[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bewijzen we ook maar weer bij dat hele Fyra debakel...

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/beelden_bashers_moet_offline_v.html#comments

echt wtf.....

Waarom mogen die mensen niet duidelijk in beeld? Het werkt toch?

Ik snap het hele probleem rondom het 'marokkanenprobleem' niet. Ja we hebben een probleem rondom Marokkanen. Nee niet elke Marokkaan maar wel een, statistisch gezien, veel te grote groep uit de Marokkaanse bevolking maakt zich schuldig aan crimineel gedrag. Dan zorg je er toch voor dat je je juist daar je aandacht op vestigt?

edit: en een mooi stuk over de verwachte strafmaat

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/01/_dankzij_dit_topic_en.html

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je iemand zo mishandelt heb je wat mij betreft geen recht op privacy. Gewoon lekker op het internet met je kop.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het hoeft van mij echt niet met NAW of wat dan ook. Maar als er beelden zijn van daders (dus echt daders) in het kader van zo'n zwaar misdrijf dan gaat dat toch echt even voor.

6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee precies. NAW gaat ook wat ver. Maar als je zulke duidelijke beelden heb waarop het misdrijf zelf gewoon te zien is inclusief de daders, dan moet je dat gewoon tonen. Ik snap ook niet wat ze willen bereiken met het weg halen van de beelden.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Al vind ik dat het niet gelijk moet. Eerst moet de Politie het zelf uitzoeken. En daarna dit of Opsporing Verzocht gebruiken,

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als iemand half dood wordt getrapt ook? Ik vind niet dat je dat kan maken tov het slachtoffer.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat niet? Er is toch al een onderzoek gaande door de Politie.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Dat mensen eigen rechter gaan spelen.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Om met zulke vergrijpen lang te wachten met het verspreiden van de beelden. Ik snap heel goed dat het gevaar is dat mensen eigen rechter gaan spelen. Als ik bijvoorbeeld beelden van de daders zou zien die bijv mijn zoon zoiets aan zouden doen dan ben ik ook niet te stoppen. Maar aan de andere kant: het verspreiden van de beelden heeft binnen een dag (!!) geleid tot aangiftes van de daders zelf.

Al die uren die het de politie scheelt kunnen ze nu weer mooi in andere dingen stoppen en het slachtoffer incl betrokkenen kan weer een stuk rustiger slapen.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nu wel. Alleen zal het effect minder zijn als je het iedere week gaat doen.
    Vind het prima dat de Politie dit doet als ze op een dood spoor zitten. Maar eerst moeten ze via normaal Politie werk het onderzoeken en dan pas dit gebruiken. Het slachtoffer zal het niet veel uitmaken denk ik hoe ze nou gepakt worden. Als ze maar gepakt worden. :)

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn zoon is een tijdje geleden op een vrijdagmiddag door een aantal jongens beroofd. Ik heb 1 van de daders diezelfde dag nog te pakken gekregen. Dat was ook genoeg om tot meer aanhoudingen te komen voor de politie. In de weken erna moest mijn zoon hoe dan ook af en toe langs hetzelfde stuk met de fiets: dat is geen fijn gevoel. Het idee dat de daders nog los rond lopen en wellicht pissig zijn omdat 1 van hun 'matties' is gepakt zorgt voor spanning.

Mijn zoon staat gelukkig redelijk nonchalant in het leven en is verder niet in elkaar geslagen, maar het trauma wat een slachtoffer kan oplopen kan erg groot zijn. De gedachten dat de daders nog rondlopen zorgen voor veel extra stress.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat snap ik. Maar het is ook niet zo dat ze nu voor de komende 5 jaar niet op straat te vinden zijn. Ik vind dat we voorzichtig moeten zijn met het gebruik van dit medium. Het werkt nu een paar keer idd. Mede omdat ze het ook niet te vaak gebruiken. Het zou zonde zijn als we door zouden slaan met het gebruik en het niet meer werkt.

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    De vraag bij dit soort dingen is ook een beetje waar ligt de grens. Dit is natuurlijk een extreem geval.. maar als iemand een lolly jat uit de jamin moet hij dan ook met z'n kop bijv. op opsporing verzocht? Immers is er sprake van diefstal..

Privacy is een belangrijk beginsel... vind dan ook dat de politie dit als uiterst redmiddel moet doen, zoals nu en meteen de boel offline halen als je de daders hebt. Als je naam op het internet is genoemd in combinatie met bepaalde feiten heb je eigenlijk meteen "levenslang". Ik heb ook vaak genoeg namen voorbij zien komen in de reacties op sites als geenstijl die uiteindelijk niks te maken bleken te hebben met het feit. Soms (en ik doel niet op dit filmpje) wordt het beeld ook vertekend door slechts camerabeelden.

Weten we nog allemaal die vrouw die het shirtje bij Heerenveen voor een kind wegpakte... maar achteraf bleek dat het shirt aan diezelfde vrouw al beloofd was? Wat je wel niet las qua reacties over die vrouw..

[yt]HckpD6z0sKE[/yt]

Nogmaals ik heb het dus over het "algemeen", wat je ziet op die mishandeling beelden is natuurlijk schandalig.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Je kunt niet iets offline halen en dan ervan uitgaan dat het niet meer bestaat natuurlijk.

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Af en toe blijk je best een verstandige jongen te zijn, Aernhem.

18. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Hoewel je in het algemeen gelijk hebt, ik vind dat in deze situatie niet van toepassing, deze jongeren moeten ongecensureerd in beeld gebracht worden. Gelukkig maak ik geen wetten, want deze mafketels mogen van mij vogelvrij worden verklaard.

Te idioot trouwens voor woorden; niemand vindt het lullig voor het slachtoffer dat hij constant herinnerd wordt aan die avond, maar de daders moeten natuurlijk wel beschermd worden!

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb het filmpje net gezien; crisis wat walgelijk, kreeg er gewoon kippenvel van

Natuurlijk is privacy een belangrijk goed. Maar met een dergelijk filmpje is prima vast te stellen dat het onomstotelijk bewezen is dat het om de daders gaat die in beeld zijn. Wanneer daar nog twijfel over is (dus bij camerabeelden die bijvoorbeeld niet bij het plaats delict zijn geschoten) dan is maar de vraag of het moet worden vrijgegeven. Maar in dit geval is het gewoon full hd, full screen het internet op.

Kan een rechter hier niet via snelrecht over beslissen?

20. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik gok op maximaal 120 uur schoffelen. Iemand die hoger verwacht?:F:

Deel Deze Pagina