1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een Actieve Philips 3D bril werkt niet bij de Samsung , Sony , Panasonic.

    Er wordt door de fabrikanten gewerkt aan een universele 3D actieve bril.
     
  2. HaRrIeHaKkEr

    HaRrIeHaKkEr PSN: Zwaarface

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik een Actieve 3D Bril nodig voor Gamen en Films kijken?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Alleen bij 3D ;)
    Gebruik mijn 3D functie in mijn tv alleen voor het kijken naar 3D Blu-ray's

    Verwacht geen wonderen als je een 2D film/game door de tv laat omzetten naar 3D.
    Bij de meeste tv's werkt dit zeer slecht.
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface
    HDMI 1.4
    HDMI 1.4 is sinds mei 2009 beschikbaar. Er is een groot aantal verbeterpunten doorgevoerd in HDMI 1.4, zoals hieronder beschreven;
    Hogere resolutie van 2560x1600p, 3840x2160p op 24 Hz/25 Hz/30 Hz en tot 4096x2160p op 24 Hz. Deze resoluties zijn nog niet beschikbaar in hdtv maar wel bij grote computerdisplays en digitale theaters.
    HDMI Ethernet Channel (HEC) hierdoor wordt de integratie van hd video, hd audio met ethernet in dezelfde kabel. Dit houdt in dat een thuisnetwerk, internet en beeld- en audiosignalen allemaal geïntegreerd kunnen worden in één enkele kabel. 100Mb/s-ethernet tussen twee HDMI 1.4-apparaten.
    Audio Return Channel (ARC) – De televisie kan straks audiosignalen terugsturen naar een ontvanger om dit geluid te laten afspelen. Dit is vooral erg handig wanneer er gebruikgemaakt wordt van een analoge tuner in de televisie. Normaal gesproken zou er dan een kabel terug moeten gelegd worden naar de ontvanger om de audio via de ontvanger te laten lopen naar de geluidsboxen. Ook nu kan alles weer door één enkele kabel.
    Snelheid – Opkomende technieken als 2K en 4K (2000 pixels en 4000 pixels, wat een zeer hoge resolutie is) en 3d-televisie hebben meer bandbreedte nodig; HDMI 1.4 geeft die ruimte. De ondersteuning van "Deep Colour" (diepere kleuren) in HDMI 1.3 wordt nu nog steeds vrijwel niet gebruikt.
    Hd in de auto – Een nieuwe connector (aansluiting) wordt geïntroduceerd die de auto-industrie moet helpen om hd-video en audio in de auto te integreren met HDMI.
    Micro-HDMI-connector – er komt een nieuwe, kleinere 19 pins-connector naast de huidige connectoren.

    Gewoon voor de 1.4 gaan
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Thanks voor de snelle reply!
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sinds 01-01-2012 worden deze termen niet meer gebruikt ;)

    Dit zijn de vervangers geworden.
    [​IMG]

    Alleen met 4K zal er weer een andere norm moeten komen want High Speed gaat maximaal 2560x1600
     
  8. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    LOL @ die termen. Totaal niks zeggend. WTF is Automotive in hemelsnaam bij HDMI?

    Ze maken het de verkopers wel heel makkelijk om mensen op te lichten. :x
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    De standaard voldoet toch nog gewoon voor al je huis-, tuin- en keukenartikelen toch?

    Met ethernet, ik wist niet eens dat die bestonden :)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De standardkabel heeft een certificaat van maximaal 1080i
    Standard (or “category 1”) HDMI cables have been tested to perform at speeds of 75Mhz or up to 2.25Gbps, which is the equivalent of a 720p/1080i signal.

    High Speed.
    High Speed (or “category 2”) HDMI cables have been tested to perform at speeds of 340Mhz or up to 10.2Gbps, which is the highest bandwidth currently available over an HDMI cable and can successfully handle 1080p signals including those at increased color depths and/or increased refresh rates from the Source. High-Speed cables are also able to accommodate higher resolution displays, such as WQXGA cinema monitors (resolution of 2560 x 1600).

    Ik vind de nieuwe termen behoorlijk verwarrend.
    Er wordt bijvoorbeeld niet meer gesproken over 3D en DTS-HD.
     
  11. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0

    dat had ik nou laats bij t kijken van de bluray versie van starwars
    ep1, ik zette de tv op 3d en kreeg eigenlijk t zelfde te zien als de 3d versie in de bioscoop... niet veel dus
     
  12. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    help..... als ik voorheen met de ab van kpn mn volume harder of zachter zette ging t geluid van mn hc ook mee
    maar sinds gisteren t optische kabeltje vervangen en nu doet ie dat niet meer
    heb ik iets verkeerd gedaan?
     
  13. Forsythia

    Forsythia Darkling

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje: als ik een 100hz LED tv koop, kan ik dan alle 360 games spelen + games zoals Gears 1 en DOA4, i.e. de games die alleen werken op een 60hz tv?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat denk je zelf ;)

    Het aantal hz heeft allen betrekking tot de frequentie van het scherm.
    De ingangen van de tv ondersteunen zowel 50hz als 60hz.

    Mijn tv heeft een verversingsfrequentie van 600 Hz.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    J

    Eh, er 60hz tv's?

    Iedere hdtv (hdready en hdready1080) is verplicht om games van 50 en 60 hz te kunnen afspelen.
    De tv zet het 50 of 60 hz binnenkomend signaal om naar 50-100-200 hz.
     
  16. Forsythia

    Forsythia Darkling

    Berichten:
    430
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties, ik vond het eigenlijk al een domme vraag, maar nu weet ik het iig zeker. :)
     
  17. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Als ik mijn xbox aanzet/aanheb dan stoort mijn digitale tv? Hoe de foek is dat mogelijk?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan veel oorzaken hebben.
    1. Slechte afgeschermde HDMI-kabel.
    2. Storing via de Coax-kabel.
    Zorg ervoor dat de adapter van de Xbox360 niet naast/op de coax-kabel ligt.
    3. Storing via de aarde , lekstroom kan niet weg.
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Hmm ok, thnx. Ik ga er van het weekend even naar kijken.
     
  20. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een LG 32SL8000 en heb deze nu al een paar jaar. Het afgelopen jaar en misschien ook wel daarvoor stoor ik mij soms aan een zoemend geluid dat vooral optreed als het beeld zwart/donker is/wordt en/of het geluid stil is (al kan dit laatste er ook mee te maken hebben dat anders het geluid het gezoem overstemd)

    Ik heb al allerlei dingen geprobeerd, firmware geupdate, instellingen veranderd en hoewel het veranderen van beeldinstellingen in bepaalde mate wel helpt, is het niet volledig op te lossen. Als ik bijv. energie-besparing uit zet en de backlight op 100 (max) dan is de tv over het algemeen stil, maar tijdens een film zijn er momenten dat er weer gezoem te horen is omdat het beeld veranderd, het wordt bijv. lichter qua kleuren of donkerder aangezien het geen stilstaand beeld is. Als ik de beeldmodus van 'Game' naar een custom 'expert' modus switch is het gezoem volgens mij grotendeels verdwenen, alleen heb ik dan last van rare bewegingen, deze lijken versneld. Andere beeldmodussen geven ook gezoem en sommige ook die rare versnelde bewegingen. Die versnelde bewegingen is nooit echt een probleem geweest voor mij aangezien het op 'Game' gewoon normaal was en op de een of andere manier dit ook het mooiste (imo) beeld gaf, zowel voor games als films/blu-ray. Maar met dat gezoem is het gewoon niet meer leuk om films te kijken, bij gamen ervaar ik er minder last van. Heb ook al geprobeerd het geluid te muten, maar ook dat helpt niet.

    Heeft iemand enig idee of er iets is dat ik kan proberen of heeft mijn tv zijn beste tijd gehad en is het tijd voor een vervanging?
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2013

Deel Deze Pagina