Op basis van het feit dat ik niet verwacht dat Sony nog een keer ver boven de pricepoint van de concurrenten gaat zitten.
De doorlooptijden van dit soort projecten zijn te lang en er zijn teveel (ook nog eens vaak dezelfde) leveranciers bij betrokken om je concurrent ook maar enigzins te kunnen verassen
ga er maar vanuit dat sony zodra er een nieuw xbox dev kit uitkomt er 1 heeft en andersom. Dat wij nog van niks weten wil niet zeggen dat zij niet volledig op de hoogte zijn van elkaars plannen
Daarnaast onderhandel je allebei met dezelfde fabrikanten mbt componenten.
Dus als je echt wil varieren in de performance (en dus hardware) moet je OF een dikker verlies slikken op elke verkochte console OF je prijs verhogen.
(Of je moet in de software laag iets geweldigs verzinnen, maar dat verwacht ik van Sony niet zo heel snel)
Basically komt het hier op neer. Als de Sony machine beduidend beter zou worden zou hij ook beduidend duurder moeten zijn. Want een verlies pakken op elke unit kan Sony op dit moment gewoon niet. Het volgende apparaat wat ze uitbrengen moet meteen geld opleveren want anders word het einde oefening.
Al die koude specs zeggen geen zak. Nergens word genoemd wat de bottlenecks zijn bijvoorbeeld
Er komt in zo'n situatie altijd een soort evenwicht uit waarbij de verschillen niet groot zijn
tenzij je je eigen weg kiest zoals Nintendo of bijvoorbeeld destijds NEO-GEO of noem de voorbeelden maar op.
Ik zie MS en Sony dat niet doen. Die blijven lekker naast elkaar in hetzelfde segment zitten. Is ook in het belang van alle mensen die hun license fees moeten gaan betalen (de multiplatform developers) , die zitten ook niet te wachten op weer een generatie met grote verschillen
Ik durf er wel geld op te zetten dat de machines intern enorm op elkaar gaan lijken en de verschillen dus ook niet groot zullen zijn (en ports dus veel sneller/goedkoper kunnen) in game performance
maar dat de functionaliteit daar omheen het afgesproken slagveld word
Laatst bewerkt: 6 feb 2013