Vandaag de 100% synchronisatie gehaald in de single-player.
Tsja best lastig op sommige punten, zelfs met de optie om vanaf checkpoint te herladen. Moeilijker dan Brotherhood en Revelations 100% had ik het idee, al is dat wel weer een tijdje geleden. Als je veel tijd en frustratie er voor over hebt wel haalbaar.
Paar tips voor mensen die voor de 100% gaan:
- Thieves Guild zit ook in de game maar krijg je geen uitnodiging voor, challenges krijg je te zien als je in totaal minimaal 100 pond pickpocket/steelt van burgers.
- Als je zo'n 'courier' weg ziet rennen, ga hem dan achterna, als je gifpijltjes heb gebruik er 1 zodat hij langzaam gaat lopen en jij hem kunt grijpen (let op dat je vuisten geselecteerd hebt, als je hem dood telt het niet) Dit namelijk voor een challenge van de Thieves Guild, deze gasten spawnen redelijk random. Er zijn wel allemaal theorieën en spawn locaties te vinden op internet. Maar als je er een tegenkomt, probeer hem dan meteen te vangen, scheelt je tijd later.
- Voor de Frontier challenges moet je alle gesprekken met George Washington voeren, als je dit na het uitspelen van de game niet hebt gekregen:
kun je hem in New York vinden, praat met hem totdat je met hem 'bowls' gaat spelen, dit hoef je niet te winnen/verliezen
Daarnaast moet je sequentie 9 eerste herinnering laden, als het goed is kun je hem dan vinden bij dat fort (staat als een 'W' op de map) en daarna gaat hij naar een andere locatie in datzelfde gebied. Voor de zekerheid zou ik gewoon de missie afmaken zodat je zeker weten dat het geregistreerd is.
- Voor de Frontier challenges 3 moet je de volledige kaart van de drie gebieden ontdekken (viewpoints laten niet alles zien!), dit klinkt veel erger dan het is, als je mist ziet op je map ga daar dan heen, loop het gebied rond zodat het zichtbaar wordt op je kaart, totdat de challenge voltooid is. Je hoeft niet letterlijk alles zichtbaar te hebben, dit valt echt heel erg mee.
- 100% synch walkthroughs zijn goed op YouTube/internet te vinden
- Er zijn een aantal (min. 2) missies waar je met naval combat enemy frigates moet vernietigen door de power storage op te blazen, zelf heb ik twee manier gevonden die werken:
- Laat de schepen jou rammen, dit brengt wel risico met zich mee want kans bestaat dat het schip er dan aangaat
- Haal de masten neer met die speciale kogels zodat het schip van de tegenstander stil staat. Passeer het schip dan van voren en vuur die vuurkanonskogels af, beetje geluk en oefening misschien hierbij nodig maar dit vond ik zelf de meest risicoloze manier (nadeel: vereist veel geduld)
Dan nog even over bugs/glitches/unobtainable achievements:
- Ik had 1 frontier missie wel gedaan, maar ging kort daarna dood en missie was toen verdwenen zowel op map als in de animus database. Uiteindelijk is deze waarschijnlijk als nog geregistreerd, want ik heb wel gewoon de 100%.
- Encyclopedia of the Common Man side-quest telt niet voor de 100%, maar is wel een aparte achievement. Bij mij zei die 2/3 woodworker activities gescand, maar de log voor woodworker was completed. Achievement wel gewoon gekregen.
Sorry voor de lange post, maar als iemand er ook maar iets aan heeft, dan is de missie geslaagd.
Trouwens voor referentie: ik heb zo'n 45 uur gedaan over het 100% uitspelen van de single-player, inclusief alle achievements. In hoeverre dit inclusief tijd is dat de game op pauze stond weet ik niet, weet niet of dit meegerekend wordt namelijk, als dit zo is heb ik er waarschijnlijk zo'n 40 uur over gedaan. Zal vast sneller kunnen, maar dit is dus hoe lang ik er over gedaan heb.
Klik om te vergroten...