Persoonlijk denk ik niet dat het veel uitmaakt. Voor de extra content hoef je het niet echt te doen denk ik, de extra missie's zijn meestal redelijk kort (max. 30 minuten ofzo) en tot nu toe is bij elke Assassin's Creed het zo geweest dat dit soort bonus missies later gratis bij DLC zitten, dus als je de DLC gaat kopen heb je grote kans dat ook de special edition missies/outfits/content er bij zit, dit was in ieder geval bij Brotherhood met the Da Vinci Disappearance DLC zo en bij Revelations met de Lost Archive.
Er zitten genoeg missies en wapens in, als het qua geld niet veel uitmaakt kun je natuurlijk altijd voor special edition gaan maar persoonlijk zou ik er niet te veel extra voor betalen.
Ja, als je goed om je heen kijkt zie je Juno ergens staan. Dit is waar je heen moet, daar ligt de plek waar je zo'n power source in kunt stoppen. Betekent vaak wel eerst wat klauterwerk. Het nut is dat je dan extra filmpjes te zien krijgt, en die deuren die openen zijn locaties waar je de volgende power source kunt plaatsen.
Locaties en aantal zal ik even in spoiler zetten:
Er zijn er 3
Als je naar Shaun en de poort kijkt, dan;
1. Links ten opzichte van Shaun/de poort
2. Rechts ten opzichte van Shaun/de poort, ga door de deur die geopend is na power source 1.
3. Rechts ten opzichte van Shaun/de poort en rechts ten opzichte van waar William vaak staat, ook daar is een poort geopend na power source.
Het is misschien niet heel duidelijk maar hopelijk geeft het een beetje een beeld waar je ongeveer moet zijn.