1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dark Souls [Deel III]

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 4 jan 2013.

1. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Leuk dat je het ook speelt :) Even een aantal tips over wapens (aangezien je daar mee zat) Het is een hele lijst, maar ik leg even alle soorten wapens hier uit, mocht je geinteresseerd zijn. Zo niet, heb ik redelijk wat werk voor niks gedaan. :+

Straight Swords
    VB. Longsword, Shortsword, Drake Sword
    Simpelweg het meest gangbare wapen in de game. Makkelijk om mee te beginnen, maar je redt het er niet mee later in de game.

Curved Swords
    VB. Falchion, Scimitar, Quelaag's Furysword
    Sneller dan een straight sword, maar heeft minder reach. Erg fijn als je in een korte tijd veel stoten uit wilt delen. Gevaar is daarentegen wel dat je altijd heel dicht bij een enemy moet staan.

Greatswords
    VB. Bastard Sword, Flamberge, Black Knight Sword
    Trage wapens, maar leveren veel damage. Flinke reach ook. Ik hoor van anderen dat de Black Knight Sword erg goed is. Zelf heb ik deze nog nooit gebruikt.

Axes
    VB. Hand Axe, Battle Axe, Golem Axe
    Om eerlijk te zijn, zijn geen een van deze wapens interessant. Greataxes zijn daarentegen veel interessanter. Deze wapens zijn traag, leveren niet zoveel damage. Dat terwijl Greataxes ook traag zijn, maar veel meer damage leveren.

Greataxes
    VB. Greataxe, Black Knight Greataxe, Demon's Greataxe
    Naar mijn idee het beste soort wapen dat je kan krijgen. Het is een kwestie van wennen aan de snelheid, maar het levert een gigantische bak schade. Met name de Demon's Greataxe is zeer interessant. Doet een gigantische bak schade, met name als je 'm upgrade (zonder te enchanten) en een flinke STR stat hebt.

Hammers
    VB. Club, Mace, Blacksmith Giant Hammer
    Nog nooit gebruikt, dus kan hier niks over zeggen.

Greathammers
    VB. Large Club, Demon's Great Hammer, Dragon's Tooth
    Het enige wapen dat ik hiervan gebruikt heb is de Dragon's Tooth. Opzich wel leuk om te gebruiken, maar dit is volgens mij de traagste weapon class die je kan krijgen. Zelf vind ik 'm niet interessant genoeg, omdat dit echt te traag gaat.

Halberds
    VB. Halberd, Scythe, Giant Halberd
    Gigantisch onhandige wapens naar mijn idee. Erg clunky om te gebruiken. Met name omdat je na elke slag staggered. Hierdoor blijf je erg kwetsbaar. De damage is niet hoog genoeg om dit goed te maken.

Katanas
    VB. Iaito, Washing Pole, Uchigatana
    Leuke wapens om te gebruiken. Blijken erg handig te zijn in PvP (Ik ben zelf geen PvPer) Snelle wapens, met een leuke heavy attack. Damage is gemiddeld.

Spears
    VB. Winged Spear, Demon's Spear, Channeler's Trident
    Spears zijn tof om te gebruiken. Het fijne aan spears is dat ze natuurlijk een dikke reach hebben. Wat het helemaal fijn maakt is als je een spear combineert met een schild, je je schild omhoog kan houden en ondertussen kan steken met je speer. Je doet in dit geval wel alleen thrusting damage, maar het is wel interessant dat je nog kan aanvallen tijdens het verdedigen.

Fists
    VB. Caestus, Claw, Dragon Bone Fist
    Geen idee hoe deze wapens zijn. Volgens anderen blijkt het leuk te zijn om ze te gebruiken, omdat het is een keer wat anders is. Maar ik heb geen idee wat de damage is. Je kan je natuurlijk zelf wel voorstellen dat de reach erg kort is ;-)

Whips
    VB. Whip, Notched Whip
    Een goede reach, maar erg weinig damage. Hebben vaak wel leuke extra's. Zo biedt de Notched Whip extra bleed damage. Maar dit weegt niet op tegen de damage die het voor de rest doet.

Bows
    VB. Short Bow, Long Bow, Black Bow of Pharis
    Snelle bogen, maar weinig schade. Heb ik het meest gebruikt om enemies te pullen naar me. Je hoeft ze niet echt te gebruiken om damage mee te doen.

Greatbows
    VB. Dragonslayer Greatbow
    Erg sterke boog. Heel interessant om vijanden die je niet kunnen bereiken, te beschieten. Doet een flinke bak schade. Heb deze heel veel gebruikt ook. Hij is wel erg traag in het schieten, maar zolang een vijand je toch niet kan bereiken, kan je rustig te tijd nemen.

Crossbows
    VB. Light Crossbow, Sniper Crossbow, Avelyn
    Niet echt veel gebruikt. Maar het doet te weinig schade naar mijn idee. Met name als je in gedachte neemt dat je na elk schot moet reloaden. Dit duurt ook altijd even. In tegenstelling tot een Greatbow, is een Greatbow veel interessanter.

Catalysts
    VB. Sorcerer's Catalyst, Demon's Catalyst, Izalith Catalyst
    Deze wapens heb je nodig om Sorcery te gebruiken (Magic Spells dus). Zelf niet veel gebruikt (af en toe als sub wapen). Het verschil tussen de Catalysts nog nooit echt gezien (of in verdiept uberhaupt), dus ik kan hier weinig over zeggen. Des te hoger je Intelligence is, des te meer damage je doet met je sorcery. Ik meen dat je met een sterkere catalyst nog meer damage doet, aangezien er een Magic Adjustment op zit.

Talismans
    VB. Canvas Talisman, Velka's Talisman, Darkmoon Talisman
    Talismans gebruik je om Miracles te casten. Ik heb het zelf alleen gebruikt om Heal te casten. Ook dit wapen gebruikte ik als sub wapen. Volgens mij is het zo dat des te meer Faith je hebt, des te sterker je miracles zijn. Waarschijnlijk zullen bepaalde Talismans dit effect nog meer versterken.

Pyromancies
    VB. Pyromancy Flame, Ascended Pyromancy Flame
    Dit wapen heb je nodig om Pyromancies te kunnen gebruiken. Het fijne aan Pyromancies is dat je geen punten in stats hoef te stoppen om je pyromancies sterker te maken. Hetgeen wat je pyromancies sterker maakt, wordt bepaalt door het level van je Pyromancy Flame. Des te hoger, des te sterker. Ideaal voor classes die geen Pyromancer zijn, maar nog wel wat magic willen gebruiken.

Laatst bewerkt: 20 jan 2013
  2. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Tnx voor het wapen overzicht en heb er wel degelijk wat aan maar het roept ook wat vragen op. Ik heb nu de Gargoyles axe (op z'n limited geupgrade) en de Crystalic Sword. Nu kan ik de eerste gewoon maken maar de tweede niet? Ik zie het zwaard er in ieder geval niet tussen staan bij de blacksmith.

Ik ben nu inmiddels level 53 en ben al in de de depths geweest. Dan ben je wel sterk genoeg maar wordt je van de brug afgeramd of veel gepoisoned. Ik lees veel dat je niks aan resistance hebt maar je kan wel meer tegen poison..lijkt mij dan wel handig niet?

3. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Crystallic Sword is enchanted met Crystal. Alle Crystal type wapens kunnen niet gerepareerd worden. Dat is het nadeel van dat wapen. Het doet erg goede damage, maar het duurt maar kort aangezien het wapen zo stuk is.

Om iets tegen poison te doen hoef je niet per se je resistance omhoog te gaan gooien. Je kan daar makkelijk iets tegen doen door gewoon simpelweg poison resistant armor te vinden. Waar je nu bent is Blighttown denk ik? Daar moet een Shadow Set liggen (Ligt dichtbij de eerste bonfire van Blighttown, op een lijk). Deze heeft een goede poison resistance. Bovendien kan je in de Depths, waar je hebt moeten vechten tegen die gigantische rat, daar boven op een rand de Spider Shield vinden. Als je deze set samen gebruikt hoef je je geen zorgen te maken voor poison ;)

Als hulpsteuntje laat dit filmpje zien waar de Shadow Set ligt:

En deze waar de Spider Shield ligt (Vanaf 0:35 ongeveer):

4. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Demon,s greataxe fully upgraded is echt een ziek wapen! _O_

5. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Sorry dat ik weer 'that guy' moet zijn, maar je wapen overzicht is niet helemaal nauwkeurig.:9

6. TeeJay

TeeJay Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    ik speel nu met de black knight sword. was opnieuw begonnen omdat ik teveel souls had verneukt in mn eerste playthrough. ging echt snel, binnen de 12 uur zit ik in anor londo terwijl ik 25 uur nodig had om tot blighttown te komen in m'n eerste playthrough. nu ik die black knight sword heb, gaat alles ook een heel stuk makkelijker. alleen heeft ie een waardeloze heavy aanval, maar goed.

7. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Het is gewoon zoals ik het zie, niet zoals het daadwerkelijk is. Waar ben je het niet mee eens dan? Iedereen kan andere ervaringen hebben natuurlijk. Ik vind trage wapens fijn, misschien vind jij een sword fijner. Het is maar hoe je het ziet.

8. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Nouja, wat je zegt over straight swords en curved swords klopt bijvoorbeeld al niet. Een longsword en een scimitar zijn exact even snel en hebben een even grote range, het enige wat verschilt is de move set.

Anyway, als je wilt weten welke wapens het fijnste zijn kun je ze het beste zelf testen, meer valt er niet over te zeggen eigenlijk. De damage output is niet alles, de move set is veel belangrijker.

9. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    En de moves die je gebruikt met de Curved Swords zorgen voor minder bereik. Qua snelheid vond ik de curved swords toch echt sneller.

Het klopt inderdaad wel dat je het gewoon zelf moet testen. Alleen zijn er naar mijn idee wel een aantal type wapens tussen die gewoon echt waardeloos zijn.

10. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Nu SL 101 en ben nu beetje aan het farmen door me te laten summonen voor NG+ bij Smoug and Ornstein. Tikt lekker aan en erg leuk om mensen te helpen. Wel echt een paar idioten er tussen gehad 8)

Gold Tracer +5 is trouwens best een sick PvP wapen heb ik gemerkt :p Zit nu op de 150+ uur in het spel en vermaak me er gewoon nog steeds opperbest mee _O_

11. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ben nu bij Chaos Witch Quelaag....pfff...ik heb geen humanity dus ik kan mildred niet summonen. Paar keer Quelaag geprobeerd maar damn..zij is best moeilijk of lijkt moeilijk dat kan ook. Probeer zoveel mogelijk te ontwijken etc maar dan begin ik echt te zweten als het bijna lukt ;)

12. TeeJay

TeeJay Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    serieus? ik vond de capra demon en haar de makkelijkste bazen tot nu toe. ik herinner me dat ik gewoon rondjes om haar heen liep en haar aanviel wanneer haar aanvallen finaal miste.

13. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ja ga dat straks ook wederom doen. Daarnaast m'n dragon shield equippen en gaan met die banaan.

14. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Bij Chaos Witch Quelaag moet je gewoon heel dichtbij blijven. Druk jezelf tegen de linkerkant van het spinnenhoofd en ze zal de melee attacks (die slagen met haar zwaard) gegarandeerd missen. Daarna heb je ruimte om een aantal tikken uit te delen.

Als de spin gaat spuwen met lava in een halve cirkel, mist die als het goed is ook als je tegen de linkerkant van het hoofd staat. Nog een moment om aan te vallen.

Het enige waar je voor moet oppassen is de area of effect attack (die dodelijk kan zijn) en de slam attack van de spin (als ie z'n poten aan 1 kant omhoog haalt en naar beneden slaat). Deze kan je ontwijken door te letten op de poten (voor de slam attack) of als ze in elkaar gedrukt gaat zitten (de AoE attack). Neem gewoon afstand en vervolg daarna waar je mee bezig was. Hopelijk lukt het zo :)

15. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dit topic niet meer bekijken.
    Wil overal lekker zelf achter komen.

tata

16. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    DIE KUT HONDEN.

17. TeeJay

TeeJay Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    ja, die waren wel irritant. gelukkig zijn ze niet al te sterk, kreeg ze met een slag dood. daarna is het een piece of cake.

18. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Eindelijk Chaos witch quelaag verslagen \o/

Nu verder. Uiteindelijk was het nog niet zo moeilijk. Gewoon geduld hebben...

19. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ik durf niet verder met deze game :+

Ik moet alleen even opnieuw beginnen want ik heb mijn build compleet verneukt. Wat spelen jullie en wat hebben jullie vooral geupgrade?

Ik heb met een Pyromancer gespeeld wat opzich wel lekker ging maar ik wist totaaaal niet wat ik moest upgraden enzo.

20. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Ik heb zelf als Pyromancer alles eerst in Endurance (Equipload en hoeveelheid stamina), Dexterity (ligt aan je wapenkeuze. Snelle lichte wapens vergen dexterity, logge langzame maar sterkere strength) Vitality (hoeveelheid health) en een deel in Attunement tot ik 5 slots had voor pyromancy spells. Maar hangt dus ook echt van je speelstijl af. Endurance en Vitality zijn sowieso handig en van levensbelang.

Deel Deze Pagina