1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Moet je voor de gein eens in een DS3 met armsteun rijden, krijg je zowat RSI. Op de handrem zetten betekend ook eerst armsteun omhoog voordat je erbij kan :F:
     
  2. Rickkkkk

    Rickkkkk Active Member

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik rij daar ook wel eens in Frostbite want ik verkoop ook auto's, maar merk ook bij auto's met fabriek af een armsteun dat die dingen ongelofelijk in de weg kunnen zitten.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik kon die middenarm er ook in laten zetten, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb daar wel spijt van, ga hem denk ik toch laten plaatsen. Ik had het bij mijn vorige auto, dat was wel lekker.
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    BMW kenners hier?

    Ik kan van een goede familie vriend heel goedkoop een BMW 318ti compact overkopen uit 2002. Er is echter iets mis met de motor, als de temperatuur onder de 8 graden is start de motor (koud) voor geen meter. Als hij eenmaal loopt merkt je meestal niets meer. Alleen stationair voel je af en toe een schudding in de motor.

    Ik heb met die man afgesproken dat ik hem een week ga lenen en even langs een garage rijdt om te kijken wat het kan zijn. Mocht het onder de 1000 euro blijven dan delen we de kosten en koop ik hem goedkoop over.

    Apart model trouwens de compact. Nooit mijn lievelingsmodel geweest bij BMW, maar nu ik hem steeds meer zie bevalt het steeds beter. Van binnen ook heel mooie uitvoering en rijdt echt prima (als hij eenmaal is gestart :p). Zelf had ik liever de coupé maar aangezien deze bijna aan mij geschonken wordt mag ik niet klagen.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Herken de symtomen had dat ooit eens bij mijn auto.
    Bij mij werden de problemen veroorzaakt door de nokkenassensor.

    Mijn auto had ook de neiging om na een paar minuten (koude motor) af te slaan en niet meer wilde starten.
    ANWB gebeld en natuurlijk starte de motor toen wel meteen :mad:

    Op advies van de ANWB meteen naar de BMW dealer gereden en daar de auto laten uitlezen.
    Wat de ANWB en monteur al vermoeden bleek alle ellende veroorzaakt te worden door een slechte nokkenassensor.
    Bij de BMW dealer betaal je wel een vermogen voor dat ding namelijk bijna €250
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan laat ik hem denk ik bij de BMW uitlezen en ergens anders repareren :+

    Al zou het mij niet verbazen dat uitlezen dan ook extra duur is
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een extra bron van inkomsten :mad:
    Volgens mij moest ik €25 betalen voor het uitlezen.
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik er wel voor over.

    Ik merkte vandaag ook dat hij niet lekker wilde lopen. Hij kon geen stabiel toertal vasthouden en boven de 4.000 toeren kon hij helemaal niet komen. Gecombineerd met weinig vermogen. Na uitzetten en herstarten liep alles weer helemaal soepel.

    Had jij dat ook?

    Ik reed net langs een bmw dealer/garage. Garage op zaterdag dicht, tja dat kan. Wat mij wel verbaast is dat het onmogelijk is om dan een afspraak te maken. Showroom personeel kan kennelijk niets in de garage inboeken. Misschien ben ik een zeikerd, maar dit soort onzin vind ik altijd al reden genoeg om nooit meer terug te komen :+
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, dat uitlezen is natuurlijk ook best weinig moeite, dus vervelend dat het 25 euro moet kosten.. Maar die apparaten kosten echt een vermogen, geloof dat die dingen zo 2-3K kosten.
     
  10. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    dat valt volgens mij best mee tegenwoordig.

    Ik ken een jongen die het thuis ook kan, alleen niet van deze wagen :). Het is gewoon een kabel naar zijn laptop en een programma.
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dus dan kan hij het niet :+

    Wat die vriend van je heeft is een ODB II kabel, die heb ik ook en werkt voor veel merken, waaronder VW/Alfa Romeo/Fiat/Lancia etc. etc.

    BMW en Mercedes hebben echter niet voor de OBD II optie gekozen maar voor een behoorlijk prijzige optie, waarbij de aanschaf inderdaad richting de 3k gaat.

    Mercedes is nog erger, die vragen snel 75€ voor het uitlezen.

    (groot beurtje voor een E500 is €1100,- bijvoorbeeld :+ 8) 16 bougies, 12 manuren en ga zo maar door)
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    BMW maakt wel gebruik van odb2 hoor? Alleen kan je er geen foutcodes mee uitlezen maar wel veel dingen zoals olie temp, brandstof verhouding, luchtdruk, turbodruk, oliedruk enz enz.

    Sommige bmw's hebben een andere connector dan moet je een verloopkabel kopen zoals dit

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2012
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Nou mijn Armster armsteun zit in mijn auto grmonteerd. Was echt een fluitje van een cent.
    Ziet er erg goed uit, past perfect en zit heerlijk.
    Waar ik bang van was, dat hij wiebelig zou zijn, valt reuze mee. Zit gewoon netjes stevig op zn plaats.
    Erge aanrader mocht je geen armsteun in je auto hebben!
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Vandaag even een proefritje gemaakt in de Golf VII TSI 140pk TSI Highline
    En ik vond het echt een fijne auto.
    Dashboard is ook stukken interessanter geworden dan de VI.. met een erg mooi Navigatiesysteem.

    Helaas moet ik nog 9maandjes wachten voordat ik een nieuwe auto kan bestellen want dan is dit zeker een goede kandidaat.

    Even ter vergelijk ik rijd nu in een Opel Astra met een 100pk ecoflex motor (=()
    De astra is helemaal compleet maar die trage bak wordt ik echt gek van.
    Die golf is gewoon snel in mijn beleving haha :)
     
  15. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Hoef je niet te letten op de bijtelling? Gok dat je 14/20% wil rijden?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Golf heeft een CO2 emissie van 114 g/km.
    Dat zou beteken een bijteling van 20% in 2013/2014

    [​IMG]
     
  17. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb in beide auto's een tijd gereden en je schrikt van het verschil.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De versnellingsbak van een Ecoflex heeft een ultra lange overbrenging.
    Daarbij komt ook nog eens dat de motormanagement is aangepast voor zo'n zuinige mogelijke verbruik en uitstoot.

    Hoor mijn collega bijna dagelijks klagen voor zijn Ford.
     
  19. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet mogelijk om zo`n auto te laten (chip)tunen?
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Inderdaad wat Melbuuln zegt 20%.. ik hoef er niet op te letten maar natuurlijk heb je liever 20 of 14% bijtelling..
    Wat dat betreft is de Renault Megane wel een mooie deal met 14%

    Die overbrenging is trouwens inderdaad belachelijk lang.. volgens mij valt er wel iets te chiptunen maar ik zing nog wel een klein jaartje uit met de astra.
    Maar echt voor mij nooit geen ecoflex meer (vrijwillig dan he ;))
     

Deel Deze Pagina