1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wielrennen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 mrt 2012.

  1. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Dikke zever en vooroordeel dat. Ik geloof in deze generatie, het valt oa op dat de laatste jaren jonge talenten sneller en vaker hun neus boven water steken.

    En we zwijgen dan nog over de controles (bloedpaspoort, wherabouts, ... )
     
  2. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, ik geloofde ook in de generatie daarvoor, zo kan je blijven opschuiven. Dit is al de zoveelste ''herstart'' van het wielrennen.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Kan best, maar dat zijn dat iig middelen waarvan je niet sneller gaat fietsen :)
     
  4. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Vast... de opsporingstechnieken gaan vooruit, en de medicijnen/dopingindustrie staat totaal stil. Ik denk, eigenlijk weet ik wel zeker, dat de medicijnen/dopingindustrie even een stapje (of tien) verder is dan de opsporingstechnieken. Ik denk dat de medicijn/dopingindustrie bijna in het kwadraat sneller gaat dan de opsporingstechnieken.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat zeg ik, er zijn zat middelen, maar er wordt een compleet profiel van de wielrenner geschetst. Een Contador kan nu niets meer gebruiken wat hem beter laat rijden want dan komt dat naar voren. Bloedpaspoort is daar gewoon onwijs sterk in.
     
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, om het duidelijker te maken, ik geloof dat er op dit moment, in de medicijnenindustrie/dopingindustrie, genoeg prestatiebevorderende middelen voorhanden zijn/worden gebruikt die niet, of zeer lastig door een bloedpaspoort worden opgespoord. Over 10 jaar, na deze generatie, wanneer de volgende crisis er is omdat men dan eindelijk de troep kan vinden die men nu gebruikt, hebben we dezelfde discussie weer, en krijgen we weer een 'herstart' van de sport.

    Doping is enkel op een wetenschappelijke manier de prestaties van het lichaam verbeteren, de prestatie blijft inspirerend. Maarja, schijnbaar vinden jullie het goed dat als je hard valt in een tour je eigenlijk geen medicijnen mag krijgen omdat bijna alle medicijnen bijna als neveneffect hebben prestatieverhogend te zijn, spuitvrij rennen heette dat deze tour was het niet? Gewoon paracetamol erin. Wielrennen zonder medicijnen/doping=mensonterend.

    Mijn mening is extreem, maar als je volledig anti-doping ben ben je naar mijn mening nog een stapje extremer.
     
  7. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Een miljoenenindustrie is verloren, er is een bloedpaspoort....
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Eens, daarom is het zinloos om puur te kijken of er slecht spul in iemands lijf zit. Dat is onmogelijk.
    Gezien de wattages en prestatieniveau's wordt de sport schoner.
     
  9. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Zonder doping wordt het wielrennen nog heroïscher, een traditionele inzakking in een grote ronde zal zwaarder doorwegen en dergelijke.

    Maar bv wat Hoogerland deed paar jaar terug vond ik ook heroïsch, en heeft niks met doping te maken, bewijs van wat een prachtige sport dit is.

    Voetballers zijn pussys, rugby spelers zijn mannen, maar wielrenners zijn goden!
     
  10. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Zonder doping is wielrennen een stuk saaier geworden en zeker niet heroischer...

    Vroeger bleven ze aanvallen en nu vallen ze één keer aan blijven daarna zitten omdat ze bang zijn er doorheen te zakken. Contador is de enige die nog echt aan durft te vallen zon beetje.

    Het is jammer maar waar: wielrennen met doping was leuker dan zonder.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Jullie realiseren toch wel dat doping geen level playing field creeërt?
    Dan zouden renners als van Heeswijk, Riise en Zonneveld altijd dik in het voordeel zijn....
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat deden de middelen waar de mensen nu mee gepakt worden ook niet.
    Ik denk sowieso mensen een verkeerd beeld hebben bij doping.
    Het is niet zo dat je een bepaald middel in je kont schiet dat je ineens de hulk bent die onvermoeibaar is.
    Ook met doping moeten de atleten zich helemaal kapot trainen om tot het niveau te komen waar ze op zitten. Tuurlijk gaat het wel wat makkelijker omdat je harder en vaker kan trainen.
    De meeste doping zorgt er juist voor dat het herstel proces van het lichaam verbeterd wordt zodat mensen optimaal gebruik kunnen maken van hun tijd. Spieren hebben 48 uur nodig om te herstellen. Ga je ze binnen die 48 uur weer trainen dan beschadig je de spieren juist en krijg je een tegenover gestelde werking van wat je eigenlijk wilt.
    De doping zorgt ervoor dat je herstel dusdanig verbeterd dat je zelfs na 18 uur alweer vol aan de bak kan met je training.
    Sja, valt wel wat voor te zeggen.
    Zo had je ook in de jaren 90 in de honkball die verhalen met Barry Bonds etc die record naar record verbraken.
    Gebeurt nu dus ook in het wielrennen. Voor de sensatie is het misschien leuk...
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Landis en Ricco lieten anders zien dat je echt wel wat makkelijker bergop kan.
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat komt dan door de resultaten die ze hebben geboekt hebben door het trainen met doping.

    En het zou ook kunnen komen dat ze tijdens een tour aan de doping zitten waardoor ze simpelweg beter hersteld zijn t.o.v de rest van het speelveld.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2013
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Man Flix ga aub niet de werking van bloeddoping en EPO ontkennen, PLEEAAAASE.

    Neem bv. de US Postal ploeg in die etappe na een Vogezenrit in 2005... Wil jij zeggen dat ze toen allemaal een offday hadden?
    Kom op, van doping ga je bewezen harder fietsen man. Check de records op alle promintente klimmetjes en kijk wie er recordhouder zijn en welke jaren.

    Deze discussie ga ik echt niet aan :emo:
     
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ontken de werking niet, ik leg deze alleen maar uit.
    Kennelijk heb jij het beeld dat je een spuit in je reet zet, even aan het infuus gaat hangen met vers bloed en dat je daarna als superman de berg op kan vliegen.
    Dat beeld krijg ik op basis van hoe je reageert.

    Doping zorgt ervoor dat je tijdens je training harder kan gaan en meer resultaten kan boeken dan het menselijk lichaam zelf van nature.
    Sterker nog, als je doping gebruikt moet je training juist nog zwaarder en je voeding nog strakker zijn omdat je lichaam overal 500% op reageert.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Uh ja dat is het wel in een notendop, behalve dan als superman. Het geeft je paar procent extra.
    Ik heb echt wel genoeg gelezen over doping, hematocriet en rode bloedlichaampjes om hierover te praten hoor.
    Ik heb bij jou het gevoel dat je het enkel ook spierversterkende middelen hebt als cortisonen en andere stereoïden (fitness doping ja) etc.
    Lees anders wat stukken van Ashenden, die weet er zat vanaf. Vooral qua bloeddoping, de belangrijkste vorm die Armstrong had. Dat geeft je inderdaad een boost, een extra adem, waardoor je die berg net 2% makkelijker opkomt.

    Dat verklaart toch ook de winst van Riise? Hoe wil jij dat verklaren dan?
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2013
  18. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Je moet je nog steeds kapot trainen, ook met doping.
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind die Boogerd zo grappig, die blijft maar ontkennen. Die hele ploeg zat in die tijd aan de doping, net als de rest van het peleton. Maar Boogerd doet al jaren of zijn neus bloedt. Wat een eikel vind ik die gozer zeg. Het is gewoon een kwestie van tijd totdat hij ook bekent.
     
  20. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk het ook en doe Erik Dekker dan ook maar meteen. Kan z'n zoon ook een brief naar z'n vader schrijven.
     

Deel Deze Pagina