[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Belachelijk ja, echt te belachelijk voor woorden. Ook het altijd online gebeuren, want dan kan je het met UPC wel schudden! :+
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    en mogen we dan aangezien de restwaarde 0 is dan ook verwachten dat de xbox en PC prijzen qua games gelijk worden?

    want dat hoor ik nog niemand zeggen
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat zou een goed begin zijn.
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, ja ja... bij MS zeker? :emo:
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Probleem is wel dat Sony ook een soortgelijk systeem gepatenteerd heeft een tijdje terug:

    http://www.eurogamer.net/articles/2013-01-03-sony-patents-tech-to-block-use-of-second-hand-games

    Dit zou toch wel erg matig zijn. Er moeten dan toch op zijn minst steam achtige uitverkopen tegenover staan.

    De 1/2 van de verkochte 360's zijn nog nooit online geweest toch? Ik kan me niet voorstellen dat MS deze stap dan echt gaat zetten.

    Ik blijf heel benieuwd naar het verschil tussen de xbox en PS. Keer op keer wordt bevestigd dat de nieuwe Playstation een stuk krachtiger is.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik geloof niet dat er grote verschillen gaan zijn

    geen van beide wil natuurlijk 'de mindere' console worden

    dus het zal net als nu zijn dat de ene game wat beter omgaat met de ps4 en de andere met de 360 en blabla

    en misschien dat je dan weer met de exclusives wat extra mooie dingen op de PS krijgt maar het zal elkaar echt niet veel ontlopen
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    en dat zeg je op basis van?
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    ik was nu wel benieuwd hoeveel spellen ik heb gespeeld, 73 retail games.
    Dat is aardig wat geld :eek:
     
  9. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Vraag me af wat een dergelijke maatregel van die 2de handsgames voor effect gaat hebben op de totale verkoop van spellen.

    Ik vind het altijd maar wat prettig om een nieuw spel te kunnen doorverkopen als ik er klaar mee ben. Dat is iets wat ik in mijn overweging van de aanschaf meeneem.
    Als die mogelijkheid er niet is dan is de kans groter dat ik zo'n spel dus niet koop. Zeker als het om singleplayergames van een uurtje of 8-gameplay gaat. Op deze basis haal ik toch elk jaar ook weer de nieuwe COD.

    Verder denk ik juist ook dat veel spelers via 2de hands games op genres komen die ze anders niet zouden aanschaffen. Bevalt een 2dehands game dan is de kans groter dat iemand de het volgende deel nieuw aanschaft...

    Krijg je straks een situatie waarbij alleen de grote titels met sterke multiplayers gaan overleven.


    Verder is het ook niet praktisch. Ga je een avondje gamen met vrienden en dan moet je 4 verschillende console's hebben staan omdat niet iedereen hetzelfde spel heeft.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2013
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd heb veel games ook gekocht met de intentie om ze door te verkopen. Mede omdat ik het de volle prijs niet helemaal waard vond. Enslaved bijvoorbeeld. Wat eigenlijk ook een tweedehands hit werd. Toffe game maar als je hem uitgespeeld had was er niks meer. Dan wat geld vangen en iemand anders voor een leuke prijs een toffe ervaring geven.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Op basis van het feit dat ik niet verwacht dat Sony nog een keer ver boven de pricepoint van de concurrenten gaat zitten.

    De doorlooptijden van dit soort projecten zijn te lang en er zijn teveel (ook nog eens vaak dezelfde) leveranciers bij betrokken om je concurrent ook maar enigzins te kunnen verassen

    ga er maar vanuit dat sony zodra er een nieuw xbox dev kit uitkomt er 1 heeft en andersom. Dat wij nog van niks weten wil niet zeggen dat zij niet volledig op de hoogte zijn van elkaars plannen

    Daarnaast onderhandel je allebei met dezelfde fabrikanten mbt componenten.

    Dus als je echt wil varieren in de performance (en dus hardware) moet je OF een dikker verlies slikken op elke verkochte console OF je prijs verhogen.

