De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

1. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Pfooee! Het begint nu toch best koud te worden! Over helmen gesproken, ik ga ook toevallig bij FC-moto bestellen. Wil graag de nieuwe Icon Variant, vind die erg stoer namelijk.

Echt jammer dat Icon niet in Nederland zowat te verkrijgen is. Vind deze jas namelijk errgggg vet!

Laatst bewerkt: 18 nov 2012
  2. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Even contact opnemen met Icon via hun facebook pagina en zeggen welke maat je hebt, hun kunnen dat omrekenen/adviseren naar een amerikaanse maat en kan je direct via hun een bestelling plaatsen. Paar vrienden van mij willen ook alleen maar Icon (rijden stuntshows enz) en doen dit al sinds een jaartje of 2.

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, ik had zelf ook al gekeken via Revzilla en dergelijk. Wil zelf ook beginnen met stunten in het voorjaar. Kijk er al naar uit.

4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ben uiteindelijk toch gewoon naar Motoport gegaan en heb daar m'n nieuwe gear gehaald.

Kushitani jas:
    Helaas geen bijpassende broek meer, dus heb er een van Dane bijgezocht.

Dane handschoenen, niet exact deze maar bijna dezelfde

Alpinestars Web

Alle kleding (dus ook de laarzen) met Gore-Tex omdat ik ook van plan ben deze winter regelmatig de motor te pakken.

En als kers op de taart:

Schuberth S2

Ben er echt enorm blij mee, kostte een rib uit m'n lijf maar dan heb je ook wat.

Van de zomer misschien nog maar eens zo'n zwart viziertje op de kop tikken:
    :cool:

Laatst bewerkt: 19 nov 2012
  5. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    AGV of Shoei helmen vind (of vond tijdens het kopen) je niks?

Verder wel toffe gear! Geen valpartijen voorlopig meer he.

6. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ik vind zelf shubert helmen niks, lijken veel te groot op mijn hoofd aangezien ik niet zo breed gebouwd ben. Verder wel een goede helm volgens velen! Je hebt wel veel zwarte kleding zo, hoop dat je nog een beetje opvalt ivm automobilisten?

7. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet een kleur hebben met zoveel mogelijk contrast met de omgeving.

Zwart is in principe helemaal geen slechte kleur om op te vallen. Sterker nog volgens onderzoek is zwart bij goed (zomer) weer de beste kleur. Fluriserend geel scoorde in het donker heel goed, maar overdag heel slecht :)

Nu is het in de winter grauwer en moet je misschien wel naar lichtere tinte grijpen.

Conclusie van het onderzoek was dat je nooit de goede kleur kan hebben. In elke situatie (omgeving) heb je iets anders nodig. Van een fel tot een donker pak.

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Haha dat heb ik nu met mijn Bayard helm. Dat ding ziet er zo groot uit. Hoop dat die Icon Variant een stuk kleiner is en/of lijkt. Zit zelf ook helemaal in het zwart en heb alleen witte laarzen. Velen associëren mij ermee dat ik ga skiën... Kan het wel vatten, maar hoop eigenlijk dat FC-moto deze helm een keer binnenkrijgt, zodat het combineert met mijn laarzen. :
    [​IMG].

Laatst bewerkt: 20 nov 2012
  9. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriendin heeft een Icon helm en die is er super tevreden over, heeft veel minder last van herrie dan ikzelf (en zij zit echt boven de uitlaat). Erg licht en een dubbele D sluiting is natuurlijk ook fijn. Leuk dingetje wat ze erbij kreeg was een half smoked vizier (alleen de bovenste helft paars), wat er erg goed bij staat.

Ik zit zelf ook aan een nieuwe helm te denken, heb nu en HJC FS-11 maar die is mij te zwaar en rumoerig. En voor t tanken enzo zit ik hard aan een systeemhelm te denken, zowel Caberg als Scorpion hebben die in erg mooie uitvoeringen, keuzes,keuzes,keuzes!

10. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Systeemhelmen zijn altijd rumoerig ook al heb je 1 van een duur merk. Vriend van mij reed jaren met een BMW systeem helm en heeft laatst een gewone intergraalhelm gekocht en er ging een wereld voor hem open.

