Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Cardio is opzicht niet eens nodig.
    Als je KT op hoge intensiteit doet, bv. door middel van een superset schema op push/pull basis dan verbrand je ook genoeg kcal.

    Mocht het nog te langzaam gaan zou je evt. een tabata warming up kunnen doen voor je KT.
    8rondes Tabata of HIIT is even effectief als 30/40 min cardio.
    Bovendien zorgt HIIT ook nog eens voor naverbranding.

    Dit allemaal onderzocht omdat ik het dood saai vind om 40min+ op een loopband of fiets etc te zitten.
    Dit zijn uiteindelijk allemaal prima alternatieven op het traditionele cardio.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2012
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Tja, als je dan "genoeg" definieert als "voldoende om gewicht te verliezen", oke, maar cardio voor je ontbijt zit bij mij altijd in een cut. Niet alleen werkt het goed, het is een heerlijk begin van je dag. (Tijdje om 06.00 in de ochtend gelopen, heerlijk, zon die net opkomt, de dauw die nog op de takken zit en een heerlijke rust. Als je fan bent van hardlopen zijn dat echt de momenten om lekker te lopen. :) )

    Aan de andere kant: Jij bent gewoon lui Flix :+
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Van de mensen die lactose intolerant zijn, is veruit de grootste groep dat op latere leeftijd geworden. Kinderen hebben er zelden mee te maken. Het enzym wat lactose afbreekt heb je nl op latere leeftijd steeds minder van. Ik heb altijd wel begrepen dat je dit proces versnelt/erger maakt door veel zuivel te nemen.

    Ik weet wel dat het bij mij iig echt drama was op den duur. Ik zat toen op 1 tot 2 bakken kwark per dag en 1,5 liter karnemelk. Lekker gemakkelijke eiwitten. Echter mijn darmen waren drama en verder ook veel hoofdpijn.

    Maar melkproducten hebben nog veel meer slechte eigenschappen

    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/49815-melk-is-ongezond.html

    gezuurde melkproducten zoals karnemelk/kwark/yoghurt zijn in ieder geval een betere keuze.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja weet je wat het is. Ik vind cutten gewoon altijd zo'n mindfuck. Dat was de vorige keer ook. Dan ga ik om de 3 dagen op de weegschaal staan om te kijken of ik al afgevallen ben. Omdat cutten toch wat meer discipline vereist dan bulken wil ik ook langzaam, maar regelmatig resultaat zien. Maar dat moet ik dus van me af zien te zetten.

    Trouwens: in de bulk woog ik me lang niet zo vaak, maar ik had niet het idee dat mijn gewicht zo schommelde toen. Het ging gewoon langzaam, maar regelmatig omhoog. En ik liet om de 6 weken ongeveer m'n vetpercentage meten.

    10 gram BCAA's? Ik neem elke ochtend en voor de training (en na een zware training ook nog) 4 BCAA caps. Dat is de aanbevolen hoeveelheid iig. En 1 capsule heeft 0,5g inhoud:

    http://www.bodyenfitshop.nl/aminozu...-sportsnutrition/bcaa-pure-caps/ingredienten/

    Nee in een cut let ik wel wat meer op. Maar in een bulk vind ik idd dat je gewoon af en toe wat moet kunnen drinken. Je kunt je hele leven inrichten rond bodybuilding, maar zo ver wil ik niet gaan. Maar laten we die discussie niet weer opwekken.

    Ja als het echt te langzaam gaat ga ik eerst wel wat cardio erbij doen. Alleen krijg ik altijd last van m'n knieën als ik op de loopband sta, ik heb ook niet echt fatsoenlijke hardloopschoenen. Daar heb ik in m'n vorige kut echt m'n knieën mee vernaait, door toch gewoon door te gaan. Heb toen echt lang last gehad van m'n knieën.

    Op de fiets kun je ook wel HIIT cardio doen, maar dat lijkt me toch minder ideaal. En de crosstrainer nog minder. Maar ik denk dat ik het dan toch op de fiets ga doen.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik cardio ook weer 2x per week en gewoon op de fiets op de sportschool. Ik zet 1 aflevering van een anime op mijn telefoon aan (dik 20 minuten), leg die voor me neer en fiets me in die tijd totaal de pleuris terwijl ik de serie kijk. Werkt perfect, tijd vliegt voorbij en ik besteed nauwelijks aandacht aan hoe moe ik word.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.686
    Leuk Bevonden:
    17.894
    Wat vinden jullie van crossfit?
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb 1x meegedaan met een WoD (workout of the day).

