De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    True, ook zeker gewoon de goedkoopste van deze sites 2 pakken waar mogelijk :) Alleen nu wil het zich net voordoen dat ik een Continental op de soes wil zetten.. en die heeft zeelandbanden helaas niet.

@Ch®is. Ik heb zelf een ANWB theorie boekje van marktplaats geplukt (staan er genoeg op) en hieruit wat meer de "feitjes" geleerd. Vervolgens op elke torrent site die ik ken gezocht naar oefen progamma`s voor motor theorie. Uiteindelijk 2 bruikbare gevonden en hiermee veel geoefend: staat veel meer in dan een boekje. Uiteindelijk 1 foutje :) Succes!

2. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Pff, denk je op zondag een leuk groepsritje te doen met MFA, is er na 20 minuten een crash in de kopgroep :mad: Was een beginner op een cb1000r die 2 ervaren circuit rijders op een s1000rr dacht bij te houden.. niet dus.
    Gelukkig geen zware verwondingen en de motor niet loss. Maar toch heftig om te zien. Was trouwens op de Uitdammerdijk, redelijk bekend stukje.

3. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ook weleens gereden met 2 broers die net hun RBW hadden gehaald en direct een R1 hebben gekocht. Na 10minuten zijn ze maar afgehaakt nadat ze beide zowat rechtdoor de sloot in waren gereden :')

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook vragen om problemen.... |:-

Op een duizend beginnen is meestal al niet bijzonder slim. Ik zeg niet dat het niet kan, maar welke idioot gaat dan ook nog meteen proberen 2 ervaren circuit rijders bij te houden :+

5. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Gisteren een flinke schuiver gemaakt met de ER-5. Ik reed op een bekende weg, maar wel in het donker. Ik weet inmiddels wel hoe hard ik door de bochten kan op die weg, dus ik stuurde met 80 een bocht in. Ik had alleen geen rekening gehouden met de flinke hoeveelheid bladeren die op de weg lag, en voor ik het weet lag ik incl motor in het weiland langs de weg.

Zit nu met een gebroken pols en tanden door zowel onder als bovenlip. Verder overal wel wat kleine pijntjes en heb vandaag al de hele dag hoofdpijn, dus zal ook wel een lichte hersenschudding hebben. Al m'n kleding is kapot, maar daar had ik het ook voor.

Uiteindelijk had het allemaal een stuk erger gekunt. Schade aan de motor valt ook erg mee, stuur is krom en de uitlaat heeft er een schaafplek/deuk bij. M'n (verwarmde) handvat is ook gesneuveld.

Wanneer m'n pols uit het gips is, hopelijk volgende week, gelijk langs Motoport om een nieuw pak en helm te halen.. Gelukkig had ik mijn kleding meeverzekerd, dus ik krijg waarschijnlijk een hoop terug van Enra om nieuwe kleding van te kopen :b:

6. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Succes met het herstel! Voor een val met ong. 80 km/u valt de schade mee lijkt me zo. Ga je de motor nog compleet na laten kijken bij een garage? Relaxed ook dat je pak verzekerd is, maakt de financiële klap toch een stuk minder erg! Alleen Motorport... =(
    Beterschap :)

P.s. Hoe krijg je je tanden door zowel je boven- als onderlip? 8)

7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Geen idee hoe ik dat gered heb :+

Motoport Zelhem heeft toevallig erg goede mensen op hun kleding afdeling staan, en ze hebben toch wel een erg ruime selectie. Vandaar dat ik daar graag heen ga. :)

8. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
  9. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Maarten00: succes met je herstel.

Even een verhaal wat aangeeft dat snelheid niet altijd uitmaakt bij een ongeval:
    Vorige week zaterdag was ik met een maatje een lekker stukje aan het motorrijden.
    Op een gegeven moment waren we terug in de stad en reden we met een vaartje van 30 km/h door een drukke straat.
    Ineens kwam er een auto van de parkeerplaats rijden welke de auto dwars op de weg zette om een soort van U-bocht te maken.
    Mijn vriend had geen schijn van kans meer en knalde vol in de flank van die auto.

Het gaat nu niet best met hem.. alle ribben gebroken, bloed in de longen, aorta gescheurd (is hij inmiddels aan geopereerd) en het ergste van alles misschien wel: een dwarsleasie.. hij kan nooit meer lopen nu :mad:
    Echt ongelovelijk dat je zulk letsel kan krijgen bij zo'n lage snelheid.. soms heb je gewoon domweg heel veel pech!

10. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wow.. Dat is echt heel heftig. Doet me wel beseffen hoeveel geluk ik wel niet heb gehad, gezien de snelheid waarmee ik onderuit ben gegaan.. Eigenlijk heb ik helemaal niks te klagen vergeleken met hem!!

Veel sterkte ermee, lijkt me echt heel moeilijk om mee om te gaan.

11. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Jezusmina, sterkte met zn herstel! lijkt me erg moeilijk om zoiets mee te moeten maken, ook voor jou om het te zien.

12. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Thnx!! Ja het is inderdaad heel erg naar om te zien ook.. zet je aan het denken. Maar aan de andere kant, op een fiets kan je ook zoiets gebeuren of als je als voetganger geschept wordt door een auto.
    Ik ben er me alleen nog meer bewust van hoe kwetsbaar je bent.

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Meer snelheid verhoogt het risico van zwaarder letsel natuurlijk wel, maar soms kan je ook gewoon erg beroerd vallen. Nou is het geen vergelijk natuurlijk. Maar ik ben eens met een sukkelgangetje onderuit gegleden met mijn fiets, ving de val nog enigzins op. Flinke hersenschudding. Tegenover op mijn mountainbike volle snelheid een heuvel af racen, een bankje over het hoofd zien. Daar vol tegen in knallen, over het stuur geslingerd worden, geen helm op. En niets aan de hand, ja fiets aan gort.

Hoe dan ook, ik hoop dat die maat van je zich goed hersteld! Enorm klote voor hem, wens hem ook veel sterkte.

14. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  15. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Je ziet bijna alle fabrikanten nu 800's maken, na de Z800 en FZ8 deze erbij, leuke dingetjes allemaal!

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
  17. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Geil.
    Zitten de spiegels nu (ingeklapt) vast op het uiteinde van het stuur?

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Had al lang nieuwe kleding willen hebben, maar m'n gips gaat er deze week pas af dus heb nog niet kunnen kijken..

Wil dus bij Motoport gaan kijken, maar ben bang dat ze niet genoeg keus zullen hebben qua textiel kleding. Ben eigenlijk op zoek naar een grote motorzaak die niet al te ver weg zit, zoiets als http://www.fc-moto.de maar dan in Oost Nederland.. (Of Duitsland)
    Kwam wel Ter Maat tegen in Nijmegen, maar volgens mij is dat maar een klein winkeltje en hebben ze weinig op voorraad, iemand ervaring mee?

Wil voor m'n nieuwe helm gaan kijken naar de Schuberth S2 en de Shoei XR1100, ben erg benieuwd of ze me een beetje zullen passen.
    Afgezien van het feit dat ik de Schuberth persoonlijk wat mooier vind, zijn de accesoires bij de Shoei een stuk goedkoper.. Extra vizier kost je bij Schuberth 70 euro, voor de Shoei heb je al een nieuwe voor 30 euro..

Laatst bewerkt: 13 nov 2012
  19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    yep

20. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Alleen voor de prijs zou ik al naar FC-moto rijden

Deel Deze Pagina