Andere vriend kocht laatst een caberg systeem helm omdat het hem ook wel makkelijk leek ivm zijn bril maar volgens mij heeft hij dat ding 2x op gehad ook omdat het zo'n herrie maakt.

11. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    AGV heb ik totaal niet naar gekeken, Shoei had geen helmen met zonnevizier, dus die viel af. Ik ben meteen naar de Schuberth's gelopen omdat ik gewoon de stilst mogelijke helm wou hebben, en de verkoper zei dat in principe niets in de buurt kwam van de Schuberth op dat gebied.

Ik wil ook echt niet meer onderuit gaan nu, m'n kleding heeft meer gekost dan de motor 8)

De jas zit zowel voor als achter helemaal vol met reflecterend materiaal. Verder heb ik 6000K xenon verlichting op m'n motor, dus dat valt ook enorm op. Dat moet wel goed komen dus :)

Als je 't geld er voor over hebt, Motoport heeft ook de Schuberth C3 voor 'weinig' liggen, ze zijn afgeprijsd naar internetprijzen: 475 euro voor de goedkoopste versie.

12. XboxFreak36

XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

Leuk Bevonden:
    0
    Lijpe helm. Ik heb er ook over nagedacht om die te halen, maar ik denk dat hij niet zo mooi zal staan bij m'n Suzuki GSX-R.

13. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Why not ?

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vind het ook niet erg een helm voor op een sportbike, eerder op een sm bike of allroad.
    Zo een inwendige zonnevizier is enorm chill. Heb ik ook in m'n HJC en veel profijt van gehad. Geen gekloot met zonnebril en als ik 's nachts naar huis rijd is transparant vizier wat fijner, al ging silver mirror vizier 's nachts ook nog best goed, maar de laag ging daar op den duur vanaf, waardoor ik m'n transparante er maar weer op gezet heb. Vind dark smoke of mirror wel toffer staan overigens. :)

15. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Dit filmpje is zo Fing bruut, alleen al daarom zou ik die helm willen \o/

16. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Oei oei oei, wat zou ik hier graag een ritje op willen maken volgend jaar. Kwam hem vandaag pas tegen.... :/ Vind hem echt stoer. Uitlaatsysteem is ook heel apart.

Laatst bewerkt: 23 nov 2012
  17. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Ga er maar vanuit dat dit bij een prototype/studiemodel blijft, vooral het uitlaat systeem :{

[yt]Rr4CZUJqCuo[/yt]

Doe mij deze maar

[yt]hRi6kfVaLAk[/yt]

Laatst bewerkt: 23 nov 2012
  18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Heb m'n Schuberth S2 terug moeten brengen, had enorm last van windruis in m'n rechteroor. Heb daar een andere geprobeerd, maar had er nog steeds enorm last van :'-(

Ben uiteindelijk naar huis gegaan met een Schuberth C3 Pro, de systeemhelm dus.

Baal er een beetje van, want de S2 is gewoon een stuk sportiever, en nog goedkoper ook.. Heb uiteindelijk nog 50 euro bijbetaald, hij was 60 euro duurder dus ik vond het best netjes.

19. XboxFreak36

XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje; waar halen jullie onderdelen vandaan site/zaak? Ik wil namelijk nog het een en ander aanpassen: kentekenhouder, hendels, etc..

Even wat pics van mijn motor, mag er vanaf 27-10-2012 op rijden. helaas is het alleen maar klote weer..

Bike: Suzuki GSX-R 750 K9

Laatst bewerkt: 27 nov 2012
  20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Bij dezelfde zaak als waar jij net die motor gekocht hebt.
    Zijn niet de allergoedkoopste, maar wel super goede service. Heb echt hele goede ervaringen met Motoport Zelhem
    (En nee, ik heb geen aandelen in motoport :+)

Zag trouwens gisteren dat ze daar ook nog een hele dikke Buell hebben staan:

Op de foto zie je het niet goed, maar het is echt een hele diepe kleur blauw, super vet.

Laatst bewerkt: 27 nov 2012

Deel Deze Pagina