De auto die nu total loss is was een een 1.6 TDCi 95PK. Die wilde wel hoor. Het was geen racewagen, maar hij was sneller dan je zou denken. Nu heb ik een 82PK benzine en dat is een wereld van verschil. Die is wel traag helaas.
Probleem daarmee is, dat ik hem wel sneller krijg, maar dan gaat het verbruik naar 1 op 13 en dat is belachelijk voor een B-segment auto uit 2012. Ik rijd nu dus als een oud wijf en zit al in zijn 5 als ik 60 rijdt. Anders heb ik echt een belachelijk verbruik. Eigenlijk heb ik een beetje spijt van de benzineversie en snap ik niet dat die dingen zoveel verkocht worden. Ja, hij ziet er mooi uit, maar dat verbruik als je een beetje fatsoenlijk wil rijden. Ik kijk het nog even aan en dan ga ik hem inruilen voor de 1.6 TDCi diesel versie. Dan maar een jaar ouder en meer km op de teller en wat minder luxe dan mijn huidige auto.
Ik heb geen AC aan, rijdt voornamelijk snelweg en gebruik de cruisecontrol veel en rijd niet harder dan 110. Dan zit ik net op de 1 op 14. WTF???? Ik heb vooraf veel test gelezen en die kwamen op 1 op 16 met normaal rijgedrag. Dat haal ik dus echt niet en ik rijd nu echt op de schakelindicator.
Laatst bewerkt: 16 jan 2013