1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat was de reden dat ik een Mac mini in 2009 heb gekocht en geen iMac.
    Ga geen >€1000 betalen en dan ontdekken dat OSX helemaal niets is.

Heb voor de mini €499 betaald en heb er geen seconde spijt van gehad.
    Heb nu een 2011 model en de oude doet nu dienst als mediaplayer.

2. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Voor mij waren 2 punten belangrijk bij een laptop: lange batterij en hij moet stil zijn. De MBP (15", 2012 model in mijn geval) voldoet aan beide. 7 Uur batterij. Ideaal. Hij is ook nog eens muisstil, in tegenstelling tot mijn vorige Windows laptop die bij Photoshop meteen begon te blazen, of zelfs op willekeurige momenten begon te blazen. Mijn MBP doet dat gewoon niet. Ik heb hem alleen horen blazen toen ik Trine 2 ging spelen. Verder nooit. Hij is dunner en lichter dan de gemiddelde Windows laptop. En OS X in combinatie met de trackpad is gewoon fijn. Verlicht toetsenbord. Strak design. Het scherm dat je met één hand open kan doen, zonder de onderkant van de laptop tegen te houden. Bepaalde software die voor mij handig zijn, zijn alleen op OS X (Transmit, Coda, CloudApp). De App Store is ook ideaal. En hij beschikt over i7 Ivy Bridge met Intel HD 4000, 8 GB RAM en een goede videokaart.

EDIT: Oja, ook synchronisatie met iCloud vind ik super handig. Als ik iets in iCal invoer, staat het daarna ook meteen op de agenda van mijn iPhone.

Laatst bewerkt: 30 dec 2012
  3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja klopt, het is duur en zeker als je een MBP wilt. Je moet voor jezelf gewoon de keuze maken of je het extra geld uit wilt geven aan een laptop en of de keuze voor jou gerechtvaardigd is om extra geld neer te leggen voor OS X in plaats van Windows. Want ja, je kan voor het geld dat je voor een MBP betaald inderdaad een hele dikke Windows computer kopen, maar zo moet je redenering niet zijn imo. Ik zat ook echt heel erg te twijfelen, puur alleen voor het geld. Heb uiteindelijk gekozen voor Mac en heb er geen seconde spijt van gehad. Het is hetzelfde als met een iPhone, het werkt gewoon.

Waar ben je hem van plan om voor te gebruiken btw? Als je er ook op wilt gamen moet je sowieso niet naar een MacBook kijken.

4. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Haha, dat vind ik nou een gare reactie. Dat heeft er namelijk helemaal niets mee te maken en je hebt mijn antwoord waarschijnlijk ook helemaal verkeerd geïnterpreteerd. Nevermind. Je moet je even voorstellen dat ik al jaren niet meer achter een Windows PC heb gewerkt. Hoe moet ik nu in hemelsnaam weten wat er precies beter aan is? Het enige dat ik me kan herinneren, is dat Windows PC's altijd probleem na probleem kregen en ik op een Mac nog nooit een probleem heb meegemaakt. Het werkt gewoon. Ik ben er dus ook van overtuigd dat een hardware configuratie, samengesteld door de zelfde fabrikant als die de software ontwikkeld beter werkt. Alleen de software fabrikant weet namelijk wat hun systeem vraagt. Daarom is het ook zo zwak om naar de prijzen van de hardware van een Mac te kijken, en dan te zeggen dat ze zwaar overpriced zijn. Je betaald dus niet alleen de hardware. Je betaald voor het systeem.

5. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ok misschien verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb het wel wanneer ik vraag aan Mac OS gebruikers waarom zij Mac OS boven Windows prefereren dat zij altijd zeggen 'Dat moet je zelf ervaren'. Dat was zelfs de eerste reactie van de verkoper. Daarom vind ik het altijd zo'n gare reactie, omdat mensen die totaal niet weten hoe Mac OS specifiek willen weten waarom een Mac beter zou zijn, niet omdat je 'het zelf zou moeten ervaren' om er achter te komen. Dat was meer mijn punt ;)

6. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik ben in 2009 overgestapt van windows naar OS X. Waarom?
    -Virussen
    -Snelheid
    -Gemak
    -Minder updates
    -integratie

Daarnaast was een Apple laptop vooral destijds:
    -Mooier
    -Steviger
    -Veel sneller
    -Langere accuduur
    -duurzamer

Na 3 jaar nog steeds tevreden dat ik destijds ben overgestapt. Ik werk zelf af en toe nog met windows op school/stage maar irriteer me er nu nog meer aan dan voor mijn OS X tijdperk.

BTW: Als je goed zoekt kun je Macbook ook goedkoper vinden. Model wat ik heb gekocht kostte 1049 volgens mij en ik heb hem voor 800 gekocht.

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Snelheid is niet echt iets waarvoor je een Apple zou willen denk ik hoor, er zijn Windows computers/laptops die vele malen sneller zijn kwa systeem daarnaast veeeeel beter (en goedkoper!) up-te-graden zijn. ;)

Laatst bewerkt: 30 dec 2012
  8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Is er wel een app oid voor die dit fixt?

9. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ik zou heb gaan gebruiken voor zowel thuisgebruik als voor school. Thuisgebruik : internetten, beetje facebooken en editten ( momenteel gebruik ik sony vegas )voor schoolgebruik : verslagen, virtual pc's en office etc. Nou weet ik niet of we mogen werken met mac os opschool omdat alles windows is gericht maar ik weet wel dat je als nog windows 8 ( of win7 ) kan dualbooten op een mac. Nou is mijn laptop de meest gebruikte computer voor me zelf, want heb ook nog een desktop die ik meer gebruikt voor 't gamen. Maar ook editten enzo. Dus lijkt een laptop ( van apple ) meest voor de hand liggen, maar dus ook stukke duurder als de mac mini ( vooral als je retina scherm wilt :p maar das niet nodig ) Nou lijkt mij een mac mini wel een mooi model en ook de goedkoopste manier om de paden binnen mac os te betreden maar inpreciepe alles wat ik doe kan zowel op windows als mac.

10. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Wat gebruiken jullie als download programma? Op de pc gebruiken we Spotnet, maar kan nog niet echt een alternatief voor op de Mac vinden.

En ik wil op de iMac Windows 7 via Bootcamp installeren, alleen heeft de iMac geen discdrive. Hoe moet ik dan Windows installeren? En als ik Windows 7 in de winkel koop, moet ik dan nog ergens op letten, een bepaalde versie ofzo?

11. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Je kan windows 7 ook installeren doormiddel van een usb stickje ( eerst moet je usb stick wel bootable worden gemaakt ) Maar wil je geen windows 8 ?

12. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Wil Windows alleen gebruiken om sommige Windows-only spellen via Steam te spelen, dus Windows 7 voldoet dan prima.
    Heb je misschien wat handige links betreffende de USB stick installatie? :)

13. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Hier een probleem maar met wel handige oplossingen en tips :
    http://www.onemorething.nl/community/topic/windows-7-bootcamp-mountain-lion-mislukt

Wellicht is dit iets ? Nooit geprobeerd maar kwam het toevalig tegen :
    http://www.pctipvandedag.nl/windows-7-tips/435-programma-om-windows-7-te-installeren-van-usb-stick

Ten slotte :
    http://www.gadgetgoeroe.nl/how-to-tutorials-handleidingen/test-4/

In bootcamp weet ik niet precies hoe het gaat, maar bij windows kan in je bios aangeven vanaf wat je wilt laten opstarten, dan moet je je usb stick op nummer 1 zetten want dan gaat die die windows installeren die op de usb staat ;)

14. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Kan me niet herinneren dat er in 2009 een laptop was die sneller opstarten en afsloot dan een MacBook Pro die ook nog eens veel goedkoper was. Noem er eens een?

Zelf wel al eens mee gewerkt toevallig?

Goedkoper heb je gelijk in, betere specificatie ook, maar beter up te graden nee, en sneller qua systeem ook nee.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vlc kan dit wel, zit gewoon in de preferences.

16. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Ssd in je laptop en tadaa

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Je bedoeld door dubbel klikken? Want dat is voor zover de enige manier om het schermvullend te krijgen. Je 2e beeldscherm wordt dan wel onbruikbaar..

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Jup. Dubbel klikken, in VLC heb je een optie: maak andere beeldschermen zwart, dit kan je uitvinken en dan is je scherm gewoon bruikbaar

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Are you shittin me? Ik gebruik mac al jaren, heb zelfs voor Apple gewerkt (distributie center Utrecht) dus ja ik weet waar ik over praat.

Daarnaast gebruik ik geen Macbook's ik gebruik alleen iMac's de veredelde versie van jou Macbook. Aangezien ik nu al een aantal jaar in de grafische industrie werk is dat niet meer dan logisch dat ik niet op een laptop ga werken. Opstarten en afsluiten? echt is dat zo belangrijk voor jou? rekenkracht GPU/CPU is volgens mij een stuk belangrijker en ja dat is toch echt sneller (lees: uitgebreider/meer mogelijkheden) op Windows. Waarom denk jij dat game designers over het algeheel op Windows werken? Niet alleen omdat het beter compatible is...

Maar goed boeiend ook allemaal, ieder zijn/haar ding het gaat mij er alleen om dat het niet waar is dat Windows slomer zou zijn (wel kwa opstarten/afsluiten) hoewel dat tegenwoordig ook wel anders is zoals LageTrial al zegt met de komst van SSD.

20. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Misschien heeft meneertje snelheid het over de snelheid van de handelingen op een Mac. Als ik soms zie hoe mensen zitten te pielen op Windows, wat ik op OSX met een paar toetsenbord aanslagen heb gefixed. Neem dan bijvoorbeeld Spotlight (Cmd+Space) of gestures met je Trackpad.

Daarnaast is een Macbook net zo goed te upgraden als een laptop die met Windows verkocht wordt (misschien nog wel makkelijker). Ook de desktops zijn net als de desktop van Apple (Mac Pro) net zo handig te upgraden.
    Een iMac is een segment dat je kan vergelijken met modelletjes van Asus of Acer die daar nu ook al een tijdje mee bezig zijn. Allemaal onhandig om aan te sleutelen.

Laatst bewerkt: 31 dec 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina