Ja wat is het nou? Ze maken je geen kampioen of het is geen basismateriaal? Dat zijn twee verschillende criteria. Jeugdspelers zullen je nooit uit het niets kampioen maken. Die worden geleidelijk aan beter zodra ze je de kans geeft. Het tekent het opportunisme en korte termijn-denken van Advocaat dat jeugdspelers blijkbaar meteen bepalend moeten zijn, anders krijgen ze geen kans.
Verder geloof ik nog dat hij het goed van zichzelf vindt dat hij 4 jeugdspelers in de selectie heeft. Eerder al riep hij dat Bazoer voor het geld is weggegaan want hij geeft de jeugd zo vaak de kans. Veel progressie zal er voorlopig niet inzitten. Hij wijst naar Feyenoord maar vergeet blijkbaar dat Ajax ook met jeugd kampioen is geworden, waaronder spelers als Ebecilio (dus zo top is onze opleiding nu ook weer niet). Depay wordt straks nog misschien verhuurd ook en die gast is zoveel beter dan Ebecilio.
Tel daarbij op dat hij continu Calimero-uitspraken loopt te doen, en ik zou me iig kapotschamen met zo'n trainer.
Laatst bewerkt: 20 dec 2012