De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Seh

Seh Guest

Ik regel wel thuisvak kaartjes denk ik, wel zin in weer eens een uitwedstrijdje maar niet in een combi. :+

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Plaatsvervangende schaamte. Pelle vangt het gelukkig nog redelijk op.

3. Seh

Seh Guest

Dat laatste. :D

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ja die Kraaij is inderdaad wel een beschamende interviewer. Van die one-way vragen altijd :emo:

5. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Heracles heeft de afgelopen week twee aanvallers aangetrokken. Zou Armenteros dan toch in de winterstop vertrekken?

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Lijkt me wel, anders loopt die gratis de deur uit a.s zomer.
    Zou een leuke speler voor Feyenoord kunnen zijn, heb je in ieder geval een aardige spits in huis voor wanneer Pellè vertrekt.

7. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Als Lukoki vertrekt bij Ajax, mag hij wat mij betreft ook naar A'dam komen. :)

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oke..

9. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het een prima regel, altijd maar dat domme geschreeuw naar de scheids heen en er met het halve team om heen gaan staan bereik je toch niks mee.

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Terecht

11. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Belachelijke regel, stel je voor dat we zulke dingen zouden missen (in de eredivisie)

:'-(

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Prima regel!

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Hmm zal Strootman wel niet zo blij mee zijn.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Heerlijke regel, maar niet té ver doorvoeren.
    Maar ben hier blij mee!

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Eerst langer volhouden dan een wedstrijd en dan kijken we wel verder.

16. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Dat worden korte partijtjes. Verder prima regel die het probleem niet gaat oplossen :) Regels, als Nederlander ben ik er dol op :9:9

17. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet nog maar zien in hoeverre dit in de praktijk gevolgd wordt. Je kan niet ineens een regeltje invoeren en daarmee de gehele jarenlange praktijk veranderen. Sowieso, als scheidsrechter precies elk regeltje na zouden leven, werden er 10 penalty's en 3 rode kaarten per wedstrijd uitgedeeld.

Het meest treurige is nog wel dat dit als reactie komt op het overlijden van de grensrechter. Lekker opportunistisch en bovendien niet de daadwerkelijk - dieper liggende - oorzaak van dat probleem.

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Dit dus. Prima idee.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Kijk eens naar de NBA. Meeste van die gasten zijn echt geen sociale kerels, maar als de scheids wat zegt hoor je vrijwel nooit iemand klagen. Daar is het ook echt not done om ook maar 5 seconden in het gezicht van de scheidsrechter te staan schreeuwen. In het voetbal wordt het geaccepteerd dat je met 5 man gewoon effe een halve minuut in het gezicht van de scheidsrechter blaft.

Wanneer heb je voor het laatst een penalty gezien waarbij er NIEMAND (ook niet de keeper) protesteerde? Hoe vaak gooien voetballers hun hand in de lucht als er een bal over de zijlijn rolt? Hoe vaak wordt een gele kaart geaccepteerd?

Nu zou je kunnen zeggen dat dat komt omdat de scheidsrechters slechte beslissingen nemen. Maar dat lijkt mij nogal onzin. Oftewel is gewoon een respect ding. Dat wij als toeschouwer dit allang niet meer doorhebben is gewoon jammer: het is er gewoon ingesleten. Dat we opeens allemaal huilie huilie doen als er een grens wordt doodgeslagen is nogal hypocriet. Ben benieuwd wat een Bosse zou gebeuren toen hij Bruno bv. rood gaf. Dan zijn die gasten op de banken ook furieus.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat al die jonge ventjes het overnemen. Ga eens bij een willekeurige C-pupillen wedstrijd kijken en je weet niet wat je hoort. Al die ventjes vertonen van dat irritante Robben/Ronaldo gedrag.

Ik verwacht uiteraard geen Amerikaanse praktijken (te groot verschil in sportcultuur), maar die kant mogen we van mij echt wel op. Zeiken doe je maar na de game.

Laatst bewerkt: 21 dec 2012
  20. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Prima regel. En voer gelijk maar een gele kaart in als een voetballer een bal opraapt terwijl er voor een overtreding/inworp/corner wordt gefloten voor de tegenstander.

Komt het spel alleen maar ten goede. Naar mijn weten wordt er in geen enkele andere sport dan voetbal zo gezeken op een leidinggevende als in het voetbal.

Deel Deze Pagina