, DS3, C3, Polo, Punto, Fabia, Ibiza, en een paar Jappen en Koreanen?
     
  18. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Kijk wel even goed of deze inderdaad wegenbelastingvrij is! Dat is de Fiesta nog niet zo heel lang namelijk.. Ze passen regelmatig de wetgeving hieromtrent aan, zodat sommige oudere (uit 2011, wat is oud) Fiesta's niet meer binnen de vrijstelling van wegenbelasting vallen... Hebben ook naar een jonggebruikte gekeken die op het moment van aankoop wel belastingvrij waren, maar vanaf juli 2012 niet meer.

    Voor 14.000 euro kom je trouwens wel aardig richting een nieuwe.. Wel een Trend, dus minder opties, maar wel nieuw, 2 jaar garantie, en nog zuiniger t.o.v. de "oudere" modellen.. Weet uiteraard niet hoe je financiële situatie is, hoe graag je bepaalde opties wil en of je uberhaupt een nieuwe wil, maar het is wel het overwegen waard.. Demomodellen zijn ook regelmatig te vinden met zeer weinig km's en wel een leuke korting! Kijk anders eens op www.ford-a1.nl, hebben wij toendertijd ook leuke modellen op gezien. :thumbs:
     
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Zowel zonder als met abs gereden in alle weersomstandigheden dus ik heb zeker wel een idee waar ik over praat..
     
  20. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Even kijken, volgens mij hoef ik de normale velgen niet schoon te maken als er stalen velgen op de winterbanden zitten, of ben ik gek. :+

    Kortom, de normale velgen hebben ook geen last van de remstof als ze niet onder de auto zitten. ;)

    Win-win. *)
     

Deel Deze Pagina