Leuk dat je het ook speelt Even een aantal tips over wapens (aangezien je daar mee zat) Het is een hele lijst, maar ik leg even alle soorten wapens hier uit, mocht je geinteresseerd zijn. Zo niet, heb ik redelijk wat werk voor niks gedaan.
Straight Swords
VB. Longsword, Shortsword, Drake Sword
Simpelweg het meest gangbare wapen in de game. Makkelijk om mee te beginnen, maar je redt het er niet mee later in de game.
Curved Swords
VB. Falchion, Scimitar, Quelaag's Furysword
Sneller dan een straight sword, maar heeft minder reach. Erg fijn als je in een korte tijd veel stoten uit wilt delen. Gevaar is daarentegen wel dat je altijd heel dicht bij een enemy moet staan.
Greatswords
VB. Bastard Sword, Flamberge, Black Knight Sword
Trage wapens, maar leveren veel damage. Flinke reach ook. Ik hoor van anderen dat de Black Knight Sword erg goed is. Zelf heb ik deze nog nooit gebruikt.
Axes
VB. Hand Axe, Battle Axe, Golem Axe
Om eerlijk te zijn, zijn geen een van deze wapens interessant. Greataxes zijn daarentegen veel interessanter. Deze wapens zijn traag, leveren niet zoveel damage. Dat terwijl Greataxes ook traag zijn, maar veel meer damage leveren.
Greataxes
VB. Greataxe, Black Knight Greataxe, Demon's Greataxe
Naar mijn idee het beste soort wapen dat je kan krijgen. Het is een kwestie van wennen aan de snelheid, maar het levert een gigantische bak schade. Met name de Demon's Greataxe is zeer interessant. Doet een gigantische bak schade, met name als je 'm upgrade (zonder te enchanten) en een flinke STR stat hebt.
Hammers
VB. Club, Mace, Blacksmith Giant Hammer
Nog nooit gebruikt, dus kan hier niks over zeggen.
Greathammers
VB. Large Club, Demon's Great Hammer, Dragon's Tooth
Het enige wapen dat ik hiervan gebruikt heb is de Dragon's Tooth. Opzich wel leuk om te gebruiken, maar dit is volgens mij de traagste weapon class die je kan krijgen. Zelf vind ik 'm niet interessant genoeg, omdat dit echt te traag gaat.
Halberds
VB. Halberd, Scythe, Giant Halberd
Gigantisch onhandige wapens naar mijn idee. Erg clunky om te gebruiken. Met name omdat je na elke slag staggered. Hierdoor blijf je erg kwetsbaar. De damage is niet hoog genoeg om dit goed te maken.
Katanas
VB. Iaito, Washing Pole, Uchigatana
Leuke wapens om te gebruiken. Blijken erg handig te zijn in PvP (Ik ben zelf geen PvPer) Snelle wapens, met een leuke heavy attack. Damage is gemiddeld.
Spears
VB. Winged Spear, Demon's Spear, Channeler's Trident
Spears zijn tof om te gebruiken. Het fijne aan spears is dat ze natuurlijk een dikke reach hebben. Wat het helemaal fijn maakt is als je een spear combineert met een schild, je je schild omhoog kan houden en ondertussen kan steken met je speer. Je doet in dit geval wel alleen thrusting damage, maar het is wel interessant dat je nog kan aanvallen tijdens het verdedigen.
Fists
VB. Caestus, Claw, Dragon Bone Fist
Geen idee hoe deze wapens zijn. Volgens anderen blijkt het leuk te zijn om ze te gebruiken, omdat het is een keer wat anders is. Maar ik heb geen idee wat de damage is. Je kan je natuurlijk zelf wel voorstellen dat de reach erg kort is ;-)
Whips
VB. Whip, Notched Whip
Een goede reach, maar erg weinig damage. Hebben vaak wel leuke extra's. Zo biedt de Notched Whip extra bleed damage. Maar dit weegt niet op tegen de damage die het voor de rest doet.
Bows
VB. Short Bow, Long Bow, Black Bow of Pharis
Snelle bogen, maar weinig schade. Heb ik het meest gebruikt om enemies te pullen naar me. Je hoeft ze niet echt te gebruiken om damage mee te doen.
Greatbows
VB. Dragonslayer Greatbow
Erg sterke boog. Heel interessant om vijanden die je niet kunnen bereiken, te beschieten. Doet een flinke bak schade. Heb deze heel veel gebruikt ook. Hij is wel erg traag in het schieten, maar zolang een vijand je toch niet kan bereiken, kan je rustig te tijd nemen.
Crossbows
VB. Light Crossbow, Sniper Crossbow, Avelyn
Niet echt veel gebruikt. Maar het doet te weinig schade naar mijn idee. Met name als je in gedachte neemt dat je na elk schot moet reloaden. Dit duurt ook altijd even. In tegenstelling tot een Greatbow, is een Greatbow veel interessanter.
Catalysts
VB. Sorcerer's Catalyst, Demon's Catalyst, Izalith Catalyst
Deze wapens heb je nodig om Sorcery te gebruiken (Magic Spells dus). Zelf niet veel gebruikt (af en toe als sub wapen). Het verschil tussen de Catalysts nog nooit echt gezien (of in verdiept uberhaupt), dus ik kan hier weinig over zeggen. Des te hoger je Intelligence is, des te meer damage je doet met je sorcery. Ik meen dat je met een sterkere catalyst nog meer damage doet, aangezien er een Magic Adjustment op zit.
Talismans
VB. Canvas Talisman, Velka's Talisman, Darkmoon Talisman
Talismans gebruik je om Miracles te casten. Ik heb het zelf alleen gebruikt om Heal te casten. Ook dit wapen gebruikte ik als sub wapen. Volgens mij is het zo dat des te meer Faith je hebt, des te sterker je miracles zijn. Waarschijnlijk zullen bepaalde Talismans dit effect nog meer versterken.
Pyromancies
VB. Pyromancy Flame, Ascended Pyromancy Flame
Dit wapen heb je nodig om Pyromancies te kunnen gebruiken. Het fijne aan Pyromancies is dat je geen punten in stats hoef te stoppen om je pyromancies sterker te maken. Hetgeen wat je pyromancies sterker maakt, wordt bepaalt door het level van je Pyromancy Flame. Des te hoger, des te sterker. Ideaal voor classes die geen Pyromancer zijn, maar nog wel wat magic willen gebruiken.
Laatst bewerkt: 20 jan 2013