[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Misschien als je nog een aantal muren tekst gooit dat het dan wel zin heeft.

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    In diezelfde zin geef ik aan dat ik het heb uitgelegd, vreemd dat je dan op dat eerste gedeelte meent te kunnen baseren dat ik domme mensen geen mening gun.

Jammer dat je geen voorbeelden kunt geven, dat maakt je bewering toch een beetje een loze kreet.

De zin die jij citeert is een vertaling van Tripletth's reactie, hij stelde dat ik te moeilijk schrijf voor hem en gamers. Wat ik dus heb geschreven klopt en dat je me daarop aanvalt begrijp ik niet.

Maar goed, het is welletjes. _0/

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Moet bekennen dat je het Bijlmerjargon nipt bent ontstegen ja ;)

En verder:

Laatst bewerkt: 6 dec 2012
  4. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Bzzzzzt, fout. Je doet een poging.

Ik weet niet waar jij precies geleerd hebt om een tekst te schrijven, maar als ik voor mijn studie een essay of iets dergelijks moet schrijven dan wordt van mij verwacht dat ik een duidelijk verhaal aflever. Dit doe je niet door synoniemen.net en woordenboek.nl in twee tabjes open te hebben. Dat je vervolgens ook dramatisch op zoek gaat naar ingewikkelde zinsconstructies helpt daarbij ook niet.

Dus nee, je schrijfstijl is zeker niet te moeilijk. Een beetje pretentieus zoals ik al zei.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Fred moet wel de meest litteraire man zijn uit de bijstand die ik ken, waarvoor complimenten btw :p

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    7

Je weet heel goed dat het niveau van jouw schrijfstijl boven het gemiddelde is van een gamesforum. Als je daar even credits voor wil, bij deze.

Zoals ik al aangaf, heb ik geen trek om op detailniveau te gaan bekvechten over welke zin of tekst nu onsamenhangend is. Het gaat erom dat het voor het niveau van een gamesite gewoon onsamenhangend en onnodig ingewikkeld wordt gemaakt. Ook die gespeelde verontwaardiging als iemand aangeeft dat je met moeilijke woorden strooit is echt belachelijk. Het geeft mij alleen maar meer reden om het te houden bij een loze kreet en niet op detailniveau verder te gaan.

Je past je liever niet aan, dat geeft niet. Hoeft ook niet, maar doe dan niet alsof jij buiten de discussie wordt geplaatst door anderen, je plaatst jezelf buiten de discussie.

7. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.047
    Niet. Mee. Eens. Zijn schrijfstijl is verschrikkelijk. Zijn woordenschat is misschien wat beter, dat is heel wat anders.
    Maargoed, ik neem aan dat het allemaal een grapje van hem is toch? Zoveel mogelijk mensen laten bijten? Want dat lukt aardig. Zoals ik al zei, ik ben fan. Dat krampachtig zoeken naar woordjes vind ik prachtig om te zien.

8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Where are the mods? Lijkt me eens tijd dat er een apart topique wordt geopend waar de eliteraire schrijfstijl van enkele van de Xboxworld soïciteit wel geappericeerd wordt en waar er op een noemenswaardig niveau gediscussieerd kan worden over hoe je een discussie op niveau kan voeren.

Ehmergherd

Laatst bewerkt: 6 dec 2012
  9. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Gaan we elkaar nu serieus aanvallen op elkaars schrijfstijl...op een internetforum...? Vanaf nu maar weer ontopic dan, dit heeft nu wel weer lang genoeg geduurd. Alle verdere reacties m.b.t. de xbw spellingscheck worden vanaf nu verwijderd.

10. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Eindelijk! \o/

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    blij dat er nu een einde aan lijkt te komen. Via GeenStijl bij dit mooie stukje proza gekomen

http://www.haarlemsdagblad.nl/regio...m-en-omgeving-steeds-gewelddadiger?lref=vptop

In de regel zal het wel kloppen autochtoon/allochtoon. Maar voor het gevoel staat er maar 1 ding en dat is: allemaal buitenlanders/Marokkanen .

De problematiek rondom Marokkanen moet onderhand echt vaker bij het beestje genoemd worden en een gerichte aanpak voor komen. De kop-in-het zand politiek bij overheid en media is uitermate irritant imo.

12. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Het nadeel dat ze zichzelf ook als het zwarte schaap(no pun intended) van de samenleving zien: Als een nederlander iets doet tegen een niet-nederlander is het meteen racisme.(iemand oppakken omdat hij een grensrechter dood had geslagen was ook al racisme volgens sommige mensen.)

Mensen kunnen zeggen dat HIV meestal voorkomt bij homo's (niemand noemt dat homofoob).
    mensen kunnen zeggen dat er minder vrouwen in leidinggevende functies zitten dan mannen (die opmerking zal bijna niemand seksistisch vinden.)

Maar als mensen allochtone jongeren in verband brengen met criminaliteit is het hek van de dam.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Helaas is er nooit een mooie tussenoplossing. Het is of Wilders/Telegraaf gedrag (het ligt puur aan de Marokkanen) of het is weer dat extreem linkse waarbij dat er niets mee te maken heeft.

Ik zou wel graag eens een legit onderzoek willen zien mbt agressiviteit onder Marokkaanse jongeren. Ik heb toch altijd het idee dat hun lontje vele malen korter is dan bij Nederlandse/Turkse/Surinaamse jongeren.

14. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, het slaat altijd door naar de ene of de andere kant. Ik vind dat als de statistieken het uitwijzen, dit soort zaken best benoemd mogen worden.

15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Jezus, heeft Fred Kroket de Bijbel geschreven met zijn posts ofzo. Tering wat een lengte! 8)

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Wat een ernstige sneeuwval zeg, er ligt helemaal niks :+

EDIT: Dit moest dus in het Weer topic, het was vroeg! :+

Laatst bewerkt: 7 dec 2012
  17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Niet echt een sterk voorbeeld. Nou, eigenlijk wel omdat het zo exemplarisch is:

Als je gewoon cijfers benoemt, net zoals in je eerste twee voorbeelden (het percentage van de Marokkanen/buitenlanders dat betrokken is bij criminaliteit en/of het percentage van criminelen dat Marokkaan/buitenlander is) dan zal niemand dat racisme noemen of boos worden.

Als je suggesties wekt zoals jij in je laatste voorbeeld doet, dan worden mensen boos ja. Als er bij jouw buurman is ingebroken en jij 'wordt er mee in verband gebracht' vanwege je achtergrond of je nabije aanwezigheid, word je ook boos. Die hele 'het zal weer een Marokkaan zijn'-mentaliteit en de vaak denigrerende toon is wat fout is. Niet het benoemen van feiten.

Laatst bewerkt: 7 dec 2012
  18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Je kan je echter ook afvragen of die mentaliteit niet zou verdwijnen als het beestje wat vaker bij zijn naam wordt genoemd. Dan bestaat er nl geen twijfel.

Daarnaast vind ik 'mentaliteit' in deze een understatement. Het is eerder een educated guess. Van de Marokkaanse jongeren tussen de 12 en de 23 is 65% (!!) in aanraking geweest met de politie.

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Met zo'n educated guess kun je wel mensen beledigen. Als er geen aanleiding voor is is het bovendien totaal onnodig om te benoemen dat de waarschijnlijkheid groot is dat het om een Marokkaan gaat.

En met het benoemen van een groep ga je echt geen cultuuromslag bewerkstelligen. De groep zal zich eerder nog verder geïsoleerd (gaan) voelen, met alle averechtse gevolgen van dien.

20. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    65%? Dat is een aardig aantal. Soms krijg ik sterk de indruk dat die jongeren zichzelf willen bewijzen. Zouden hun ouders ( als die dat überhaupt meekrijgen ) zich niet kapot schamen?

Heb in mijn jongere jaren vaak genoeg overhoop gelegen met Marokkaanse jongeren. Snapte nooit waarom kinderen andere uit moesten dagen om zo indruk te maken op een hele groep. Gelukkig was dat in de periode groep 7~8 snel voorbij. Een enkele kopstoot ( en hij een gebroken neus ) was genoeg ... Daarna gingen ze m'n zusje maar lastig vallen. Van haar fiets aftrappen, achter haar aan fietsen, tuffen ... en als bericht meegeven : "Als ik je broer zie ... ik maak 'em kapot! Hij gaat dood!" :emo:

Genoeg gesprekken gehad met leraren. Een leraar probeerde mij de schuld te geven :+ Ik had weg moeten lopen of moeten blijven staan om het "uit te praten". Tuurlijk meneer, ik ga weglopen als een Marokkaan met een stuk boomstam in z'n handen staat en mij daarmee een ram wil verkopen. Blijf NATUURLIJK ook staan als hij mij 'n ram voor m'n harses verkoopt.

Een vader kwam met zijn zoon aan de deur en zei ( tegen mijn vader ) : "Als mijn zoon ... uw dochter, nog één keer lastig valt ... hang ik hem op zijn kop in mijn zolder aan zijn ballen ... en komt hij nooit meer vanaf!" ... man, ik zou me kapot schamen als ouders zijnde.

Ik heb overigens niks tegen buitenlanders :) Vind alleen wel dat als jij hier als "gast" komt wonen je je eigen ook hoort te gedragen. Klagen over je eigen land dat het daar zo kut is ... om dan vervolgens te proberen het hier hetzelfde te laten worden als het land waar je vandaan komt?

Die 4 mafkezen die de grensrechter hebben dood getrapt mogen van mij wel een aantal jaar in de cel verdwijnen. Of eenzelfde soort "behandeling" geven.

... kut, te lange post.

/end rant

Deel Deze Pagina