Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja zeker, omdat ik d /t /dt niet beheers? Beetje zielig dit. En ik hou er verder ook over op want ik ga niet als een 12 jarige ruzie zitten maken over spelling. Geen zin om me daar toe te verlagen.\o/
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Gelukkig gaat kracht terugwinnen stukken sneller dan wanneer je herbivoor het eerst moet opbouwen.
    Heb bijna heel de maand november niet kunnen trainen ivm ziekte. Nu ben ik weer op volle sterkte en ben zelfs weer aan het groeien als een malle.
    Zit nu op 47cm bicep omtrek8)
    Heb gister nieuw pr db press gezet.
    Ging voor de 50kg dumbell. Zei tegen m'n spotter 4 reps te willen en haalde er uiteindelijk 8 uit!
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal zelf? Nice, doe ik je niet na. Bleef vorige week op 6 hangen. Ik hoop dat het hierna weer een beetje snel aan trekt

    Sinds een jaar of 5 ben ik altijd wel 2,3 of zelfs 4 keer ziek |:-
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.686
    Leuk Bevonden:
    17.894
    Per dumbell 50kg of 50kg totaal? Als dat eerste is, zwaar netjes dan. Is altijd chill dat je na paar weken rust gewoon er weer vol tegenaan kan gaan.
     
  5. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    50kg per hand? pff ik zit momenteel op 30 per hand 6x.. meer lukt niet. helaas heb ik ook geen vaste spotter.

    Wat is de beste manier om toe te nemen qua kracht? Vooral in BP en DB? want ik zit nu al wel een tijdje op het zelfde. met DB is 30kg per hand max 6 keer en voor BP max 70 / 75 keertje of 5.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    In mijn geval per dumbell :) In het geval van Flix ook vermoed ik.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    2 warming-up setjes en dan voor het volle gewicht gaan. Eventueel schouders ook nog opwarmen.

    Stel je wilt 100 kg kunnen bankdrukken:

    2 setjes met 50 kg doen, een rep of 8, dan evt schouders een beetje losmaken, wat stretchen en dan die 100kg er op.

    Mensen gaan vaak 60, 70, 80, 90 en vinden het dan raar dat die 100 maar niet lukt. Daarnaast zit dat ritme er dan veel te veel ingesleten.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.686
    Leuk Bevonden:
    17.894
    Was flix niet 16/17/18? Heb nog geen 18jarige dumbellpress 50kg zien doen, respect. Volgens mij gaan die in mijn gym tot 40 8)
     
  9. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Schouders maak ik van te voren altijd even los, en dan meestal 1 opwarm setje.

    Maar als ik er gelijk 100 aan hang zal de spotter bijna alles moeten tillen? Ik ga dat nooit weg kunnen drukken.... Hoogste wat ik heb gehaald is 5 x 80 kilo met de laatste 2 keer hulp van de spotter.
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Bouwjaar 1990

    Waarom zou je meteen bij de 1e al 100kg willen?
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.686
    Leuk Bevonden:
    17.894
    Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat ie 18 werd? Of zit ik verkeerd..
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik krijg wel altijd pijn aan m'n gewrichten hoor als ik zo direct naar de 100 ga.
    Vergeet niet dat het echt een behoorlijk gewicht is.
    Warm eerst op met de losse stang, rep of 20 daarna heel breed paar reps, daarna small wat reps.
    Dan 10-12 reps 50kg, daarna 70 kg, 90kg en dan de 100.

    Dagger, als je telang blijft hangen op de gewicht moet je je schema veranderen.
    Ikzelf maak meestal geen vast schema.
    Met borst doe ik een press oefening, een fly, een incline en dan nog een willekeurige borst oefening.
    Dus de ene borstdag doe ik een db press, de volgende Miss weer de benchpress.
    Belangrijk is om je spieren niet te laten wennen, dus ze continu te blijven prikkelen.

    Ps. Uiteraard 50kg de hand.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    na een goede warming-up he ;)

    om niet je kracht te verspillen aan eerdere sets. Dat is precies wat je krachtsporters ook ziet doen bij wedstrijden. Ze moeten soms wel een rep doen om in de wedstrijd te blijven, maar de sterke jongens slaan sowieso de eerste rondes allemaal over.

    Daarnaast is het ook gewenning. Wat je ook kan doen is met negatieve reps en een spotter werken. Weer het voorbeeld van 100 kg (is willekeurig gekozen): 1x per week een paar negatieve sets met een spotter en dat een paar weken lang. 100 kg zal na die periode erg licht voelen.

    Tenminste dat is mijn ervaring ;)
     
  14. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja ik wissel al wel af qua oefeningen. meestal week of 2 / 3 bijvoorbeeld DB, Fly´s en Incline DB. En andere keer weer BP, Decline BP / Fly´s op machines etc.

    Ik zal aankomende week wel is proberen om mijn grens te verleggen. Wat is het minimale qua reps wat je wel moet kunnen halen? Want ik pak eigenlijk nooit Max omdat ik vaak alleen train.
     
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Tip: vraag niet zomaar iemand om te spotten, maar iemand die weet hoe het moet. Train zelf ook alleen en vraag bij bankdrukken altijd of iemand erbij komt staan. Kreeg de laatste rep niet meer omhoog, probeerde hij te helpen maar lukte voor geen meter 8). Gelukkig kwam er iemand anders even helpen.
     
  16. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ja ik ken best veel mensen die daar ook trainen dus ik weet wel wie ik moet vragen inderdaad!
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dat heb ik ook een keer gehad. 8) Ik lag daar te worstelen met die stang en ik had oortjes in, dus ik kan dan anderen en mezelf niet horen. Uiteindelijk hem toch duidelijk weten te krijgen dat ie toch echt ff mee moest helpen. :+
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt al heen snel door wie er vaak trainen en verstand van zaken hebben.
    Die gewoon even aanspreken, duidelijk aangeven wat je bedoeling is, hoe je gespot wilt worden, waar rekening gehouden mee moet worden en dan komt het allemaal wel goed.

    Ik merk altijd dat er een bepaalde sfeer en toch wel broederschap hangt onder de mensen die je elke avond tegenkomt in de gym. Die gasten kan je altijd alles vragen en nemen als je ze ergens een tip over geeft dit altijd aan en proberen ze het.
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ja klopt met sommigen heb je dat idd.

    Maar het was trouwens een stagiair die mij toen spotte. Misschien was het z'n eerste keer ofzo, maar dan verwacht je toch dat ie iig oplet. 8)
     
  20. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Bij ons is het elke dinsdag en donderdag avond vanaf 7 uur kiddies night:D Allemaal 15 / 16jarige die biceps en buik komen doen:p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina