Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je m'n post gelezen zou hebben en zelf een beetje onderzoek zou doen zou je ook tot de conclusie komen dat het op den duur wat prijs betreft elkaar niet ontloopt....

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.942
    Juist ja. :emo:

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zal het even in Jip en Janneke taal neerzetten dat je het begrijpt.

Zuiver eiwit is duuuuuuuurrrrrrrrrrdeeeeeeeerrrrrrrrrr maar heb je minder miiiiiiiiinddeeeeeeerrrrrrr van nooooooooodiiiiiiiggggggg dus je doet laaaaaaaaaangeeeeeeerrrrrr met dezelfdeeeeeee hoeveelheid als dat je bij een gemixte whey zou doen.

Ik was van plan hier een simpele rekensom neer te zetten maar vrees dat dat weinig effect zal hebben.

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.942
    Daar had ik geeneens over nagedacht. Ging me alleen even puur om de prijs. Dan klinkt het verder wel weer logisch. Maar wrm zou je dan uberhaubt de whey perfection die massaal wordt verkocht willen kopen als de meeste mensen toch puur voor de eiwitten gaan?

5. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Inclines zijn toch altijd schuin of ben ik nou dom? En heb het op verschillende hoeken geprobeerd.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Omdat 80% v/d mensen whey met eiwitten associëren en het dan wel geloven.
    Mensen willen een eiwit, lopen hun locale supp store binnen of gaan naar een webshop als B&F, kijken vervolgens voornamelijk naar de prijs. Zien een pot van 45 euro en een pot van 35 euro staan. Één keer raden welke de meeste zullen kopen.

Is dus puur marketing. Daarnaast worden er heel weinig zuivere eiwitten verkocht omdat het a)duurder is om te maken en b)de whey(welke een stuk goedkoper te maken is door die toegevoegde stoffen) als een tiet verkoopt.

En daarnaast boeit het voor ons amateur trainers ook niet zo heel veel of je nou 210 of 195gram eiwit binnenkrijgt op een dag dus maakt het nemen van een whey of een isolate niet heel veel uit.

Laatst bewerkt: 16 jan 2013
  7. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon de pull-ups en chin-ups?
    Ik ben namelijk nog maar een paar weken bezig en heb soms na de standaardoefeningen het gevoel dat ik nog wel wat energie over heb. Denk dat ik de volgende keer dan chin-ups/pull-ups erna probeer te doen.
    Denk alleen niet dat ik er veel haal.:+

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Nee, ik ben dom, over je zin heen gelezen ;)

Dan zou je eens naar je uitvoering moeten kijken, ik moet zeggen dat een incline DB press bij mij altijd een aardig pomp geeft in de bovenkant borst.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zo dan

Merk gewicht % totaal aantal ew prijs prijs per gram
    B&F whey perfection 4500 0,78 3510 55 1,566951567

Zaanse hoeve 500 0,095 47,5 0,6 1,263157895

AH kwark 500 0,095 47,5 0,9 1,894736842

B&F isolaat 4000 0,91 3640 60 1,648351648

XXL (bulk) 5000 0,785 3640 70 1,648351648

edit: krijg hem niet netjes, terwijl hij er in de reply mode wel netjes uitziet <_<

10. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Hey Killaz:

1: Ik kan niet losstaant SQUATTEN bij mij in de gym. Wij hebben geen power rack en niks hoog genoeg om zo´n stang in te leggen. En om nou 50kg en hoger eerst omhoog te tillen en dan in mijn nek te leggen gaat ook niet zomaar. Met wat minderen gewichten wel maar anders niet. En in de SMITH machine squat ik in iedergeval nog...

2. Wat voor oefeningen kan ik in de gym doen voor mijn core? Zulke oefeningen doe ik eigenlijk nooit. Meestal pak ik polsen en buik erbij. ( ene keer polsen, andere keer buik )

Ik heb nog een 5x5 schema liggen, schiet alleen niet op om ermee te beginnen aangezien ik binnenkort ga verbouwen. ( huis gekocht ) en dus wel wat trainingen ga missen de komende paar maanden. Dus op het moment dat ik ga verbouwen doe ik full body om alles in iedergeval bij te houden tot ik weer vol aan de gang kan.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62

Merkgewicht%totaal aantal ewprijsprijs per gram
    B&F whey perfection45000,78351055 1,566951567
    Zaanse hoeve5000,09547,50,61,263157895
    AH kwark5000,09547,50,91,894736842
    B&F isolaat40000,913640601,648351648
    XXL (bulk)50000,7853640701,648351648

Zooo :)

Laatst bewerkt: 17 jan 2013
  12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    1: Ah, zonde, dan ben je veroordeeld tot de Smith. Al zou je, puur voor je flexabiliteit, ook een losse barbell kunnen pakken van een Benchpress en daar mee gaan ondervinden hoe diep je kunt gaan. Plak 2 a 3 setjes van 20 reps voordat je in de smith gaat en je merkt vanzelf, indien je goed wordt begeleid op de vorm en je ROM, dat je squat in de smith ook een stuk beter gaat.

2: Afhankelijk van wat er beschikbaar is is een mat en een bal in principe al voldoende. Zijn enorm veel oefeningen beschikbaar die allemaal je core versterken. Afwisselen met oefeningen als een vertical knee raise en je bent goed op weg.

13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Als je een T-bar row doet, moet je bovenlichaam dan gelijk met de grond of moet je toch wat schuin staan? Want op YT zie ik eigenlijk dat mensen het verschillend doen...

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    :cool:

15. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Zonder de ruimte er boven :+

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wel vaag dat de isolaat en xxl bulk precies even duur zijn...

17. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ben benieuwd wat de reden daarachter is.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tabel geeft ook zelfde bevindingen aan.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vanavond pr bench geprobeerd te verbeteren maar weer was het de 145kg waar ik op bleef hangen. De 150 was ik weer direct m'n kracht kwijt.
    Misschien volgende keer maar hoger beginnen. Nu v/a 100kg steeds stappen van 5kg omhoog gemaakt dus had er al 9reps op hoog gewicht opzitten.

Daarna wel een zieke chestworkout achteraan gedaan.
    5x5 100kg bench
    4 sets 28method incline press
    4 sets Machine fly's met 4sec hold
    50 pushups

Mijn hemel wat een pomp!

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Een pauze bij elke rep is echt killing :D

Wel grappig: Ik ben in Juli begonnen met een serieuze trainingsmaat, 4 keer in de week, strak schema, strak voedingspatroon.
    Van 116 naar 103 gedropped, maar wat eigenlijk nog leuker is; mijn stats. Mede door de beginnersgains en verbeterde techniek kwam ik deze week tot de volgende "grote" 3:

BP: van 70 Kg naar 105 Kg
    SQ: van 70 Kg ATG naar 130 ATG
    DL: van 80 Kg naar 160 Kg (toevallig dinsdag neergezet, 6x 160 Kg, 1 x 170 Kg telde door de vorm, wat meer takelen werd, niet mee)

Daarnaast is het grappig om te zien hoeveel mijn core versterkt is: Ik had altijd problemen met mijn SI gewricht en hamstring, wat vanuit een zwakke core kwam. Nu, totaal geen last meer van.
    Had ik niet verwacht in 6 maanden training.

Volgende week weer flink de cardio er in gooien, wil naar 95 Kg en dan 3 maanden goed eten en nog het laatste uit de gains te pushen.

Laatst bewerkt: 19 jan 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina