[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha :+. Ik snap niet dat je je daar nog over kunt verbazen. Volgens mij heb ik die boeken vorige keer ook in 6 dagen gelezen. Komt bij dat ik nu vakantie heb en aardig wat werk (heerlijk om 's nachts thuis te komen en dan gesloopt een uurtje in bed lezen)
    En jullie lezen natuurlijk belachelijk langzaam. Ik heb op GR gewoon een gemiddelde leessnelheid als ik bij friends kijk. (Jullie halen wel het gem flink naar beneden :p)

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Echt, als ik sommige goals zie bij die 2013 challenge... Ik krijg direct een minderwaardigheidscomplex 8)

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Dude, moeder van een goede vriend deed er ook een maand over maar.

En diezelfde goede vriend heeft een keer alle HP boeken in 3 weken uitgelezen. ;)

4. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    In het kader van sog en ik doe toch niet wat ik moet doen heb ik me vandaag even aangemeld bij GoodReads. Ook even geprobeerd jullie club te joinen maar dat mocht nog niet :+. Ik wil meer gaan lezen (nieuwe jaar he :+) dus dan is het leuk om er ook over te kunnen praten. Catcher in the Rye besteld en The Hundred Year Old Man aangeschaft in de boekhandel. Verder heb ik nog the Hobbit liggen. Die is helaas wel Nederlands. Ik probeer zoveel mogelijk Engels te lezen omdat ik geloof dat het beter over komt in de taal waarin het geschreven is.

Uiteraard de HP's gelezen en hier en daar een verplicht nummertje zoals Knielen op een bed Violen en Turks Fruit. Verder op de middelbare school wat Shakespeare (Midsummer Night's Dream) en Frankenstein (Shelly), Brave New World (Huxley) en to Kill a Mockingbird. Vind die classics erg interessant dus wil ook nog The Great Gatsby gaan lezen. Iemand nog tips verder in dit rijtje?

Laatst bewerkt: 7 jan 2013
  5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Vooruit dan, ik heb je toegelaten. Je wel gedragen he! :+

6. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Haha word die groep eigenlijk nog enigszins gebruikt?

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatste keer dat iemand iets erop had gezet was in maart geloof ik. :+

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    We moeten weer eens een samenleesboek doen waaraan deze keer meer dan drie mensen meedoen. :+ (Ergens in de zomer)

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad. En waar er dan ook werkelijk 3 mensen meedoen en diegene die met het idee kwam ook gewoon meedoet. :p
    In de zomer is ook wel makkelijker aangezien iedereen dan wat vaker leest.

10. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ik doe zeker mee. Lezen jullie meer NL of Engels?

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik denk dat het voor mij ~50/50 is. Denk ik. Niet nageteld. :p

edit: Haha, vorig jaar precies 50/50. :+

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Denk 90% Engels. Alleen schrijvers uit Nederland zelf lees ik in het Nederlands.

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Alles wat oorspronkelijk uit het Engels komt - Engels.
    Alles wat uit Nederland komt of vertalingen uit andere talen - Nederlands

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees sowieso meer Nederlands, maar als ik een boek heel graag wil lezen en die nog niet in het NL uit is, heb ik er ook geen moeite mee om hem in het Engels te lezen.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik wil trouwens eens beginnen aan een van de Russische klassiekers, misschien kunnen we er daar een van samen lezen in de zomer? Het zal vast behoorlijk wat mensen afschrikken (Dulle :+), maar er zijn vast ook wel anderen die er benieuwd naar zijn.

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou wel graag een keer Oorlog en Vrede willen lezen, maar dat vind ik niet zo'n geschikt boek voor in de zomer :+. Ik weet niet aan welke Russische klassiekers jij zat te denken?

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Het zijn allemaal niet echt zomerse boeken. :+

18. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Meestal Engels aangezien de wetenschappelijke boeken niet altijd beschikbaar zijn in NL. Echter heb ik de laatste tijd ook wat NL boeken aan mijn collectie toegevoegd. Het is ook goed om mijn NL spelling op te vijzelen :D.

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Als je een goed Russisch boek wilt lezen, dan moet je bij Boris Pasternak zijn, met Dr. Zhivago. Nobelprijswinnaar 1958. ;)

@ Dulle: Ik zag de Thirteen Hallows van de week in het Nederlands liggen bij de lokale boekentempel hier. Jij hebt het gelezen meende ik. Is het een boek waar je WTF zo geweldig van zegt, of: Laat maar liggen Yellow, gezien mijn verkoop van Game of Thrones boeken aan Lizza?

Ik wil best wel weer eens een goede fantasy lezen, liefst ook episch met veldslagen en dergelijke, maar wil liever niet weer aan zo'n hele dikke pillen serie beginnen.

Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  20. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    To Kill a Mockingbird kan ik je ook aanbevelen.

Lees zelf de Nederlandse vertaling omdat een Engels boek me 's avonds echt te veel moeite kost maar heb 'm nu bijna uit. Erg goed boek! :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina