ik rij nu een jaar of twee met veel plezier in mijn Peugeot 307 hatchback. Ik gebruik hem voornamelijk om ermee naar mijn werk te rijden en daarnaast om familie te bezoeken. Een auto is dus wel vrij belangrijk voor ons. Verder heb ik een zoontje van 1,5 jaar en een vriendin die ook wel eens rijd (weekenddiensten). Nou rijden we nu ongeveer op 1 tank van 50 liter een kleine 700km.
Zoals ik al zei ben ik best wel tevreden, maar we kijken ook wat rond om een kleinere auto (5drs) te vinden waarin we normaal onze zoon achterin kunnen plaatsen met de 5 deuren en redelijke bagage ruimte hebben. Ook zou het leuk zijn om een trekhaak te hebben of dat er fietsen op het dak mee kunnen.
We willen veel zuiniger gaan rijden, en daarmee is de komst van de kleinere personen auto een uitkomst. Door de bomen zie ik het bos niet meer, maar ik zag vandaag een Volkswagen Up! in de straat en die zag er zeker wel leuk uit.
Op ANWB net de videorecensie bekeken en daar zijn ze er ook zeker over te spreken. Rijdt ongeveer 1 op 20...
Nu is de prijs van de auto zelf mij wel bekend, maar als je wat gaan spitten in de brochures komen er alweer verborgen kosten uit zoals rijklaar/bpm klaar maken hoppa € 800 eur erboven op. Daar hou ik dus niet van, ik wil gewoon weten wat de auto kost in totaal en geen verborgen kosten.
Ook wil ik heel graag weten wat ze nu met (extra) inruilpremie bedoelen... Onze huidige auto zou natuurlijk ingeruild kunnen worden maar echt niet voor € 1000. Hoe werkt dat als je bijv een auto koop van 8000 eur, kun je dan je auto goed inruilen bij die garage of krijg je er particulier meer voor? Onze 307 was twee jaar terug dike 7000 eur!
is er iemand van jullie die bekend is met de Up! of wel eens erin gereden hebt, zo ja wat zijn jullie bevindingen? al met al heel wat vragen, maar daarmee kan ik vast wel bij jullie terrecht?
Klik om te vergroten...