[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
  2. SjuhS

SjuhS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het de zelfde schrijver :+

3. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Oh rly..,? Het zou ook zomaar eens hetzelfde stuk kunnen zijn :+

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Gaan we nu ineens iedere klap op het voetbalveld breed uitmeten in de nationale pers? Wat een triest land is dit toch af en toe.

En waarom zou je vermelden dat het een Marokkaan is Kevf? Is dat relevant dan?

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Het is nog te vers voor ons landje. De kranten moeten worden gevuld, dus we krijgen dit soort berichten wel vaker voorlopig lijkt me.

6. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Niet dan? Dat mag gewoon benoemd worden hoor. Of zijn we dan aan het ''haat zaaien''?

7. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik zeg niet dat het niet mag, ik vraag naar de relevantie.

Tsja. Selectieve verontwaardiging ten top natuurlijk. Alsof hiervoor niet regelmatig klappen werden uitgedeeld op voetbalvelden (aan de arbitrage). Nu ineens is iedereen helemaal in shock. Wat zijn we toch kleinzielig.

Laatst bewerkt: 13 dec 2012
  8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Wel goed dat ze een no tolerance beleid uitvoeren, gelijk weg met die knaap, geweld hoort niet bij een sport.

Uiteraard word het wel weer vermeld in de pers omdat het 'hot' is.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dit stukje op Geenstijl

http://www.geenstijl.nl/mt/archieve...verreed_niet_overweldigd_worden.html#comments

en dan even de linkjes daarboven aanklikken.

Ik kan hier niet bij. Hoezo wordt er geen referendum gehouden? Waarom worden deze beslissingen op deze manier doorgedrukt. Europa op deze manier gaat zo sterk worden als de zwakste schakel en dat is niet heel erg sterk. En dat stuk over lid 12 in het Parool is al helemaal niet te best.

Ik ben helemaal voor een handelsverbond, maar dit gaat vele malen en ook veel te ver in mijn mening. 1 Europa gaat gewoon niet werken. Er is te weinig betrokkenheid op landsniveau, te veel ruimte voor misbruik en ook gewoon veel te complex.

Toch lijkt deze trein niet te stoppen

10. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat er vroeger niet genoeg aandacht voor was, is enorm zonde. Laat het nu maar elke week in het nieuws komen, als er inderdaad elke week slachtoffers zijn.

Dat mensen nu opeens in shock zijn is dom (alsof men het hiervoor niet wist...), maar de aanacht vind ik meer dan terecht.

Verzonden vanaf mijn smartphone.

11. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Geen referendum is logisch. Kost alleen maar geld en het is niet alsof ze dan wel opeens naar het volk gaan luisteren... (kijk maar wat er 5 jaar geleden gebeurd is met de europese grondwet/Verdrag van Lissabon)

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Referendums :emo:
    Alsjeblieft niet zeg.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het feit dat het referendum niet goed wordt uitgevoerd, te duur wordt neergezet etc is geen reden om hem niet te houden.

De beslissingen die worden gemaakt ten aanzien van Europa zijn ontzettend ingrijpend en verdienen daarom dus ook de stem van de Nederlandse bevolking. Ik snap dat er nadelen kleven aan een referendum, maar een carte blache voor politici mbt dit soort besluiten is nog veel nadeliger.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Nee, ik gruwel van het feit dat mensen die kennis hebben van zaken opeens die kennis opzij moeten zetten en willekeurige mensen de keuze gaan geven om hierover 'na te denken'.

Democratie is zo overrated, en een referendum is daar het perfecte voorbeeld van. Hoezo zou elke simpele ziel mogen beslissen over immens lastige en gecompliceerde zaken?

Dat jij het gevaarlijk vind om politici een carte blanche te geven, geeft aan dat jij absoluut geen vertrouwen in de politiek hebt. Dat is een hele andere discussie vrees ik.

Laatst bewerkt: 14 dec 2012
  15. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ze weten het antwoord van het volk al en daar zitten ze niet op te wachten.

16. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Die mensen met "kennis van zaken" zijn door dezelfde "simpele zielen" gekozen?

Hoezo vertrouw je meningen van mensen die door simpele zielen gekozen zijn meer dan de mening van de simpele zielen zelf?

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Je kan pas worden gekozen als je aan een bepaald profiel voldoet.

18. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.047
    Ik vind het ergens toch altijd een enge gedachte van mezelf, maar het komt toch vaak in me op: Over belangrijke zaken die het land aangaan zouden eigenlijk alleen slimme mensen met kennis van zaken mogen beslissen :x. Ik krijg altijd het gevoel dat 75% van de mensen maar gewoon makkelijk roept: "Ahhh daar in Den Haag doen ze helemaal niets, verdienen ze veel geld en kunnen ze er helemaal niets van."
    Net zoals ik wel eens denk dat in (Afrikaanse) landen waar het goed rommelt de mensen meer gebaat zijn bij een 'goede' dictator waarbij de regels duidelijk vastliggen en er verder een soort communisme-systeem zorgt voor de welzijn van mensen... Meestal loopt het in dergelijke landen juist uit de klauw wanneer ze democratie proberen in te voeren. :x

Ik moet maar eens confession bear memes gaan maken denk ik... :'-(

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Hoezo is dat een enge gedachte? Dat gebeurt in het bedrijfsleven ook, zo heurt het.

20. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.047
    Dat is zo, zolang je niet een bepaalde grens overschrijdt O-)

EDIT: Wanneer ik bijvoorbeeld zeg dat 35% van de bevolking eigenlijk niet zou mogen stemmen kom je zeker wel in de buurt van die grens :9

Laatst bewerkt: 14 dec 2012

Deel Deze Pagina