    Voordelen:

    - toffe oefeningen (tireflips als onderdeel van een warming-up _O_)
    - ontzettend motiverend om in een team dit soort oefeningen te doen
    - goede school biedt een totaalplaatje: oefeningen, dieet, wedstrijden
    - goede combi van conditie en kracht


    Nadelen:
    - Mijn bedenkingen bij de blessuregevoeligheid. Er wordt toch wel erg veel 'geropt' en gesmokkeld
    - Duur (hier kost het 50 euro per maand, geen douches, wel elke dag de mogelijkheid om te trainen)
    - Niet zo flexibel als een sportschool (daar kan je echt altijd heen)
    - Mocht je echt groot willen worden dan kan je beter naar een sportschool gaan

    edit: wellicht interessant voor Dusky

    http://ergogenics.org/afvallen-met-koolhydraatarmdieet-kost-geen-spiermassa-en-kracht.html
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dwing je gewoon om maar 1 keer in de week op de schaal te gaan staan en "meet" je vooruitgang in de spiegel, dat is een veel betere motivatie dan die getallen. Vetpercentage zegt ook niets: Laat 1 persoon je over een tijdsbestek van 4 uur 6 keer meten en je hebt 6 keer andere waardes. Moet je je hele vooruitgang daarop baseren? Vet% en gewicht zijn een goede indicatie, maar uiteindelijk gaat het om datgene waar je voor aan het cutten bent: Je lichaam, je verhoudingen, je massa en hoe dit geheel zich toont in, jawel, een spiegel.

    10 Gram ja, zoals Flix al zei, 2 gram wordt niet eens opgenomen. Donder die caps weg en haal een pot van deze http://www.bodyenfitshop.nl/aminozu...sportsnutrition/ultra-micronized-bcaa-poeder/

    Het punt is: Je let te veel op de verkeerde dingen, gebruik die "discipline" die hebt (of noem het een neurotische tik) om elke dag op die weegschaal te staan voor je eetschema.
    En als je niet gaat lopen, ga dan fietsen 20 ~ 30 minuten en klaar ben je.
     
  9. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Dusky: ga niet zo obsessief met de hoogte van je gewicht om. Het is echt nutteloos om elke dag te wegen.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoop gebakken lucht.
    Probleem met een koolhydraat arm dieet is dat je heel futloos kan worden. Ook zijn koolhydraten de voornamelijkste brandstof voor je hersens.
    Je ziet ook veel mensen die zon dieetnvolgen heel vergeetachtig en sloom worden omdat de hersenactiviteit dus afneemt.
    Weet niet of dit wel zo verstandig is voo Daan.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    klopt, ik voel me er ook niet lekker bij. Ik vind het echter wel genoeg reden om tijdens het cutten eerder minder carbs te nemen dan minder vetten.

    tot een gram of 100 aan carbs per dag ervaar ik zelf helemaal geen problemen.
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik heb sowieso altijd het idee dat ik me het best voel als ik veel koolhydraten heb gegeten, tijd geleden elke dag pasta lopen vreten. Trainen ging toen top en voelde me ook goed, helaas ging mijn vet% ook snel omhoog:+
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je moet sowieso oppassen om niet teveel deegwaren (pasta/brood etc) te eten.
    Heb half jaartje geleden midden in m'n bulk ook gehad en op een maandag avond lag ik ineens in foetus houding op de grond in de badkamer omdat ik geconstipeerd was:+

    Spul vult namelijk niet direct waardoor je snel teveel eet. Als je er dan ook nog eens veel bij drinkt gaat dat als een malle uitzetten in je pens. Then you're gonna have a baaaad time!
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    [yt]QyV2Cx55T5c[/yt]

    En ik loop altijd maar te kutten met een gebroken eierschaal8)
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wat een kerel :+

    ik eet ze tegenwoordig gewoon met dooier trouwens.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.686
    Leuk Bevonden:
    17.894
    Maakt toch niet superveel uit?
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Nee, waar mensen over struikelen is vooral het cholesterol, maar dat maakt geen significant verschil bij de hoeveelheden die wij als mens (oke, 99% van de mensen) consumeren.

    Het wordt natuurlijk een ander verhaal als jij 18 eieren op een dag gaat eten.
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina