Resident Evil 1 remake
---------------------------------
Ik weet nog hoe erg ik uit keek naar deze game op de middelbare school, ik keek er naar uit en betaalde met alle plezier 67,99.. En wat waren de eerste 5-10 uur gaaf.. Van de CGI filmpjes (die toen nog bijzonder waren, helemaal op een Nintendo console) tot de pure horror. "Huh deze gang was toch veilig" en dat er dan honden door een raam springen of een zombie ineens toch wél door een deur gaat. Heb echt wel stukken gespeeld dat mijn hart in mijn keel zat. Volgensmij verbrandde ik toen ook veel.* Neemt niet weg dat het niet alleen maar genieten was. Toen ik na een tijdje uit de mansion ging en in de laboratorium kwam, en bij een haaienbassin. Toen werd het al snel veel minder, hier waren ineens meer quick time events, en het was veel meer op actie. De finish met de rocketlauncher is klassiek enzo maar dat vond ik ook gaar. RE 1 remake was dus niet perfect, maar had zeker de goede horror die ik zo waardeer. Hij was echt eng op een aantal stukken, mits gespeeld snachts en alleen.
Resident Evil 4
-----------------------------------------------------
Mijn meest gespeelde Resident Evil game, hij is gewoon
, vooral door het midden. Brute actie en sfeerfolle scenes, het is niet echt "eng" maar wel vaak dat er toch een horror achtige sfeer is. Ondanks dat RE4 bagger wordt als je wordt beschoten door mannen met mitrailleurs is dit toch mijn meest gespeelde Resident Evil game. Meerdere playtroughs gedaan en ik sluit niet uit dat ik er nog één doe..
Resident Evil 5:
-------------------------
1 keer uitgespeeld met tegenzin, deels voor de achievements, geen zin om hier nog veel over te vertellen. Vond het echt helemaal niks...
Resident Evil 6:
----------------------------
Lastig, wel of niet kopen, ik zie nu toch ook wel positieve reviews. Zoals die van de PU enzo.. Hmmmm.
*
http://frontpage.fok.nl/nieuws/569571/1/1/50/horrorfilms-verbranden-calorieen.htmlKlik om te vergroten...