Voor mij waren 2 punten belangrijk bij een laptop: lange batterij en hij moet stil zijn. De MBP (15", 2012 model in mijn geval) voldoet aan beide. 7 Uur batterij. Ideaal. Hij is ook nog eens muisstil, in tegenstelling tot mijn vorige Windows laptop die bij Photoshop meteen begon te blazen, of zelfs op willekeurige momenten begon te blazen. Mijn MBP doet dat gewoon niet. Ik heb hem alleen horen blazen toen ik Trine 2 ging spelen. Verder nooit. Hij is dunner en lichter dan de gemiddelde Windows laptop. En OS X in combinatie met de trackpad is gewoon fijn. Verlicht toetsenbord. Strak design. Het scherm dat je met één hand open kan doen, zonder de onderkant van de laptop tegen te houden. Bepaalde software die voor mij handig zijn, zijn alleen op OS X (Transmit, Coda, CloudApp). De App Store is ook ideaal. En hij beschikt over i7 Ivy Bridge met Intel HD 4000, 8 GB RAM en een goede videokaart.
EDIT: Oja, ook synchronisatie met iCloud vind ik super handig. Als ik iets in iCal invoer, staat het daarna ook meteen op de agenda van mijn iPhone.
Laatst bewerkt: 30 dec 2012