De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Eriksen draagt het team niet. De Jong zou wel een aderlating zijn in dat opzicht.

2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Jol is gewoon gestoord, overal waar die zit doet hij rare aankopen.
    Maar, toch vind ik Enoh geen slechte gedachte voor Fullham. Het is zeker geen slechte speler, mits je hem goed gebruikt. Je moet hem alleen niet laten opbouwen. In de Engelse competitie zal hij zeer nuttig zijn en een meerwaarde op de bank. Alleen is hij op dit moment gelukkig en heeft hij een doorlopend contract voor een aantal jaar. Dus snel weg gaan zal die niet doen, en als ik lees dat zijn waarde 2 miljoen is vind ik dat wel wat mager. Maar hij mag van mij weg hoor.
    Toch zou het handig zijn als je deze jongen binnen haalt, als je te horen krijgt dat Eriksen niet wil verlengen tenminste en deze zomer weg zal gaan..
    Je hebt dan nog Schone, Serero, Meleg en Klaassen. En eventueel Andersen & Fischer op die positie. (En De Jong, als die blijft)

Altijd leuk deze transfer deadline dagen! :D
    En Beckham bij PSG, pff.. Waar moet hij spelen dan?

3. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De jong draagt het team? 8)

Je wil dus ook zeggen dat het erger is als De jong weggaat dan dat Eriksen weg gaat?

4. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Freek Jansen net op VI radio. Ajax en Heerenveen in onderhandeling, vraag en aanbod ligt alleen nog wel te ver uit elkaar. Djuricic is op de hoogte.

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Het kan ook zijn dat Heerenveen dit puur gebruikt zodat ze de prijs kunnen opdrijven voor Twente.

6. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ja, Eriksen is een nonchalante speler met talent. De Jong is een harde werker met minder talent. De Jong staat er voor zijn team en is belangrijk voor ze met de goals die hij maakt. Wellicht dat hij daarom ook aanvoerder is: hij draagt het team. Eriksen loopt er maar wat slapjes bij IMO.

Ik vind Eriksen makkelijker op te vangen dan De Jong, ja. Is dat heel gek?

7. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee mee eens, Siem heeft veel meer oog voor wat het team van hem verwacht en knokt er vaak voor. Hij heeft inderdaad wat minder talent maar wel meer strijdkracht. Hij is niet voor niets de aanvoerder. Eriksen is een nonchalante hond die het allemaal geen fuck lijkt uit te maken. Irriteer me mateloos aan hem en dat als ajacied zijnde :+

8. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Je moet niet vergeten dat Eriksen gewoon zo'n type speler is. Hij moet het niet hebben van zijn kracht, felheid of body.
    De laatste tijd zie ik hem wel wat meer door jagen, en niet het been terug trekken wanneer hij makkelijk een duel aan moet gaan dus dat stemt mij wel tevreden.
    Eriksen en Fischer zijn bijvoorbeeld compleet tegenover gesteld.

9. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Eriksen zijn techniek is ook zó natuurlijk dat het vaak nonchalant lijkt/oogt. Hij kan gewoon niet anders voetballen. Dat is zijn grote kracht en tegelijkertijd zijn grote zwakte.

10. fifaforthewin

Leuk Bevonden:
    0
    haha Siem wordt echt zo overschat, het is een nuttige speler die zijn waarde voor het team heeft inderdaad, maar is echt niks bijzonders. Op het middenveld heeft die niks te zoeken. Als spits doet die het aardig maar ook niet meer dan dat.

Eriksen heeft enorm veel talent en kan ook mee op een hoger niveau. Dat hij soms wat nonchelant is klopt. Maar dat hij niet hard werkt is echt onzin. Kijk maar eens hoeveel meter die man maakt in het vooruit druk zetten.

Haal hem er maar eens uit en zet 2 types De jong op het middenveld, wil ik wel eens zien hoe goed het positiespel is. Eriksen is enorm belangrijk in het positie spel wat we bij Ajax graag willen spelen.

De jong is eigenlijk alleen echt van waarde in de spits, en die kunnen we makkelijker vervangen, Kolbeinn, Hoessen.

11. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Het zijn twee spelers die je totaal niet kan vergelijken. Van Siem kan je echter wel zeggen dat hij er altijd staat in topwedstrijden en vaak nog eens superbeslissend is ook. Dat is ook gewoon een kwaliteit.

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Eens met Fifaforthewin. Vanavond staat ie waarschijnlijk op het middenveld zonder Eriksen, zul je zien hoe veel (weinig) hij bijdraagt aan het teamspel. Wordt echt 3x niks. Siem wordt belangrijk gemaakt vanwege zijn goals (vooral als spits gemaakt), maar daar gaat het niet om. Het gaat in eerste instantie om de juiste techniek en creativiteit om als aanvallende half te kunnen spelen.

13. fifaforthewin

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar als die niet beslissend is, wat vaak genoeg gebeurt dan heb je niet veel aan Siem, als spits nog aardig maar op het middenveld is het echt niks. Speelt continu verstoppertje en is niet bevordelijk voor het combinatiespel. Harde werkers en fysieke kracht moet je niet op LH of RH willen hebben staan. In iedergeval niet bij Ajax.

14. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Het zal allemaal wel, ik vind het sowieso een held vanwege die wedstrijd tegen Twente 2 seizoenen geleden. :+
    Besides, volgens mij ontlopen ze elkaar qua rendement nog niet eens zoveel (assists en goals).

Siem is een krachtvoetballer en die heb je ook gewoon nodig voor de balans in je elftal. Juist, zodat een speler zoals Eriksen zich kan onderscheiden. Eriksen doet dat met het talent dat hem gegeven is nog te weinig.

15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik zeg toch niet dat hij niet hard werkt. Eriksen rent zeker vaak het hele veld op en af. Alleen ik vind het erg vervelend dat hij zo nonchalant oogt.

Siem kan ook beter op de spits positie staan, daar is hij simpelweg beter in dan combineren op het middenveld. Echter is hij ook weer een ander type speler als hoessen of babel dus als echte vervanging zie ik dat niet. Ajax speelt namelijk anders met hoessen of babel of de jong.

16. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Babel geblesseerd geraakt aan meniscus? Weer paar weken eruit?

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Yup, klein stukje meniscus uit z'n knie gehaald. Die staat er een paar weken naast.

18. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Overigens is met de techniek-in-de-loop van Siem niets mis. Hij is niet de snelste maar als je ziet hoe vaak hij toch duels in de loop van tegenstanders wint. Dat vind ik denk ik nog zijn grootste kwaliteit.

19. fifaforthewin

Leuk Bevonden:
    0
    Niet als RH of LH, alleen een VM mag dat hebben mits zijn Handelingssnelheid en Positionerend en combinerend vermogen ook hoog zijn, en die zijn niet hoog bij Siem. Dus heeft op het middenveld niets te zoeken. Alleen als Spits is hij redelijk tot goed.

20. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb het vaker gezegd, maar hij zou daar dan ook prima kunnen spelen in mijn ogen. ;) Hij speelde op die plek tegen ManU vorig seizoen. Dat liep prima.

Deel Deze Pagina