De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Bij Vitesse maakt het niet zo veel uit wat de cijfers zijn. Meer of minder, Jordania of Abramovich springen toch wel bij. Daarnaast investeren ze veel geld in een mooi jeugdcomplex.

2. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Met zulke hoge bedragen kan het alleen maar fout gaan in de toekomst.
    Zeker als financial fair play er is, dan mag bovenstaande niet eens meer.

3. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet nog maar zien hoe serieus we dat FFP moeten nemen. Ik zie de FIFA/UEFA toch niet de grote clubs uit toernooien gooien en Atletico toeft ook lekker verder.

Laatst bewerkt: 13 dec 2012
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    De regeling is toch nog niet in werking getreden?

Maarja PSV heeft ook enkel winst dankzij de gemeente. Ajax en Feyenoord doen het nog redelijk.

5. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    :lol:

6. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    'De toekomst' ligt ook in Amsterdam, niet in Arnhem. :+

7. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    :)

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Het verleden van Vitesse stelt niet veel voor inderdaad.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Waar was Aernhem afgelopen weekend trouwens? :+

10. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Hoeveel sterren heeft Vites ook alweer op het shirt? :D

@Modder: Vast niet in Venlo. ;)

Edit:

11. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Dat 'verlies' van Vitesse stelt volgens mij ook niet veel voor. Is allemaal puur geïnvesteerd voor later, en word sowieso wel weer op een (lange) termijn terug verdiend.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Haha hou toch op. Hoe ga je 22 miljoen per jaar verdienen dan? CL winnen?

Je hebt een grote achterban nodig om een grote club te worden. In Nederland is dat sowieso pertinent onmogelijk.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    En in Arnhem al helemaal, als je kijkt naar de opkomst van wedstrijden.. Zelfs met een hoop successupporters.

14. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Alsof ze in Arnhem hier geen rekening mee houden? Je vergeet hoeveel goede spelers er bij Vitesse rondlopen, die voor relatief weinig geld zijn gehaald, en met veel winst kunnen worden doorverkocht. Als je alleen al de eventuele transfersommen van Bony en Van Ginkel bij elkaar gaat optellen zit je al op een aardig bedrag. En die 10 miljoen in een nieuw complex, vind ik niet eens zo heel verkeerd, en ook daar zal vast wel over nagedacht zijn, lijkt mij.

Dat het stadion bij Vitesse niet altijd vol zit ben ik het ook mee eens. Maar als Vitesse dit jaar gewoon zo blijft voetballen en bovenin blijft meedraaien voor een langere periode, dan gaat dat stadion ook wel volzitten denk ik.

15. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Zondag al om 10:30 verzamelen en 11:15 vertrekken met de bus naar de kuip. Word weer lekker 2 uur in het stadion rondhangen.

1 voordeel, we krijgen bij het ADO stadion een gratis patatje van Henk patat. Lekker ong. ij'tje :p

16. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Dat zeg ik Vitesse is de toekomst, sterren zijn van het verleden.

Wat betreft het stadion:
    Één zwaluw maakt geen zomer. Tien jaar wanbeleid voorgeschoteld betekent niet dat ineens iedereen weer warm loopt voor Vitesse. Uiteraard hebben jullie je daarin niet verdiept, maar dat valt ook niet te verwachten van na-praters. Overigens is er een vaste kern van 18.000 man zonder successupporters. Daarnaast is het Arnhemse publiek altijd zeer kritisch.

Je moet niet vergeten dat Vitesse het moet hebben van de regio Arnhem. Ga je naar het zuiden kom je bij een niet nader te noemen plaats. Ga je naar het oosten kom je bij de Doetinchem. Uiteraard is, zoals Aalbers al jaren geleden zei, Vitesse de enige club in Gelderland die écht telt. Neemt echter niet weg dat in tegenstelling tot bijv. Ajax, Utrecht, Heerenveen, Groningen ga zo maar door het bereik van de club veel minder veel minder groot is.

Hier op het forum zie je al hoeveel supporters van Ajax niet eens uit de buurt van Amsterdam komen. Dat komt puur omdat het succes supporters zijn - de leeftijd van de Ajax supporters hier ligt namelijk rond de 18 en als je terug telt, juist ja precies de periode dat Ajax goed speelde. Zulke supporters hoeven wij niet eens.

Het is een kwestie van tijd voordat het bommetje vol zit. Heb veel liever dat er 18.000 standaard zitten dan bijv. bij Ajax waar er in 4 jaar 13.000 man minder zitten (!!!!) vanaf het moment dat ze als 6e eindigden. Dát is pas iets om je voor te schamen.

Niet uit het oog moet worden verloren dat vrijwel geen één stadion vol zit. Kijk bij willekeurige andere wedstrijden van kleinere clubs dan de grote 3. Denk dat dit ook met de crisis te maken heeft, een seizoenskaart is immers entertainment en een minder belangrijke levensbehoefte.

Kijk bij Utrecht waar er 24.000 passen en 17.000 komen. Utrecht is een club met een veel groter bereik dan Vitesse. Roda komen er 12.000 van de 20.000, ADO komen er 10.000 van de 15.000, Willem II 10.000 van de 15.000, NAC 17.000 van de 19.000.

En dat zijn dan clubs met stadions met grotere capaciteiten..
    Ik snap dat jullie bloedje geil worden als jullie VI kijken en ze beginnen over het toeschouwersaantal bij Vitesse, maar aangezien jullie dit zelf niet konden bedenken, voila :)

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ajax supporters zijn altijd zeer kritisch. :+

18. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
  19. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Wat wil je nou zeggen? Die mensen hebben uit de box gekeken naar de CL winst van Ajax? Deze groep supporters heeft juist de mindere jaren van Ajax meegemaakt.

20. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wow, zowaar een normale reactie van jou in dit topic _O_:eek:

Deel Deze Pagina