[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, nou ja ik heb er geen haast mee. Volgens mij hebben ze dat boek ook niet in de bibliotheek. :+

Ik zou zelf de paperbacks nemen, ik vind pockets altijd irritant. Ze zijn kleiner, en die laatste paar boeken van HP zijn erg dik en in pocketversie nog dikker. ;)

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Wat betreft Lizza ben ik het helemaal eens met haar mening over de Paperback t.o.v. Pockets. Pockets vind ik sowieso irritant lezen, veel te klein. Een goed voorbeeld daarvan is IT van Stephen King. 8)

3. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Twee weken geleden met het eerste Lord of the Rings boek begonnen maar ik vind het tot nu toe erg langdradig en tamelijk saai (pagina 100 ofzo). Conversaties tussen Gandalf en Frodo/Bilbo duren voor m'n gevoel echt ellenlang, dat ik er slaperig van word (kan ook een pluspunt zijn). Duurt lang voordat het verhaal op gang komt :+

The Hobbit laatst gelezen en dat las een stuk vlotter vond ik.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Iedereen vindt altijd dat je LotR moet gelezen hebben. Maar die snappen niet dat omdat het 'de eerste' was het niet ook gelijk de beste is. :+
    Wat ik betere fantasy vind weet hier iedereen inmiddels wel.

(ok ok, ik heb de LotR boeken niet gelezen. Maar de films waren al langdradig, en we weten allemaal dat films altijd maar een fractie van de boeken zijn. En die klacht hoor ik constant over de boeken)

En over Pockets; ik heb er geen problemen mee (minstens de helft van mijn boekencollectie bestaat uit pockets), maar als er een miniem prijsverschil is zou ik ook altijd gaan voor de 'normale' versie.
    Al vind ik het formaat wat de Flamel paperbacks hebben eigenlijk ideaal. Die stap daarna vind ik eigenlijk iets té groot.

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In het begin vond ik het ook heel lastig om in het verhaal te komen, heel langdradig en saai. Het verhaal komt pas echt op gang na dat stuk met Tom Bombadil (sorry Modder :+)

Ik vind overigens ook niet dat je LotR per se moet lezen, maar als je van dit soort fantasy houdt is het wel zeker een aanrader, maar geen verplichting.

Laatst bewerkt: 27 jan 2013
  6. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Mmm, voorlopig gaat ie weer even op de plank. Heb al dagen geen zin meer om te lezen door dat boek :+

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ben je bijna bij het punt dat het loskomt, stopt die. 8)

Trouwens: Mei komt de nieuwe Dan Brown in het Engels uit. Inferno, naar Dante's gedicht. Verwacht de Nederlandse vertaling op zijn vroegst pas in Augustus. Wel weer met Robert Langdon.

8. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Wat is bijna? 100 pagina's? :p

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meestal duurt het wel langer voordat de Nederlandse vertaling uit komt toch? Moet trouwens nog steeds aan die serie beginnen (of eigenlijk wil ik alleen Da Vinci Code lezen :+). Welke volgorde is het ook alweer?

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    The Lost Symbol is ook erg tof, hoor.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Bernini, Da Vinci, Verloren Symbool en straks Inferno.

@ Modder: Verloren Symbool was het kutst en meest onlogische verhaal van hem ooit. Bij verre de minste van al zijn boeken, maar helaas verkracht die ze allemaal, op de Da Vinci na, door op het laatst nog een idiote Hollywood explosie toe te voegen. In het Verloren Symbool was er geen ''Dan Brown'' spanning en speelde dat hele boek zich af in 12 uur. Als je het gelezen hebt, dan weet je dat het niet deugt en helemaal als je de persoonlijke achtergrond van de hoofdpersoon kent. 8)

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Deception point was veel erger

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik neem de boeken met een korrel zout als het om achtergronden van de personages etc. gaat. Als ik echt supersterke verhalen wil lezen ga ik wel andere boeken lezen, maar het zijn wel gewoon vermakelijke boeken.

Maar misschien komt het wel omdat jij de Nederlandse versies leest, blegh. :+

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Apache wtf inderdaad. :emo:

@ Modder: Nee, daar komt het niet door. Dan Brown staat er om bekend niet al te subtiel te strooien met zijn fantasie, inclusief het verdraaien van dingen. ;)

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Straks naar Ahoy voor het boekenfestijn. Ben benieuwd wat ze nu weer allemaal hebben, hopelijk niet teveel. :+

16. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Je zal vast wel wat mee naar huis nemen Lizza, heb nu trouwens Nokia Reading iemand hier ervaring mee? Kijken of ik het kan syncen met goodreads dat zou echt nice zijn, want de lay-out ziet er geweldig uit.

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ooh ja vanzelfsprekend. Het was voor mijn gevoel veel groter dan in de Jaarbeurs, maar er was niet heel veel naar mijn smaak. (lees: die had ik allemaal al :+) Er lagen zelfs een paar Murakami's. Toch nog een paar boeken meegenomen, was eigenlijk niet echt goedkoop want moest alsnog 60 euri betalen. ;)

18. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Van wie is die flight ben wel benieuwd nu na die coverart

Edit: Gevonden aparte beschrijving dat wel, geen idee wat ik ervan zou moeten vinden dus dat word maar wat reviews checken

Laatst bewerkt: 31 jan 2013
  19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een stripboek. ;)

20. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wat zei ik je nu over De Donkere Tijd? :+

8 boeken voor €60 valt nog best mee. 7,50 p/s. Not bad.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina