1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Why so serious? :eek:
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    ;)

    Omdat Dagger ''serieus'' om advies vraagt, hij zit er blijkbaar mee ....
     
  3. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Nee ik ga geen collega's erbij naaien of zeggen van ja maar hij doet dat en die doet dat... Heeft geen enkele zin. Net wat Anubis zegt, het gaat om mij niet om wat andere doen =).
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ben ik wel met Anubis eens. Het helpt nooit als je begint met 'ja maar hij doet dit en hij mag dat en etc etc'

    gewoon de afspraken die op jou betrekking hebben helder maken en je mag gerust aangeven als het je stoort dat het vele overwerk wat je al doet niet eens gewaardeerd word.

    Sommige bazen die zelf ondernemen zijn en 24 uur per dag met hun bedrijf bezig zijn vergeten wel eens dat de rest gewoon een contract voor 40 uur heeft
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Gasten, het was een grap! 8)


    Totdat Dagger niet naar zijn baas geweest is voor een gesprek kunnen wij zeggen wat wij willen, maar veranderen gaat het niet.
    Gewoon in het gesprek aangeven wat jou tijden zijn, wat je in het verleden gedaan hebt en dat je niet de indruk hebt dat je de kantjes er van af loopt.
    Als hij dat wel heeft mag hij gaan beargumenteren waarom.

    I.m.o. is de relatie tussen jou en je baas al niet perfect, getuige zijn opmerking tegen jouw collega.
     
  6. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Het rare is, de relatie tussen mij en mijn baas was gewoon normaal. Althans ik heb nooit iets gemerkt waarom die iets tegen mij zou hebben oid.... Kan zijn dat die gistere gewoon pissig was en mij nodig had en ik er niet was... maar dat weet ik pas als ik dat gesprek heb gehad.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    No Offence, maar als manager zou ik mijzelf nooit uitlaten over de mensen onder mij tegen de mensen onder mij. Zeker zo'n flauwe opmerking over het feit dat je om 1600 naar huis gaat, dat heeft hij altijd geaccepteerd en nu opeens niet meer?
     
  8. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Inderdaad allemaal een beetje raar...
     
  9. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Eigenlijk vind ik alles wel best, zolang het maar geen folderwijk is of extreem ranzig werk, tenzij dat heel goed betaald uiteraard.

    Hahahaha, echt niet, verdient geen fuck en je bent meer tijd kwijt met het lopen dan dat het waard is, en besides al gedaan
     
  10. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    Iemand ervaring met een baas die niet betaald?

    Mijn laatse loon is binnengekomen op 25 juli.
     
  11. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Nee, geen ervaring mee, maar als je werkgever niet betaald zou ik in eerste instantie proberen daar samen uit te komen. Als dat niet werkt een beroep doen op rechtsbijstand.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    even langs het juridisch loket gaan. Kost je niks en waarschijnlijk een goed advies met dit soort zaken :)
     
  13. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Ik, helaas. Bij mijn vorige werkgever (ging om achterstallige uren en vakantiegeld), en nu ook bij mijn huidige werkgever. Stelselmatig te laat. Betaalt uiteindelijk wel, maar begin er gek van te worden.

    Als hij uberhaupt niet betaalt: Aangetekende brief sturen en eisen dat hij binnen een redelijke termijn betaalt. (8 werkdagen of zo.) Daarna inderdaad via het GAK of UWV actie zien te ondernemen. Juridisch loket is een prima plek om te beginnen! Maar gegarandeerd dat ze je gaan zeggen dat je een aangetekende brief te sturen ;)

    Heeft bij mijn vorige werkgever overigens geen zin gehad. Hij vond dat hij aan zijn verplichtingen had voldaan, en zei dat ik maar een advocaat in de arm moest nemen. Hij wist natuurlijk ook donders goed dat ik geen retedure advocaat in zou huren om een bedrag van € 600,-... Heb de moed maar opgegeven. Inmiddels is zijn bedrijf failliet, dus da's al een klein beetje voldoening.
     
  14. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Arbeidszaken gaan via de rechtbank sectie kanton, je hoeft dus helemaal geen advocaat in de arm te nemen( is althans niet verplicht). Via een rechtswinkel of juridisch loket kun je al een heel eind komen, wellicht dat zij zelfs voor je willen procederen.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2012
  15. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Trust me, ik heb alles geprobeerd.. Wellicht lagen deze zaken anders, dat kan, maar ik had de keuze tussen het laten rusten of een advocaat in de arm nemen volgend het Juridisch Loket. Raadden me ook aan om het te laten rusten.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou direct een nieuwe baan zoeken, daar wil je toch niet voor werken?
    Uiteraard wel zorgen dat je je geld waar je recht op hebt wel krijgt nog.
     
  17. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Hm, dat kan ik dus ook gaan doen. Kwam bij toeval een document tegen dat mijn baas gisteren had opgesteld.. Bezuinigingen enzo.. En daar stond dus ook bij dat ik eruit ga. Leuk. Mag toch lijen dat ie dat eerdaags persoonlijk even aan me gaat vertellen.. Goed, zag het al wel aankomen, maar toch..
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.006
    Leuk Bevonden:
    9.569
    Weet iemand ongeveer wat een reeël starsalaris is voor HBO marketing?
    Ik zit er aan te denken om 2100 bruto te vragen... Ik hoor hier veel verschillende dingen over.

    Tips?
     
  19. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Starter? Dan denk ik 1800 bruto.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.006
    Leuk Bevonden:
    9.569
    Ik wil niet te laag inzetten eigenlijk.
    :+

    Maar hebben mensen toevallig ervaringen?
     

Deel Deze Pagina