De helm is vandaag rond half 3 binnen gekomen, werkelijk super snel! Maandag besteld bij FC-Moto, nu al in huis. Gelukkig geen extra douane kosten. Zat mooi verpakt in een doos die weer in een grotere doos zat. Wat er allemaal bij zit: een leuke poster, een tweede dark-smoke vizier, een spuitflaconnetje die je kan bijvullen met schoonmaakmiddel voor je vizier tezamen met een schoonmaakdoek die je onderweg mee kan nemen, een welbekende tas en instructieboekje voor het verwijderen van het vizier en een nieuwe te plaatsen.
De helm voelt zeer degelijk aan, dat deels denk komt door de coating. Hij is dus niet zoals alle andere helmen 'glad'. Deze is juist stroef en ligt daarom ook heerlijk in de hand. Hij is ook niet helemaal vanille kleur, af en toe zie je de koolstofmatjes echt op elkaar liggen wat ik persoonlijk een heel stoer effect vind.
De maat was op de gok genomen, want uiteraard is niet elke helm hetzelfde qua maat. Doordat ik een Arai ooit is gepast had en een 'Medium' nodig had, gokte ik door middel van een review waarbij de testpersoon aangaf dat die dezelfde maat had op de juiste keuze. Gelukkig heb ik de juiste, dus ben dubbel zo blij!
Dan van binnen: het is allemaal zeer netjes weggewerkt zoals op de foto te zien is. Zitcomfort is tot nu toe goed. Wel even wennen qua druk op me wangetjes, want dat heb ik een tijd lang niet gehad. Weet nog niet hoe het is op lange afstanden. Hierbij kan ik ook toevoegen dat ik niet weet hoe de ventilatie en ruis is, doordat ik nog niet gereden heb.
Al met al ben ik dik tevreden tot nu toe. Morgen test ik hem op ruis + ventilatie.
Genoeg gelult, foto's (hou er rekening mee dat de foto's genomen zijn met een iphone + kunstlicht er op schijnt! Dus geen daglicht)
Laatst bewerkt: 6 feb 2013