Wat is LoL toch een lekker spel
. De game begon in team select. Ik koos Nocturne Jungle, Vi was top en toen kreeg ik het geweldige ''Premade bot, new meta'' te horen. Vanaf dat moment hield ik mijn hart vast. Wat zullen ze kiezen? En ze kozen TF support en Pantheon ADC, jottem. Onze mid had lag, dus die kreeg als random champ MF. MF moest mid, want bot wou kosten wat het kost bot gaan.
Toen begon het potje echt. Ik kreeg 1 AA als damage op blue, waardoor ik nogal low raakte bij blue. Vervolgens kreeg je een AP Nid supp die spears op je spamt, waardoor je bijna dood gaat en blue kwijt raakt. Het low raken in de jungle was niet het enige wat verkeerd ging. Bot begon te feeden, top werd in mindere mate afgemaakt en ik liep ver achter in de jungle, waardoor ik niet zoveel kon ganken als ik had willen, omdat ik anders te ver zou achter lopen. Maokai daarentegen gankte volop en was ook twee levels hoger dan mij.
Dit ging zo'n 15 minuten door. Uiteindelijk heb ik samen met MF een aantal kills kunnen krijgen op Vladimir (mid). We konden telkens mensen op ongewenste plekken vinden en samen ganken, waardoor MF best gefeed werd. Vi en bot waren zo hard mogelijk aan het farmen, en toen eenmaal de laning phase zo goed als voorbij was, begonnen wij pas echt samen te werken als team. Wij konden veel mensen vinden op de juiste plekken, en dus kregen we aardig wat kills en assists als team, mede dankzij drie (bijna) global ultis. Onze teamfights waren ook goed, door goede focus, cc en teamwork. Uiteindelijk speelden wij beter dan het andere team en hebben we gewonnen.
Wat als een absolute kut game begon, werd uiteindelijk een goede en overtuigende overwinning door teamwork en niet opgeven @ 20 min. Heerlijk.
Klik om te vergroten...