Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Merk je dan dat je meer vooruit gaat? Bij dat laatste bedoel ik. Want dat heeft een begeleider in de gym ook wel eens gedaan bij mij, maar meestal haal ik dan m'n reps niet. Ik doe het liever op m'n eigen manier eigenlijk, dan weet ik dat ik elke training iig vooruitgang kan blijven boeken. Ik werk meestal met een reprange van 8 tot 10, dan begin ik bij 8, maar ik probeer 10. En bij de laatste set probeer ik verder te gaan, tot failure. En als ik eenmaal 3x10 kan dan doe ik meer gewicht, zodat ik weer net 3x8 kan. En dan weer 3x10 proberen. Enzovoort. Terwijl als iemand er gewoon maar gewicht bij hangt, dan haal ik misschien 5 reps ofzo, dat had ik dus een aantal weken geleden bij de incline bench press. Heel m'n oefening verneukt, daar baalde ik enorm van. Ik noteer dan ook altijd in m'n telefoon met hoeveel gewicht ik hoeveel reps heb gedaan, zodat ik weet hoeveel ik er de volgende keer moet doen om meer te doen dan de vorige training.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is belangrijk om te variëren in je manier van trainen. Muscle confusion veroorzaken, nieuwe prikkels geven.
    Dus ga de ene week met een oefening zwaar en pak 6 reps, pak de week daarop lichter en pak 5setjes van 20 reps, pak er super en giant sets bij etc etc

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dit, ik wissel de 10x10 ook af met 3x8 de week er op.

4. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat muscle confusion bro science was?
    (no offence trouwens, ben gewoon benieuwd of muscle confusion echt bestaat)

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben nog steeds sterker aan het worden dus voor mij werkt het.
    Heb ook heel passief een schema gevolgd en 6 weken lang alleen maar dezelfde oefeningen op dezelfde manier gedaan. Had ik alleen nooit spierpijn van en gains waren minimaal. Als ik dan weer ging varieren merkte ik dat ik wat meer gains pakte en regelmatig krom stond v/d spierpijn.

Dus in mijn opinie werkt het!

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Alhoewel DOMS geen graadmeter mag zijn van eventuele gains, is het voor mij een indicatie dat ik weer verdomd lekker getrained heb als ik de trap niet opkom. :lol:

7. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf ook wel het gevoel dat als ik flinke spierpijn heb dat ik een 'betere' training heb gehad dan wanneer ik dit niet heb. Maar lijkt me dat dit vooral tussen de oren zit.
    (Doe namelijk Stronglifts 5x5 en heb elke training nog gewicht bij elke oefening erbij kunnen gooien)

8. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Op een gegeven moment wend je lichaam hier aan toch?

9. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je progressie blijft maken in het gewicht van de gewichten zal je lichaam dit blijven compenseren door het aanmaken van meer spiermassa.

10. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Yep, wissel maar eens flink van schema na 8 weken hetzelfde programma te hebben gevolgd ;)

11. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Even update over kracht stats:

Heb jullie advies opgevolgd en heb voor het deadliften en squatten minder reps gepakt. Nu 3x6 gedaan.

Deadlift:
    Opwarmset 20 kg 10x
    1x6 met 40kg
    1x6 met 60 kg
    1x6 met 70kg!!

Squat:
    opwarm set 20kg 10x
    1x6 met 50kg
    1x6 met 60kg ( dit was al goed zwaar )
    1x6 met 70kg ( trainings maat spoorde mij aan gewoon te doen, hij stond er bij. toch gelukt!! )

Ben er zeker blij mee:D

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    handig om er even bij te zetten wat de vooruitgang is :)

13. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Excuss, maar inderdaad!

Oude stats:

Deadlift:
    Opwarm 20kg 10x
    1x8 met 30kg
    1x8 met 40kg
    1x8 met 50kg

SQUAT:
    opwarm 20kg 10x
    1x8 met 30kg
    1x8 met 40kg
    1x8 met 55kg

Heb jullie advies opgevolgd en heb voor het deadliften en squatten minder reps gepakt. Nu 3x6 gedaan.

Deadlift:
    Opwarmset 20 kg 10x
    1x6 met 40kg
    1x6 met 60 kg
    1x6 met 70kg!!

Squat:
    opwarm set 20kg 10x
    1x6 met 50kg
    1x6 met 60kg ( dit was al goed zwaar )
    1x6 met 70kg ( trainings maat spoorde mij aan gewoon te doen, hij stond er bij. toch gelukt!! )

Ben er zeker blij mee:D

14. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Tijdje terug schouder uit de kom gehad, maar train nu eindelijk weer lekker op mijn oude niveau. Gister 125kg deadlift, is me nog nooit zo makkelijk afgegaan, ondanks dat ik nu 4x in de week mma erbij doe. Overhead press met 55kg gefaald op setje 4 en 5, maar merk dus wle dat de kracht in mijn schouder weer goed zit.

En wat betreft het hebben van een trainingsmaatje, dat merk ik nu echt heel erg. Alleen op de maandag kan ik met iemand mee trainen en dan merk ik meteen dat ik meer vertrouwen erin heb en dat iemand er is om je te motiveren. Dit resulteerde in 120kg squats en 77,5kg BP waarvan het bijna leek alsof ik de 5 setjes even uitpoepte 8).
    Gainen gaat nu iets moeilijker waarschijnlijk omdat ik nu 4x in de week mma er bij doe. Dat is toch wel redelijk intensief. Maar toch wel een paar kilo gegained. Zit nu iets boven de 70 bij 1,68. Doel is toch wel 75kg met 10% VP.

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je squat bijna net zoveel als je deadlift? ;)

16. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Schijnbaar:p Kan dit normaliter niet dan? Dit is in iedergeval wat ik deze week heb neer gezet. Weet niet hoe de verhouding normaal is? qua DL, SQ en BP maarja....

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Normaliteit zouden je been spieren sterker zijn dan je borst.
    Is logisch ook want het zijn veel grotere spieren.

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Deadlift is over het algemeen wat hoger dan je squats. Als zit er bij jou wel vrij weinig verschil in. Maarja dat kan, als je gewoon sterke benen hebt en veel vanuit je benen deadlift. Mijn DL PR is 5x130kg en mijn Squat PR is 5x110.

Laatst bewerkt: 25 jan 2013
  19. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ja wel even in het achterhoofd houden. Ik Squat en DL pas ongeveer anderhalve maand. Omdat ik eerst mijn onderrug wou aansterken met andere oefeningen. Ik heb namelijk al vanaf mijn 14de rugklachten.

En ik heb wel altijd borst gedaan dus ben ik daarmee wel omhoog gegaan en pas laat begonnen met zowel DL als SQUAT. Ik ga hier best snel mee omhoog, eigenlijk met al mijn been en rug oefeningen dus ik zet telkens een tandje bij!

En deadlift blijft een zware oefening voor mij, weet niet waarom maar als ik deadlift sta ik echt te trillen omdat ik echt heel veel kracht zet.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja dat had ik ook hoor. Toen ik met stronglifts begon had ik nog nooit gedeadlift. Dus op een gegeven moment was mijn squat zelfs 20 of 30kg hoger dan m'n deadlift.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina