1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Sport] Snowboarden & Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 24 apr 2008.

  1. Remco

    Remco Guest

    En het ligt er natuurlijk ook aan of je er een beetje feeling voor hebt. :)
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ikzelf heb 2 dagen privelessen genomen in Frankrijk, geloof ik 60 eu voor betaald en daarna kon ik een berg met wat techniek afkomen.
    Daarna begin je pas echt met het leren boarden en ga je steeds verder je grenzen opzoeken.
    Beetje net zoals autorijden:+
     
  3. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik heb afgelopen maandag m'n vriendin 2,5 uur les gegeven met de beginselen, waarna ze na wat hulp met de eerste bochten de helling zonder vallen af kwam (met bochtjes maken natuurlijk ;)).
    In Landgraaf op een makkelijke piste dan, maar dat is makkelijk door te zetten op wintersport.

    Ikzelf heb 3x 2,5 uur les gehad 15 jaar geleden. Daarna komt het toch neer op durf en doorzettingsvermogen (en talent/aanleg).


    Ik kan je een voorbereidende dag op een borstelbaan/indoor skibaan wel aanraden, zo krijg je meer uit je dure vakantie.
     
  4. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ah oke dankje! Vallen en opstaan is niet erg zo leer je alle sporten. Ga dan wel gewoon een les doen op die borstelbaan om een eetjete kijken hoe en wat en daarna een paar uurtjes klooien in snowworld ofzo. Leer ik de rest wel tijdens de vakantie.

    Na een week neem ik aan dat het allemaal wel redelijk gaat toch? Bij skien was dat mij het geval wel iig.
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Helm vind ik toch wel standaard uitrusting, plus ziet er gewoon tof uit icm goggles :cool:
     
  7. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga deze winter naar Risoul. Iemand ervaring met dat gebied?

    Ik lees op wintersporters.nl dat het een niet echt uitdagend gebied is voor de gevorderde wintersporter, maar dat off piste wel erg goed is. En hoe zit het met apres-ski?
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik board al een aantal jaar en ik heb het gevoel dat ik het op de piste best redelijk kan, maar ik ging vorig jaar een keer op een borstelbaan en dat lukt voor geen meter. Op een borstelbaan boarden is echt tien keer moeilijker dan op sneeuw vind ik.
     
  9. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Over een paar weken weer op wintersport :D Vandaag nog even naar de winkel geweest en een Protec backprotector gekocht, en een nieuwe lens voor m'n bril :)
    [​IMG]

    Ik ga dit jaar naar Laax ( CH ), ziet er erg gaaf uit! iemand ervaring met dit gebied? :)
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  11. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    100,- ;) Maar vind ik het wel waard. Geeft toch een stuk veiligheid vind ik :)
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja ik wil het ook wel, helemaal omdat ik nog nooit gesnowboard heb en mezelf dan automatisch wat zekerder voel.
    Ga eind januari dus voor het eerst snowboarden in Le Corbier. Ben echt benieuwd. Nu een beetje aan het rondkijken voor gear (behalve board/bindings/boots die huur ik de 1e keer).
    11 jan naar snowworld.
     
  13. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik ga met de carnavalsvakantie op wintersport, voor het derde jaar achter elkaar naar St Gervais in Frankrijk.

    Ik ben (als het goed is) 2 februari helemaal hersteld van m'n gescheurde enkelbanden. De week daarna gaan we op wintersport. Ik vind het nogal spannend of ik geen last ga krijgen. :mad:
     
  14. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben dit weekend terug van Risoul. Hele week zon gehad _O_
    Op woensdag een dagje mist en sneeuw gehad, maar dat was best chill. Daardoor nog een paar goede powderruns kunnen maken. Springen gaat steeds beter, ben bezig geweest om 180 te leren.
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Godverdomme.

    [yt]VVljQ9JccsY[/yt]

    Was ik maar op een berg opgegroeid. :'-(
     
  16. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Haha hard hoor dat soort kleine gastjes.

    Heb net een paar snowboardschoenen gekocht. Nike Vapen, heerlijke dingen. Volgende week weer op wintersport dus gelijk maar uitproberen.
     
  17. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Weet er iemand nog betaalbare adresjes in Portes du Soleil?
     
  19. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Binding van tevoren los en gaan ;)
     
  20. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Nee duuh :p, respect!

    [yt]9ge5PzHSS0Y[/yt]
     

Deel Deze Pagina