1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    De HBO Marketing studenten die vanaf de zomervakantie bij ons zijn blijven plakken krijgen ongeveer 1900 bruto waar ze ontzettend blij mee zijn.

    Alleen is het ook ontzettend regio verschillend, dus waar kom je (waarschijnlijk) te zitten denk je?
     
  2. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Toen ik die opleiding 6 jaar geleden wilde beginnen was dat ongeveer het startsalaris wat de docenten mij op de open dag 'beloofden', maar denk dat je met de crisis in gedachte toch echt lager moet denken, al kan je ook gewoon wat hoog beginnen met vragen en ergens in het midden uitkomen.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Is ook wel afhankelijk van je leeftijd. Ben je een 22 jarige starter of een 26 jarige starter :+
     
  4. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Blij zijn met een baan momenteel als je net van school komt. Als je gelooft in jezelf (en ook daadwerkelijk goed bent:+) groei je snel genoeg qua salaris.
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @Tyrant: Ik weet de exacte functieomschrijving niet, maar op tweakers loopt al heel lang een draadje en is deze discussie al heel vaak gevoerd. Vaak kwam het er op neer dat voor een HBO-er in deze tijden een startsalaris tussen de 2000 en 2400 een prima salaris is. Even de sec. voorwaarden daar gelaten.

    Ik begon 2 jaar geleden op 2200, als deeltijdstudent.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik moet nog alles ondertekenen, en ik werd een beetje bang van het feit dat de HRM manager het had over 'bevroren lonen'. Echter denk ik dat ik sowieso deze baan moet nemen puur voor CV redenen... En gezien de markt uiteraard.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Kon me nog iemand herinneren die zei dat je na CE moest doorstuderen. Wie was dat ook alweer?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Moet je wel het toelatingsexamen halen :+
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er zijn ook nog anderen zaken naast je maandelijkste salaris die van belang zijn:

    13e maand, bonusuitkering, vorm van het contract (vast/tijdelijk), doorgroeimogelijkheden, mogelijkheden tot opleiding, reiskostenvergoeding, aantal vrije dagen, mogelijkheid tot thuis werken, vergoeding voor de sportschool (als je daar heen gaat :+). Om een paar te noemen.

    allemaal zaken die het werk een stuk aangenamer kunnen maken en je leven soms een stuk goedkoper.
     
  10. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Je eerste baan 'neem' je, zeker in deze tijd en voor de ervaring/jaren. Daarna kun je onderhandelen wat je wilt *)
    Of het moet helemaal niets zijn natuurlijk, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    I know, dinsdag hoor ik meer. Heb er wel zin in :D
     
  12. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    mag ik vragen wat je van dit bedrag netto overhoudt (incl reiskostenvergoeding en dergelijke)
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    je kan het juist beter zonder die reiskosten vragen. Je hebt immers geen flauw idee op wat voor een afstand hij woont.

    Voor een algemene indicatie kan je beter hierheen trouwens

    http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto

    edit: al krijg ik 150 netto minder, maar dat komt voor een deel omdat ik betaal voor de VUT (die ik zelf niet meer krijg) en een duur pensioen heb.
     
  14. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    al vul ik mijn bruto salaris in dan krijg ik ook 100 minder
    maarja heb ook nog leaseauto/telefoon/onkostenvergoeding dus dan wordt zo'n berekening beetje complex
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik 210 euro minder maar dat komt door de lease wagen :eek: (en andere regelingen)
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Bij mij klopt het ook aardig als ik de 130,- pensioen er af haal. Dus goede indicatie inderdaad.
     
  17. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Destijds? Poe, zal iets van 1100 ~ 1300 zijn geweest, met een enorme kanttekening dat ik per kilometer 0,26 cent extra aan belastbaar inkomen ontvang. Mijn kilometervergoeding is namelijk 0,45 cent per kilometer. Bij een dagelijkse rit van 160 km (Alkmaar - Utrecht) tikt dat behoorlijk aan.

    Verder heb ik, voor de Consultancy branche, redelijk vergelijkbare secundaire voorwaarden. 50/50 op zorgverzekeraar, 50/50 pensioen, 25 dagen.

    Salaris is verder prima, rijden vind ik ook niet erg dus ik zit er prima.

    (Ben bedrijfskundige IT-er overigens, dacht dat jij bij de Big 4 zat toch?)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2012
  19. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt idd, maar heb nooit zo'n goed idee wat iemand anders nou overhoudt van z'n salaris (aangezien bij mij die lease-auto erin zit). Blijft lastig te vergelijken
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb je even een DM gestuurd :)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2012

Deel Deze Pagina