[Formule 1] Seizoen 2012

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 8 jan 2012.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik zou wel incar beelden van Frijns willen zien. Want het contact was echt minimaal. Gezien de positie van de auto's is het contact band-sidepod geweest. Maar als daar geen rubber op te zien is, is het echt heel licht geweest. Dan vraag ik mij een beetje af of het niet misschien een 'ontwijk reactie' van Bianchi was, wat niet goed afliep omdat ie op het vuil zat.

Maar goed, dit is echt pure speculatie natuurlijk.
    Op dit moment ziet het er natuurlijk wel als contact uit.

2. JeePee

JeePee Guest

Ik denk ook dat Bianchi dit nog wel had kunnen voorkomen. Natuurlijk is Frijns schuld hieraan, maar je MOET als Bianchi weten dat Frijns op het moment van insturen niks meer te verliezen en alles te winnen had. Het contact vind plaats midden op de baan. Bianchi had zeker een paar meter naar links gekund. Nogmaals: Frijns' schuld. Maar Frijns deed wat 'ie moest doen, en Bianchi niet.

Niemand is trouwens (internationaal) heel erg anti-Frijns nu. Men vind het 'niet netjes', maar geen drama en ze gunnen hem wel een F1 stoeltje toe. Zelfs Hill geeft Frijns gelijk :lol:

Edit://

[yt]GyftK-QnTOY[/yt]

8)

Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2012
  3. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    anti-frijns ben ik ook niet. Het is alleen jammer dat dit incidentje wat normaal gesproken niet zo opgeblazen zou worden nu om de titel gaat. Dat maakt alles een beetje een ander verhaal.

Ik snap de boosheid en de rechtzaak van Bianchi aan de ene kant dus wel. Maar andere kant heeft uitgerekend Bianchie geen recht van spreken eigenlijk.

4. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    1 ding is wel zeker, Bianchi past goed bij Ferrari. O-)

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vond het incident ook niet echt erg. Het is niet a la Senna/Prost op Suzuka. ;)

6. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Haha, wat een idioot 8)

Mooi stukje afgesneden om 'm te raken xD

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Schijnt ook nog zo te zijn dat ie een bananenschil en een rood schild aan boord had. Dacht zeker dat ie Mariokart aan het spelen was 8)

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zo Forza ik ook altijd!.. Toch maar eens werk maken van die race-licentie

9. JeePee

JeePee Guest

Alonso post-kwalificatie: "We're not fighting against Vettel, we're fighting against Newey".

Wat een lage flikker zeg haha :lol:

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hij heeft wel een punt. De RBR's zijn opeens weer een stuk sterker.

11. JeePee

JeePee Guest

Het is gewoon weer het neerhalen van Vettel en een 'kijk mij zielig zijn in mijn langzame Ferrari'-opmerking.

Je hoort Raikkonen toch ook niet miepen dat niet Alonso en Massa sneller waren in de kwalificatie, maar Pat Fry?
    En volgens mij heeft Alonso zijn weredtitel bekers toen ook niet aan Bob Bell gegeven.

Kom maar op met die Grand Slam morgen, Vettel!

12. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Fout. Vettel rijdt al het hele jaar goed, en pas de 2e helft van het seizoen is zijn auto competitief genoeg. Is dus logisch dat Newey zijn werk goed gedaan heeft.. Beter dan de mannen van Ferrari. Goed punt dus.

Zie het ook meer als een compliment richting Red Bull/Newey. Maargoed, alles dat Alonso zegt wordt door jou vakkundig neergesabeld.

13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Dat je Raikkonen niet hoort komt ook alleen omdat ie nooit zn mond opentrekt;)
    En als ie dat doet verstaat niemand hem:+

Hoop niet dat Vettel wint, de 2e helft van het seizoen is verdomd saai. Van mij mag Webber of Button weer een keer winnen!

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Perez weer sterk vandaag, zeker als je kijkt naar Kobayashi. Ik had ook niet het idee dat de Sauber zo goed ligt op dit circuit dus het was wel een verrassing voor mij. Misschien een mooi gevecht met Raikkonen morgen.

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik hoop dat Raikkonen wint morgen. :"(

16. JeePee

JeePee Guest

Sauber en Lotus misschien op een 1 stopper morgen? Kimi deed 22 rondjes op hard in VT2, waarbij ronde 19 zijn snelste was, dus die houden wel vol. Hij ging er ook hard mee in Q1. Sauber gaat over het algemeen nog iets beter met de banden om, dus wellicht een tactische race morgen. Perez en Kimi voor Alonso zou helemaal een feest zijn :+

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Wel oppassen bij de start, want Maldonado en Grosjean staan ook in de buurt :+

18. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb dit weekend meegelopen met de tv-mannen van RTL GP en niks meer dan respect. 5 mensen maken dat hele programma wat echt absurd is als je wat van tv afweet.

Dan moet je weten dat BBC 40 man heeft rondlopen als ze een uitzending maken. Logisch dat de kwaliteit dan beter is. En Olav is een toffe gast.

19. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Gaafheid! Hoe kom je daar terecht? Lijkt me een erg toffe ervaring! En Olav is een held. Hoop dat hij nog jaren de F1-verslaggeving blijft doen. Misschien maakt hij inderdaad wat fouten hier en daar, maar zijn enhousiasme is geweldig! Kijk eens een race op de Belg, alsof je goddomme naar de verslaggeving van een begrafenis zit te kijken. En een groot deel van zijn fouten zullen ook best te wijten zijn aan gebrek aan budget.. Heb al eens in een voorbeschouwing gezien waar hij het mee moet doen tijdens zo'n weekend, valt me wat dat betreft nog mee dat hij uberhaupt wat goed heeft.. 3 kleine schermpjes en een paar vellen papier!

Verder saaie race. Voor mij leuk dat Alonso zich van 5 naar 2 heeft weten te knokken, verder niet echt boeiend. Hopen dat Abu Dhabi volgende week beter is, al staat dat circuit ook niet echt bekend om zijn spektakel.. Maargoed, je weet maar nooit!

20. Obscure Thing

Leuk Bevonden:
    142
    Ik loop stage bij de internetredactie van RTL GP. maar daar zitten ook de tv gasten dus ik krijg ook best veel mee van de productie van het programma. Ik had laatst ook Nigel Melker geinterviewd en meegewerkt aan het interview van Frijns. Erg toffe stage. Alleen is RTL de rechten kwijt dus is het een beetje een zinkend schip daar.

Deel Deze Pagina