Het School & Opleidingen Topic [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    I lol'd...

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    Inderdaad 8)

Als het maanden duurt ligt het echt niet aan PostNL.. :emo:

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Tuurlijk wel. PostNL faalde en raakte het pakketje kwijt. Toen is Seh hoogstpersoonlijk als detective achter het pakje aangegaan, heeft z'n leven gewaagd om het te bemachtigen en heeft het toen met extra rente naar Daz gestuurd. :+

4. Seh

Seh Guest

Dat zeg ik nergens.

5. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Iemand die hier op het Noordepoort of Alfa heeft gezeten?
    Ga na het VMBO-TL volgend jaar waarschijnlijk MBO ICT doen (zit nog te twijfelen tussen een aantal MBO opleidingen of de havo maar dit is het waarschijnlijkst).
    Had laatst een verplichte meeloopdag en ben naar het Noordepoort geweest omdat ik er veel slechte verhalen over had gehoord maar het er op de open dag begin dit jaar goed uitzag.
    Van de meeloopdag werd ik ook niet veel wijzer, zag d'r wel leuk uit maar ook erg makkelijk en rommelig.

Wil misschien ook wel iets in de marketing gaan doen, bouwkunde/architectuur of hele misschien iets in de scheepvaart (gehoord dat er veel werk in is en het aardig verdient), iemand die zoiets doet?
    Wil eigenlijk sowieso met een HBO opleiding eindigen, misschien hoger.

6. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.107
    Open dagen zien er altijd goed uit :+

7. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Klopt :9.

Had ik ook bij m'n middelbare school, zat te twijfelen tussen school A of B, na de open dagen besloten om naar school A te gaan maar nadat ik een rondleiding op school B kreeg op een normale schooldag heb ik toch voor school B gekozen.

8. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik gewoon HAVO gaan doen hierna. De organisatie van veel MBO opleidingen/scholen is dramatisch en vaak niet echt motiverend (al moet ik zeggen dat het HBO er ook wat van kan). Ben je uiteindelijk nog wat korter bezig ook en die twee jaar havo zijn weer handig voor een goede oriëntatie over wat je nou echt zou willen.

9. iTz FaRiiD x

iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

Leuk Bevonden:
    6
    Klopt hier moet ik je zeker wel gelijk in geven. Zit zelf op het Rocva en volg een mbo-ict opleiding maar het vak wat je kiest moet je echt interesseren, anders kan je beter de opleiding laten schieten. Heb in mijn 2 jaar dat ik nu mbo doe al zeker 9 tot 12 leerlingen van de opleiding zien vertrekken...

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

10. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Op het HBO gebeurt dat in één klas na één blok al :+

11. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Bij mijn opleiding (HBO Automotive Engineering) vertrok dat aantal al na de eerste week, nog voor het introductie kamp. :lol: Ik zit nu in het derde leerjaar, toen ik begon met de opleiding hadden er 180 mensen zich ingeschreven. 3 jaar later zijn we nu nog met 38 man over.

12. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik doe opleiding zeevaart en het klopt dat er veel werk te vinden is. Ik doe nu MBO niveau 4 maritiem officier. Houd in dat je zo wel op de brug mag staan (navigeren op het schip) als in de machinekamer mag werken.

Opleiding op het STC word door veel varende als beste beschouwt . Veel praktijk ook.

Daarnaast over het veel verdienen klopt. Je verdient veel maar werkt ook veel want wat moet je anders doen op zo schip. . je moet je alleen niet gek laten maken door het geld want als je het vak niet leuk vind of misschien niet lang van huis kan moet je het niet doen

Kijk is een keer bij een open dag zou ik zeggen
    Na die mbo opleiding is er ook nog mogelijkheid voor een verkorte hbo opleiding

Laatst bewerkt: 5 dec 2012
  13. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Van de 12 groepen met elk rond de 22 man zijn er nu 6 groepen overgebleven na het eerste blok...

14. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.107
    Onze oorspronkelijke klas is ook nog maar 12 tov de 35 die begonnen. Nu is de klas ook nog verdeeld onder 4 minors, nu zijn we samengevoegd met andere klassen en hebben nu weer rond de 20.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Hadden wij nog maar zulke kleine klasjes, dat is veel persoonlijker. :mad:

16. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ja bij ons is het ook zo groot. Veel mensen kennen elkaar nog steeds niet.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is wel minder, zit zelf in een klas van 25 man waar iedereen prima met elkaar kan opschieten.

18. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Onderwijsgroepen in het PGO-systeem met 10 man :cool:.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    150 man. :+

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    eerste jaar 800 man, inmiddels een man of 25 per vak, totale master 80 :+

Deel Deze Pagina