Ohja, dat zou ik ook nog doen inderdaad.
Boeken gelezen: 80 (oke, stiekem meer, ook een aantal boeken herlezen die dus niet in die challenge komen)
Aantal Pagina's gelezen: 31328
Dikste boek: Chronicles of Narnia (1184 pagina's), ook echt een heel onhandig boek zo, veel te zwaar om steeds vast te houden.
Slechtste boek: Wolkenatlas: Het idee van totaal verschillende werelden en verhaallijnen is erg origineel, maar de uitvoering belabberd. Zonde, er had veel meer ingezeten. (Als film kwam het veel beter tot zijn recht)
Beste boek: . hm, te lastig om te kiezen, uit 80 boeken je absolute favoriet kiezen. Ik heb er meerdere:
- Schaduw van de wind en natuurlijk Spel van de Engel , twee briljante boeken, erg goed geschreven. Spannend en duister, maar tegelijkertijd zo mooi en helder beschreven.
- Kafka op het Strand De beste Murakami die ik heb gelezen, met alle goede elementen die hij in zijn boeken stopt.
- De Boekendief Heel surreëel verhaal vanuit een Duits meisje (ofwel De Dood) ten tijden van WO2. Ik denk het origineelste en indrukwekkendste boek dat ik sowieso afgelopen jaar heb gelezen. En met stip op mijn favorietenlijstje.
Schrijver van het jaar: Carlos Ruiz Zafon . Dit jaar al zijn (6) boeken verslonden. De 3 romans zijn een serie, alledrie steengoed, en nog 3 YA-boeken. Ze halen het niveau niet van de andere serie, maar zijn nog steeds erg goed en leuk. Zijn elementen, zoals speurtochten, duisternis, vuur, 'demonen', komen in al zijn boeken terug en zelfs die YA boeken zijn erg spannend. Het verveelt ook geen seconde met zijn prachtige beschrijvingen van de wereld en zijn zeer goed uitgedachte hoofdpersonen.
Goodreads challenge? Ja. Zelfs nog een paar keer omhoog gegooid, aangezien ik steeds al ver vooruit liep. Ik had vorig jaar ook echt niet kunnen indenken dat ik 80 (!) boeken zou gaan lezen. Ik had ook wel iets meer vrije tijd en nog een hele stapel die ik graag wilde lezen.
Ik ben benieuwd hoe ik het dit jaar ga doen, challenge op 50 gezet. Ik heb niet meer zo'n grote stapel ntl geloof ik. (toffe fantasyseries zijn altijd welkom ) |
Dus iedereen die nog een aanrader weet, kom maar op. Ben nu weer Lord of the Rings aan het herlezen en daarna gelijk de Silmarillion ook, die had ik nog niet gelezen.
Misschien dit naar wel iets minder boeken kopen, mijn kast zit nu echt tot de nok toe vol, en voor een nieuwe kast heb ik natuurlijk geen plaats.
Edit: Oh, en voor diegene die de 12 dagen app niet hebben, vandaag is het een gratis ebook van Lee Child, Jachtveld. (Trhiller)
Laatst bewerkt: 2 jan 2013