    (Of je moet in de software laag iets geweldigs verzinnen, maar dat verwacht ik van Sony niet zo heel snel)


    Basically komt het hier op neer. Als de Sony machine beduidend beter zou worden zou hij ook beduidend duurder moeten zijn. Want een verlies pakken op elke unit kan Sony op dit moment gewoon niet. Het volgende apparaat wat ze uitbrengen moet meteen geld opleveren want anders word het einde oefening.

    Al die koude specs zeggen geen zak. Nergens word genoemd wat de bottlenecks zijn bijvoorbeeld

    Er komt in zo'n situatie altijd een soort evenwicht uit waarbij de verschillen niet groot zijn

    tenzij je je eigen weg kiest zoals Nintendo of bijvoorbeeld destijds NEO-GEO of noem de voorbeelden maar op.

    Ik zie MS en Sony dat niet doen. Die blijven lekker naast elkaar in hetzelfde segment zitten. Is ook in het belang van alle mensen die hun license fees moeten gaan betalen (de multiplatform developers) , die zitten ook niet te wachten op weer een generatie met grote verschillen

    Ik durf er wel geld op te zetten dat de machines intern enorm op elkaar gaan lijken en de verschillen dus ook niet groot zullen zijn (en ports dus veel sneller/goedkoper kunnen) in game performance

    maar dat de functionaliteit daar omheen het afgesproken slagveld word
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2013
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Daarom wint Nintendo de volgende generatie. :cool: (Vanwege de 2e hands discussie)
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je bedoelt die van na de WiiU , PS4 en nieuwe xbox? :+

    Nintendo heeft met de Wii en de DS stiekem de vorige al gewonnen, maar deze gaan ze genadeloos verliezen vrees ik

    178 and counting :+
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2013
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Geld nog wel? Ik durf te wedden dat beide consoles deze keer een pc-achtige structuur hebben en dat de Playstation een stuk sterker is.

    Moeten we alleen nog gaan definiƫren wanneer we de verschillen groot vinden. En het bedrag natuurlijk :+
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    En de 3DS natuurlijk. Maar goed, de handheldmarkt is in het westen al zo goed als dood bij de casual gamer. Alleen in Japan doet die het enorm goed (zelfs beter dan de console markt).
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    mijn god, allemaal nieuw? Geld teveel :+?
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    196 volgens Raptr....wtf, nooit bij stil gestaan. Al neemt ie arcadespellen ook mee :)
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het bedrag zal ongeveer moeten zijn wat een kratje Hertog jan kost om te laten bezorgen ergens in NL :+

    En wanneer de verschillen groot zijn,..

    tsja , ik verwacht echt niet meer verschil dan er nu is maar hoe dat te definieren...

    als de eerste 5 Face-off's van digital foundry van multiplat titels allemaal in het voordeel van de PS4 uitvallen zou ik het al groter vinden dan verwacht, dus dan krijg je een kratje Hertog jan van me


    edit:// verwacht je dan ook dat de PS4 duurder word? Want je hoort ook geruchten dat MS met 2 versschillende SKU's komt. Dus weer een Premium en Arcade versie zeg maar.

    Sony komt vast met maar 1 versie maar die ligt dan op de prijs van Ms's 'Premium' uitvoering?


    209 incl arcade,.. koop dus eigenlijk maar relatief weinig arcade spellen blijkt maar weer.

    En nee , die 178 zijn niet allemaal nieuw, maar zeker 100 a 120 wel. Ik koop ook heus wel eens wat op de X-bazar :+
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2013
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    arcade spellen tellen niet :p daarmee ontkracht je het hele doorverkopen mee namelijk.
    Ik heb ook nog zat arcade games en die vind ik vaak ook wel de 15 euro waard. Dat mag van mij ook zo blijven zoals dat nu is, geen probleem mee. Alleen zijn er ook retail games waar 30 euro eigenlijk al aardig duur voor is, dus de optie om die dan door te verkopen kan dan bepalend zijn. Als je dit als Sony of MS weghaalt, lopen ze zelf volgens mij veel meer mis.
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    223 8).

    Tsja, genoeg van die games zijn verkocht & geleend.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina